Tyggern

Backup av forumet??

Hei. tips/spørsmål?

Hvordan er det med backup på forumet? Etter å ha opplevd 2stk forum "kræsj" på et annet forum hvor alt er sporløst forsvunnet og alle tråder er borte.. Og grunnen er det ingen som kan svare på.

Er jo kjedelig om alle disse gode "show and shine" trådene blir borte og alle guidene +++++

Host har ikke tatt back up på serverne sine som det skulle vert. det har skjedd nå 2 ganger på 2 år og en må bygge opp all info som eksisterer på nytt noe som er kjedelig.

Jeg er sikker på om at hvis det skulle skje her er det så mange lojale og bra brukere at det skulle nokk fort kommet opp mye bra info igjen.

Så derfor lurte jeg på hvordan rutiner osv det er rundt dette har på DCN? Selv er jeg absolutt ingen "computer wizz" så har lite formening om hvor vanskelig og tidkrevende det eventuelt er.

Bare vet at her på jobben er det 2 parralle servere hvor den ene kun speiler, og i tillegg kjøres det streamer her da... ikke noe jeg regner med blir gjort på en web server..

Men at det eksisterer en eller annen form for backup?

Endret av Tyggern
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir kjørt daglig backup, og mulighet til å gå tilbake opptil 30 dager i tid, dette på en annen server hos webserver leverandøren. Jeg tar også en ekstra backup av alt ca en gang i måneden. Gjør også det før det blir gjort større endringer som forum oppdateringer osv. Denne lagrer jeg på et trygt sted i tilfelle noe veldig spesielt skulle skje med leverandøren. Man vet jo aldri, og backup er noe jeg setter veldig høyt :)

Et problem er at mange sider kjører på Webhotell pakker ment for privatbruk som egen hjemmeside osv. de er billige men gir ikke noe sikkerhet i form av backup som fort koster noen kroner ekstra. Og kapital for å ha en skikkelig webserver leverandør er det nok mange sider som ikke har.

Men har man betalende medlemmer mener jeg at en skikkelig webserver er første prioritet på sider som dette.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette lurte jeg på også, men etter et beroligende svar fra Dennis på pm så lente jeg meg rolig tilbake i sofaen... :D

Så dette forumet er i trygge hender heldigvis... :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det værste som kan skje er jo at internett blir ødelagt... :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive