Dag/Swissvax

Hjelp! Noen som har/vet om en slik felg - 17" E61 ?

28 innlegg i emnet

Hadde svippet junior på skolen i dag og møtte en lastebil som medførte at jeg måtte legge meg godt ut på min side av veien og der var det en liten søledam... noe dyp ja... :mad:

Som dere ser av bildene så gikk ene felgen min filleveien og jeg skulle gjerne handlet meg en ny (brukt) raskest mulig - dim er 225/50/17 - glemte å sjekke innpress, men er på en E61 så er kanskje 5x120? Den trenger ikke være strøken, de er ikke akkurat noen fryd for øynene denne type felger.

Evt. om det er noen som vet om man kan fikse en slik skade og til hvilken kostnad?

Takker for alle innspill :)

Edit, ble visst høye og slanke de felgene...

post-71-1260357753,07_thumb.jpg

post-71-1260357754,55_thumb.jpg

Endret av Dag/Swissvax
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må ha vært et SKIKKELIG hull du traff også da.

Gikk det bra med forstillinga , må ha fått juling den å?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ca 1000kr koster det vel å rette en sånn felg. Det er en kar i Askim som er dyktig på dette, åssen gikk det med dekket?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det skal jeg love deg Morten... Jeg vet ærlig talt ikke enda, men får håpe det - har bare kjørt den hjem med et 18" sommerhjul på. Ikke vet jeg hvordan forfelgen ser ut innenfor heller, men punget nå ikke.

Ca 1000kr koster det vel å rette en sånn felg. Det er en kar i Askim som er dyktig på dette, åssen gikk det med dekket?

Ok, det er altså håp for det da? Ser ok ut så langt jeg kan se..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dra til disse, de venter på deg: Interdekk AS, Korgveien 33, 2619 Lillehammer - 61259000

Endret av Bernhard
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker så mye Bernhard - You're the man :D (litt flaut da, er jo jeg som er fra Lillehammer....hehe)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare hyggelig, husk at jeg er overalt da og ikke bare ett sted sånn som dere andrewink.gif

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jadajada... jeg skjønner at jeg må holde kjeft akkurat nå, men kan ikke noen av dere andre jekke han ned litt... :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jadajada... jeg skjønner at jeg må holde kjeft akkurat nå, men kan ikke noen av dere andre jekke han ned litt... :P

Har prøvd, ikke noen vits..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd, ikke noen vits..

*2...

er jo tross alt snakk om Mr. NM i storkjeft her.....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for hyggelige kompliment..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ahhh, sånt er ergerlig. Etter min mening så burde de med ansvar for veien (kommune, fylke eller stat) ta regningen. Men de vrir seg alltid unna. Dårlig vedlikeholdte veier ødelegger bilene. Måtte skifte et hjullager på Audien til kona etter bare 60.000 km. Dette mener man kommer av at bilen har fått et slag i et slikt (forstillings)hull i veien.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Offentlig pisking av de ansvarlige i hver enkelt kommune er det eneste som hjelper. Traff på en slik person for et par år siden - tror ikke den personen forteller mer hvor han jobber... Jeg smadret oppheng etc på en A6 i et slikt "høl". Veien ble fikset ganske så kjapt, men det kostet meg haugevis med grunker for å fikse skaden selv.

Var ikke bare en skjeiv felg etterpå hos meg, så slipper du unna med én høvding så skal du prise deg lykkelig :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men etter reglene så skal også staten dekke dette her hvis du kan fremlegge dokumentasjon (bilder).

Så jeg ville tatt bilder av hullet og vist dem felgen samt hullet og sakt ja takk, ny felg ja :)

Det er jo iallefall værdt et forsøk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ahhh, sånt er ergerlig. Etter min mening så burde de med ansvar for veien (kommune, fylke eller stat) ta regningen. Men de vrir seg alltid unna. Dårlig vedlikeholdte veier ødelegger bilene. Måtte skifte et hjullager på Audien til kona etter bare 60.000 km. Dette mener man kommer av at bilen har fått et slag i et slikt (forstillings)hull i veien.

Jeg er helt enig Geir, det er jo helt håpløst for meg å unngå det all den tid det ser ut som en liten vanndam - man tenker jo ikke at det er et stort hull under vannet.. <_<

Offentlig pisking av de ansvarlige i hver enkelt kommune er det eneste som hjelper. Traff på en slik person for et par år siden - tror ikke den personen forteller mer hvor han jobber... Jeg smadret oppheng etc på en A6 i et slikt "høl". Veien ble fikset ganske så kjapt, men det kostet meg haugevis med grunker for å fikse skaden selv.

Var ikke bare en skjeiv felg etterpå hos meg, så slipper du unna med én høvding så skal du prise deg lykkelig :)

Jeg krysser fingerene så får vi nå se :)

Men etter reglene så skal også staten dekke dette her hvis du kan fremlegge dokumentasjon (bilder).

Så jeg ville tatt bilder av hullet og vist dem felgen samt hullet og sakt ja takk, ny felg ja :)

Det er jo iallefall værdt et forsøk.

Har allerede sendt mail ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert noen inne på bimmers.no som har en slik felg eller flere til salgs... Er du medlem der?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert noen inne på bimmers.no som har en slik felg eller flere til salgs... Er du medlem der?

Nå ser det ut som om jeg får reparert, så da satser jeg på det :) Er medlem, men veldig sjelden innom (selv om forumet er bra!) :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjipt når sånn skjer, men man må garantert dekke slike skader selv rolleyes.gif

Skjønner at jeg får vente litt med å mase om rabatter på Crystal Rock nå default_sad.png

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjipt når sånn skjer, men man må garantert dekke slike skader selv rolleyes.gif

Skjønner at jeg får vente litt med å mase om rabatter på Crystal Rock nå default_sad.png

hehe, frykter nok det ja...

Nei, nå blir det dobbel pris framover en stund.. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra du fikk sendt avgårde pakken min med genser og småsaker i dag da wink.gif

Endret av MortenM
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive