maggi224

tw biltema produkter biltema voks

Det er bare noe jeg ikke fatter. Hvofor skal TW og mange andre "billige" merker være så dårlige. Det kan jeg bare ikke forstå?

Jeg har også lest artikler som journalister har skrevet hvor det står at du skal vaske bilen med zalo? Det kan jeg heller ikke fatte at de skirver.

En ting til. Hvofor lager de vaskemaskiner som skader bilen din? Er jo ikke mange som vet at du skal skummlegge bilen, vaske den med vaskehanske, og polere den med "DA" eller roterende. Lurer på hvorfor ikke dette blir blir opplyst bedre fra levrandør med tanke på hvordan du skal holde bilen din mest mulig fin.

Hilsen forvirret nybegynner som ikke treffer tastene på tastaturet... hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er vel med bil som med unger , de kommer uten bruksanvisning når det gjelder vask , pleie , omsorg osv ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da vil jeg legge til min mening, folk skal tjene penger!

Ikke alle og enhver vil eller har tid til og stelle pent med bilen, og heller ikke betale dyre summer for det.

Derfor har TW og andre merker gjort noe smart, de har lagd noe lett som mannen i gata syntes er enkelt og fungerer (for dem i hvert fall)

Dette er bare min tanke om dette

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

må si meg enig med S-Stian der...

det handler kun om penger...

masseproduksjon med billige råvarer gir lav produksjons pris og de kan selge det for en overkommelig sum til Ola Normann

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm... hverken TW eller Autoglym er spesiellt billig egentlig da... Glym er jo egentlig svindyrt mtp hvor mye produkt man bruker på en bil og hva holdbarhet det er på den...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat der har du et salgs argument. Kundene får "wow" opplevelse og kjøper mer. Da er det ikke så nøye om det koster en liten slant ekstra.

Dette er noe vi kan dra langt, men er jo en ganske enkel forklaring på det meste man kjøper i dag :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alså...

Er Swissvax og CG sine vokser så dyre egentlig?

CG Petes 53 til 250kr boksen holder jo til en haug med biler.. hvertfall mer enn ti.. så ti voksinger med en god voks til 25kr gangen er jo skambillig.

Billigere enn våtvoks fra biltema&co

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turtle og Autoglym er ikke dårlige produkter. Hadde det vært dårlig ville det vært konk for lengst.

For godt over 99% av befolkningen så holder disse produketen mer enn godt nok. Men de som vil ha noe bedre som oss, leter litt, bruker mer penger og finner bedre saker.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm... hverken TW eller Autoglym er spesiellt billig egentlig da... Glym er jo egentlig svindyrt mtp hvor mye produkt man bruker på en bil og hva holdbarhet det er på den...

EGP har vel en ganske fin holdbarhet mener jeg og huske..

:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glym er jo egentlig svindyrt mtp hvor mye produkt man bruker på en bil og hva holdbarhet det er på den...

EGP har vel en ganske fin holdbarhet mener jeg og huske..

:)

Enig med Common her.. Spørs litt åssen man bruker det, bruker du Paint Renovator, Super Resin Polish og Extra Gloss Protection så får du ett godt og holdbart resultat som holder i massevis til vanlig mannen i gata..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde tatt TW/AG og svamp over zalo og en gulv fille....

De som bruker produkter til bil, prøver jo i vertfall ta vare på bilen litt mer en de som kun kjører i maskin og bruker skutt/skitt børsten på selvvasken.

Den største fordelen produktene har er jo at de er "idiot" sikre... den største feilen du kan gjøre er vel nesten det å få litt polish på noe ulakkert plast...

Er litt være med gjennomslag, brent lakk, smelta plast osv.....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har vel noe med interesse og kunnskap å gjøre, kunden jeg tok bilen for i helga kunne se at det var mye små riper i bilen sin, men kunne ikke forstå hvor de var kommet fra. Kom etterhvert fram at ho vaska bilen med kaldt vann fra hageslangen, brukte en børste for å få av det værste, gikk så over med en skvett zalo på svampen ho hadde brukt siden bilen var ny i -96... Det er klart at denne kunden syns ho skjemmer bort bilen hvis ho kjøper en "dyr" TW voks på bensinstasjonen!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei tw eller glym er vell ikke så billig det. en flaske med super rensisn polish coster 300kr her på bensinstasjonen. men jeg kjøpte hele dc serien og di koster jo ikkke mere enn 150kr flaska og det er jo egentlig ikke så dyrt med tanke på kvaliteten og hvor lenge det holder. tror du iallfall kan ta 20 biler med dc3 voksen og da er det iaflall ikke dyrt med 150kr for en flaske. nå bestilte jeg jo fra godkejmi.no da vett ikke hvor mye dette koster på bil extra for eks

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

0,5l med SRP ligger vel ganske jamt rundtom på 189,- på diverse bilrekvisita forretninger.. Handle bilpleie på bensinstasjonen blir det samme som å gjøre ukeshandlingen til husholdning på en bensinstasjon... DYRT..

Priseksempel:

Hadde en kunde innom butikken her forrige uke(Torshov) og han hadde betalt 179,- for en standard H7 pære, noe som vi tar 69,- standard pris..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kom på en lignende sak, altså. Scholl (whatsoever hvilken type) sine flasker er på 1 liter, disse koster 400,- +/-. En flaske med SRP er 325ml, og koster 200-300. Scholl holder til X antall biler(?). Jeg tipper kanskje 15-20 stykker. Min srp ble tom etter 4 biler.

Ergo:

- Scholl, produkt for 26,- pr bil, tatt i beregning at det holder til 15 biler.

- Autoglym, produkt for 50,- pr bil, tatt i beregning at en flaske koster gjennomsnittlig 250,- og holder til 4 biler.

Samme gjelder diverse boksvokser til tusenlappen. Uanhengig av merke så holder denne til 15-20 biler (kanskje mer).

Det vil si 50,- pr bil, noe som er langt fra det Turtle Wax sine vokser klarer å levere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden tråden starta med bla Turtle wax produkter så synes jeg at TW colorback iallefall den litt "eldre" typen funka godt som lakk rens for hånd, i mine øyne litt bedre en megs DC 1, jeg er litt usikker på hvordan den er idag pga forskrifter osv.

Jeg bruker av og til supervasken til TW til å fjerne gjenstridiger flekker bla asfalt flekker på felger hvis jeg ikke har prikkbort.

Jeg mener å huske at Bernhard hos Torshov Moss hadde en stand der diverse TW ble demonstrert og der var det hvist produkter med uventa gode egenskaper. ( det var vell i fjord en gang )

Bernhard kan gjerne kommentere dette nærmere når det gjeller hvilke produkter det gjalt.

Jeg har og testa den "nano" såpa til TW men den likte jeg ikke, føltes trå/tung å vaske med fjerna ikke noe mer møkk en megs gold class.

Men produktene er ment for mannen i gata som driter i claying og diverse rens og korigerings, polerings produkter og vil som andre her sier ha et produkt som er enkelt  å få tak i og enkelt i bruk.

Simoniz er også et produkt som var stort spes på vox (gul hard voks) var et godt men litt tung jobba produkt som vi brukte mye av i "gammledager", like så grov og fin hånd rubbing compound som jeg har sett bla TW har fått i forhandlernes hyllener igjenn.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive