Gå til innhold

Webasto eller Eberspaecher montering


MortenM

Recommended Posts

Vet dette er et 'long shot', men er det noen som jobber på et autorisert verksted som monterer Webasto eller Eberspaecher som kunne tenke seg en jobb?

Bilen er en Citroën Grand C4 Picasso 1,6HDI, og er under garantitiden, så dette må utføres ihht alle regler o.l.

Send meg evt en PM om du kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkl. eller uten deler?

Etter reglene, er det med kvittering du mener da?

Er endel jobb og ettermontere komplett Webasto, har bare gjort det på VAG biler men følger koblingskjema og alt med så går det jo greit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkl. eller uten deler?

Etter reglene, er det med kvittering du mener da?

Er endel jobb og ettermontere komplett Webasto, har bare gjort det på VAG biler men følger koblingskjema og alt med så går det jo greit ;)

Jeg trenger alt av deler. Etter reglene, mener jeg at jeg må kunne dokumentere at dette er gjort av et autorisert verksted pga garantien på bilen. Vet det kan være noe pes med Citroën pga 'economy mode' som skrur av klimaanlegget etter en stund med motoren av, så dette MÅ kobles på riktig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det nærmeste jeg kommer autoriserte forhandlere som monterer Eberspächer i nærheten av Skedsmo;

AUTO SERVICE Lillestrøm AS

Depotgt 10, 2000 Lillestrøm, Tlf; 63810800

AAS ELEKTRO-DIESEL A/S SVEN

Fetveien 171, 2007 Kjeller, Tlf; 63812882, Mail;ronny@sven-aas.no

SAND-TEC AS

Movegen 1, 2120 Sagstua, Tlf; 62974050, Mail; post@sand-tec.com

Har Eberspächer selv, og kan anbefale dette på det varmeste.

Endret av Geir

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det nærmeste jeg kommer autoriserte forhandlere som monterer Eberspächer i nærheten av Skedsmo;

AUTO SERVICE Lillestrøm AS

Depotgt 10, 2000 Lillestrøm, Tlf; 63810800

AAS ELEKTRO-DIESEL A/S SVEN

Fetveien 171, 2007 Kjeller, Tlf; 63812882, Mail;ronny@sven-aas.no

SAND-TEC AS

Movegen 1, 2120 Sagstua, Tlf; 62974050, Mail; post@sand-tec.com

Har Eberspächer selv, og kan anbefale dette på det varmeste.

Takk for det :)

Blir en ringerunde på mandag ser jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :)

Blir en ringerunde på mandag ser jeg.

Hvis du skulle ende opp med Eber anbefaler jeg at du betaler den lille summen ekstra for å få display på fjernkontrollen. Prisforskjellen på fjernkontroll med og uten display er nemlig ganske liten...hint, hint :-)

Å fly rundt med en fjernkontroll som viser antallet grader i kupéen til enhver tid er noe for seg selv, hehe.

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ganske vanlig at sprederen i eber ryker......ihvertfall ifølge innlegg fra brukere og mekanikere på volvoforumet

Et klart inntrykk jeg har fått er at det er helt normalt å måtte koste på disse en hel del tusen hvert 4-5 år fordi

den enten kokser igjen eller at sprederen ryker.

Selv skal jeg inn med min eberspracher nå til mandagen fordi den ikke vil fyre lenger.

Antatt pris for jobb og deler er 5500.-

Ville sjekket opp hva som er vanlige svakheter/servicebehov på webasto også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå vært runtomkring med bilen på forskjellige verksteder. Fikk beskjed om at tilleggsvarmeren som satt i bilen kanskje kunne bygges ut til parkeringsvarmer, men etter en undersøkelse viser det seg at tilleggsvarmeren i min franskmann er elektrisk og derfor ikke lar seg bygge ut.

Har nå fått 'tilbud' fra forskjellige verksteder, og billigste var webasto til 22-23000,-  :eek:

Noen som vet om dette er vesentlig billigere i Sverige?

Har jo sett webasto på ebay til 5-6000, men da trenger jeg noen til å montere den med kvittering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv funnet ut at Webasto ikke er spesielt billig nei. Vil ha litt varme selv i bilen og sjekket ut. Har en 06 E220cdi. Denne har desverre elektrisk varmer og ikke Webasto som de kom med før. Så må inn med komplett løsning. Dette kommer på ca 25k + mva hos BOS... DEFA koster rett under 10k ink mva ferdig montert. Så... tja... ikke lett.... Defa er jo absolutt billigst.. men kun tilgjengelig om man har strøm-uttak... Webasto koster skjorta... men kan brukes over alt.... What to do.. what to do...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv funnet ut at Webasto ikke er spesielt billig nei. Vil ha litt varme selv i bilen og sjekket ut. Har en 06 E220cdi. Denne har desverre elektrisk varmer og ikke Webasto som de kom med før. Så må inn med komplett løsning. Dette kommer på ca 25k + mva hos BOS... DEFA koster rett under 10k ink mva ferdig montert. Så... tja... ikke lett.... Defa er jo absolutt billigst.. men kun tilgjengelig om man har strøm-uttak... Webasto koster skjorta... men kan brukes over alt.... What to do.. what to do...

DEFA 10k?

På VAG iallefall får du grommeste DEFA (3) Motor,kupe,lader og fjernstyring.. Ferdig montert for 7000kr..

Spør Bernhard, han kan sikkert ordne bedre pris til deg. Også kan jeg montere hvis det trengs ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv funnet ut at Webasto ikke er spesielt billig nei. Vil ha litt varme selv i bilen og sjekket ut. Har en 06 E220cdi. Denne har desverre elektrisk varmer og ikke Webasto som de kom med før. Så må inn med komplett løsning. Dette kommer på ca 25k + mva hos BOS... DEFA koster rett under 10k ink mva ferdig montert. Så... tja... ikke lett.... Defa er jo absolutt billigst.. men kun tilgjengelig om man har strøm-uttak... Webasto koster skjorta... men kan brukes over alt.... What to do.. what to do...

Fikk tilbud av autorisert Citroën verksted i dag på 20k ferdig montert inkl mva. Vet ikke om dette er Webasto eller Eber, men i hvert fall billigere enn de andre så langt. BOS er vel ikke kjent for å være så veldig billig på noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DEFA 10k?

På VAG iallefall får du grommeste DEFA (3) Motor,kupe,lader og fjernstyring.. Ferdig montert for 7000kr..

Spør Bernhard, han kan sikkert ordne bedre pris til deg. Også kan jeg montere hvis det trengs ;)

Jupp BOS er gode på pris.. høy pris.. hehe... Sjekker også med Sverige... hva pris blir på Webasto der.. ER det som frister mest :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal poste så fort jeg får svar. Har da sjekket med MB i Strømstad så får vi se.

Her er forøvrig prisene jeg fikk fra BOS i Sarpsborg:

Dette er priser ferdig montert å inkl mva

Defa-pakke 1 (Motorvarmer) : 3195,-

Defa-pakke 2 (Motor & kupèvarmer) : 5495,-

Defa-pakke 3 (Defa-pakke 2 + batterilader og "smart-start" fjernkontroll) : 9395,-

WEBASTO DIESEL VARMER

Pris for dette settet ligger på rundt 15000 kr.

Tele start koster ca 5000 kr.

Montering koster ca 5000kr.

Disse priser er ikke inkl.mva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst på Defa/Webasto på min Audi selv. En jeg kjenner jobbet tidligere på Møller, og han sa at de hadde masse elektronikk problemer med biler som fikk ettermontert Webasto hos dem. Dette gjaldt vel og merke bensinbiler, eller biler uten originalmontert forvarmer. På diesel var det uproblematisk.

Som Audi bensinbileier er det Defa som blir alternativet for meg, men hva skal jeg egentlig med fjernkontrollen som er i Defa-pakke 3? Er det bare for å kunne starte den fra sofan i stuen istedet for å gå ned i gangen å slå på en bryter? Ledningen må jo være tilkoblet uansett....

Endret av rs_t
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Samt at du hele tiden har kontroll på temperatur, om bilen faktisk er koblet til, tilstand på batteriet og sånne småting som det. Samt at i defa pakke 3 så har du batterilader.

Hvorfor skal du ned i gangen for å slå på en bryter? Bedre å ha den tilkoblet hele tiden, da er batteriet tipp topp stand og timeren kan slå inn f.eks. kl 07.00 om morgenen hvis du da skal reise kl 08.00..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ha pakke3 for å ha full kontroll ja. Da fikser alt seg selv.. men aller helst Webasto. Desverre ikke noe svar fra Sverige enda. Men sjekket med Steve hos mbenznl.com og han hadde planer om tur til norge i 2010 og prisen var på €1500, vel og merke uten sms funksjonalitet. Så det er jo også et alternativ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samt at du hele tiden har kontroll på temperatur, om bilen faktisk er koblet til, tilstand på batteriet og sånne småting som det. Samt at i defa pakke 3 så har du batterilader.

Hvorfor skal du ned i gangen for å slå på en bryter? Bedre å ha den tilkoblet hele tiden, da er batteriet tipp topp stand og timeren kan slå inn f.eks. kl 07.00 om morgenen hvis du da skal reise kl 08.00..

Ser argumentet med batteriladeren. Det med tempraturen regner jeg med du får fealing på når du har brukt den et par ganger, så det er en "kjekt-å-ha-funksjon". Bryter med timer er ingen hokus pokus heller, så det argumentet faller litt i fisk for min del. Du stiller det uansett inn dagen før, så om det blir gjordt via en fjernkontroll, eller på bryteren i det du kommer inn inngangsdøren blir litt hips om haps. Er det noe jeg ikke trenger så er det flere fjernkontroller liggende i huset og har heller ikke noe ønske om å ha flere "dingsebomser" på nøkkelknippet. ;)

Min konklusjon. Batterilader er et pluss. De andre funksjonene er "kjekt å ha". :)

Kanskje man heller skal bruke de pengene på oppvarming i garasjen?(Varmepumpe?)

Endret av rs_t
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...