Erik-w

Min Fiesta 2005 mod

30 innlegg i emnet

Her er min Ford Fiesta 2005 mod

Har ikke så mange før etter bilder av bilen med tanke på polering.

Men har noen bilder av bilen etter sommer stellet etter at eg tok litt av hos Scandicshine.

Gått med litt Scholl,Cyclo pads og en herlig krukke med Swissvax Saphir og noe CG.

Nå er jo vinteren her snart og disse helsikkens vaske stripene begynner og komme.

Så¨planen er og få tatt og renset og polert bilen og lagt på vertua bond,m-seal og SV Saphir.Prøve og ta noen før-under og etter bilder da :)

Her er hvertfall noen bilder av bilen...fra august i fjor når eg fikk den til nå:

Her er den rett etter at eg hadde fått den...den fikk da en omgang med Super resin polish på Biltema cyclo maskin ting med biltema puter

n559225872_1567546_2707.jpg

n559225872_1567548_5588.jpg

Fra i sommer ...ganske fornøyd da ja :) men vil bli bedre

IMG_0165.jpg

IMG_0166.jpg

IMG_0167.jpg

IMG_0168-1.jpg

IMG_0171.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bra ut :) Fornøyd med bilen eller? Tenker den ligger godt på veien B) Åssen dekk har du? Jeg får 17" 205/40 på fiestaen jeg har bestillt :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bra ut :) Fornøyd med bilen eller? Tenker den ligger godt på veien B) Åssen dekk har du? Jeg får 17" 205/40 på fiestaen jeg har bestillt :lol:

Er fornøyd med bilen til det formålet den er, leketøy med fremkomst muligheter :P

Lyd isolasjonen er ikke akkuratt bra her (ikke noe nytt når det gjelder ford) så den kan være litt slitsom sånt hvis fruen er med på lengre turer.

Ellers er den stiv og presis på veien :9 står på 205/40-17" Kuhmo.der fremdekka skal byttes til våren pga skade i ene dekket (heldighvis).

Så da prøver eg meg på Toyo Proxxes som eg egentligt skulle ha nå i sommer.

Har og kjøpt inn eibach senkefjærer hos ford som hjalp på utsende og kjøre egenskapene. Kjempe bil egentligt...hvis en kjøre alene eller på gutte tur :P

Mvh Erik W

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare pluss med lite støyisolasjon hvis frua er med, så slipper du å høre hva hu sier :P

Kjempe fin bil BTW :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt greie kjøreegenskaper på Fiesta.. det fikk jeg demonstrert på rallyløypa til Pekka Lundefaret laugh.gif

Sjitgøy!!

Lyd isolasjonen er ikke akkuratt bra her

Jeje, slikt kan man alltids gjøre noe med wink.gif

Endret av kazzper
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tøffe de Fiestaene der! :)

BTW. Hvordan er forbruket på en slik bil? Må jo bare være moro å kjøre på svingete vei med denne lille rakker`n! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tøffe de Fiestaene der! :)

BTW. Hvordan er forbruket på en slik bil? Må jo bare være moro å kjøre på svingete vei med denne lille rakker`n! :)

Målte forbruket nå faktisk...rett over literen. Kjørt fra haugesund til bergen og masse by kjøring.Ellers ligger den vel rett under literen.

Kjekk på svingete veier ja :)

Takk for positive komentarer :)

Angående lyd isolasjon så er eg i gang med det, men er kjip...bruker biltema matter.

Har lagt det lille eg kom til på fører døra, asså ligger det ei industri matte i bagasjerommet og under baksetene.

Så blir det vel feit understellsmasse i hjulbuene under innerskjermene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lyd isolasjonen er ikke akkuratt bra her (ikke noe nytt når det gjelder ford) så den kan være litt slitsom sånt hvis fruen er med på lengre turer.

Hæh?! Har du ikke "skravle-bur" montert i bilen? Jeg kjører en nett liten sånn noise-cancellation-sak jeg - samme prinsipp som slike fancy øre-klokker. Jeg hører ikke en døyt av det kona sier og da er jeg glad og blid bak rattet :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er fornøyd med bilen til det formålet den er, leketøy med fremkomst muligheter :P

Ellers er den stiv og presis på veien :9 står på 205/40-17" Kuhmo.der fremdekka skal byttes til våren pga skade i ene dekket (heldighvis).

Så da prøver eg meg på Toyo Proxxes som eg egentligt skulle ha nå i sommer.

Har og kjøpt inn eibach senkefjærer hos ford som hjalp på utsende og kjøre egenskapene. Kjempe bil egentligt...hvis en kjøre alene eller på gutte tur :P

Mvh Erik W

Fiesta ST er den frekkeste bilen som har kommet ut av Ford fabrikken de siste årene. Ikke for mye, ikke for lite når det gjelder utssende. Tommel opp!

Når det gjelder dekk, så vil jeg komme med et lite tips. Har kjørt mye på Toyo Proxes De er knallbra og du blir garantert fornøyd, men kjørte på Pirelli Pzero Nero i 205/40-17 i fjor, og de er bare helt rå. Du kan nok forvente litt lenger levetid fra dem også, da Toyo'ene slites fort.

De har de til gullpris hos dekkonline.com 950,- pr. stk levert på døren!

Der finner du også Toyo Proxes T1-R til 868,- pr stk.

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=50220625.129.8816&typ=1424100&ranzahl=4&Breite=205&Herst=Pirelli&Quer=40&Felge=17&Speed=H&weiter=0&kategorie=6&Ang_pro_Seite=15&Transport=P&dsco=129&sowigan=So

Uansett kan du ikke trå feil mellom disse to. Har selv veldig lyst å teste Bridgestone Potenza RE 050. Det er premiumdekk med helt sykt grep, men da hoppper prisen opp til 1237.....

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=50220625.129.8816&typ=R-103201&ranzahl=4&Breite=205&Quer=40&Felge=17&Speed=V&weiter=10&kategorie=1&Ang_pro_Seite=10&Transport=P&dsco=129&sowigan=So

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pirelli er det bilen blir levert med originalt, og di var skrekken syns eg.Sikkert gamle og slitt men alikevell.

Det skal ikke på bilen igjen. Blir nok Toyo :) får heller bytte oftere.Sliter en del dekk fremme denne bilen merkeligt nok :blink:

Men hva tror folket om :

God vask med avfetting

Clay der hvor nødvendigt

Ny vask

rens og polish/korrigering med Scholl A15 og S40

CG vertua Bond

CG M-Seal

CG Jetseal-109

SV Saphir

tenkte dette kunne være vinter preppen i år. M-sealen har eg prøvd på to andre biler og den er rå.Men Jetsealen tenkte eg måtte være en fin vedlikeholds forsegling i løpet av vinteren.

Går fort tid når en skal korrigere,forsegle og legge voks, men dette vet dere jo godt :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

God vask med avfetting

Clay der hvor nødvendigt

Ny vask

CG vertua Bond

CG Jetseal-109 x 2

SV Saphir x 2

Er lakken ok så holder det fort med en runde med s40 tipper jeg, vet ikke om lakken på denne her bløt el hard, men s40 drar opp glansen bra i alle fall....

Yokohama Advan er også gode saker skjønner jeg.... men TOYO kunne jeg godt tenkt meg å teste :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

God vask med avfetting

Clay der hvor nødvendigt

Ny vask

CG vertua Bond

CG Jetseal-109 x 2

SV Saphir x 2

Er lakken ok så holder det fort med en runde med s40 tipper jeg, vet ikke om lakken på denne her bløt el hard, men s40 drar opp glansen bra i alle fall....

Bare droppe M-Seal?Jaja hvorfor ikke...herdetid på 12 timer i den tempraturen vi har nå er ikke bra.

Eg bruker stort sett biltema maskinen når eg går over bilen.Bruker roterende der eg syns det er verst.Går deretter over med cyclo maskinen.Har diverse cyclo-pads så går fra grov til fin på denne da.Har enda til gode og se noen kjørespor :) men resultatet kunne nok vært bedre hadde eg lært meg skikkeligt med roterende.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen bombe at det er forhjula som blir først slitt :P Hadde vært sinnsykt artig om det hadde vært 4wd på disse bilene :D Overrasket over at det ikke er det på nye focus rs :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja da var garasjen ryddet og bilen avfettet og vasket grundigt.

Vinter klargjøringen er i gang med andre ord.

Vask:

Prick Bort x 2

Biltema Felgrens (overaskende god)

CG Citrus Wash and Gloss x2

Kaercher HT med skum lanse fra Karcher

Rens :

Panser og tak:

Scholl S40

Scholl A15

Resten er det blitt brukt clay på og begynt på med diverse produkter i morgen.

Ellers kommer eg til og kjøre dette:

Scholl S40

Scholl A15

CG Vertua Bond

CG m-seal x2

Swissvax Saphir x2

Bruker roterende for og få vekk det verste,det eg da klarer med de produktene eg har.

Så er det Biltema maskin på resten, med diverse cyclo puter.

Har holdt på noen timer i dag og fant ut at garasjen er for trang og for kald, så i morgen flytter eg bilen.Det blir digg :D få større plass og litt varme.

IMG_0232.jpg

IMG_0233.jpg

IMG_0234.jpg

IMG_0235.jpg

IMG_0239.jpg

IMG_0240.jpg

panser ferdigt med m-seal.ikke fornøyd

IMG_0242.jpg

IMG_0243.jpg

taket samme som panseret:

IMG_0244.jpg

IMG_0245.jpg

IMG_0246.jpg

IMG_0247.jpg

resten er random bilder etter clay,og hvorfor eg flytter bilen i morgen

IMG_0248.jpg

IMG_0249.jpg

IMG_0251.jpg

IMG_0252.jpg

IMG_0253.jpg

IMG_0254.jpg

IMG_0256.jpg

IMG_0257.jpg

IMG_0258.jpg

IMG_0259.jpg

IMG_0269.jpg

IMG_0272.jpg

IMG_0275.jpg

IMG_0278.jpg

IMG_0285.jpg

IMG_0286.jpg

IMG_0287.jpg

IMG_0290.jpg

IMG_0294.jpg

komboen som er brukt på bildene over :

IMG_0296.jpg

Så over til avslutningen:

IMG_0297.jpg

IMG_0301.jpg

IMG_0300.jpg

IMG_0302.jpg

IMG_0304.jpg

IMG_0305.jpg

IMG_0306.jpg

IMG_0308.jpg

IMG_0312.jpg

Endret av Erik-w
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig bil! 1 liter på mila var ekstremt forbruk da, men tipper det er for artig å trø inn gassen på denne til å la være å gi på litt på langturer :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig bil! 1 liter på mila var ekstremt forbruk da, men tipper det er for artig å trø inn gassen på denne til å la være å gi på litt på langturer :)

Tja..en 2 liter kan fort suge bensin :) skal måle den på litt roligere kjøring når eg får den ut.

Lurer litt på det selv og.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja..en 2 liter kan fort suge bensin :) skal måle den på litt roligere kjøring når eg får den ut.

Lurer litt på det selv og.

Jeg også har 2 liter med turbo :) Super en del den også, men det er verdt det da ;) Må gå temmelig bra en sånn Fiesta.Lese litt specks om jeg finner.

Leste nå.fant ikke noe om turbo, men ser ut til at de går godt nok uansett :)

Endret av hmsilset
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hiver ut noen bilder av en bil eg tok for onkelen min i sommer.Denne jobben var bare for gøy og hadde dårlig tid så resultatet er så som så.

ddd.jpg

dfr.jpg

fd.jpg

untitled.jpg

untitleddf.jpg

untitledfdfdfd.jpg

untitledfdff.jpg

untitledss.jpg

untitledfdfff.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rødt og fint der:-)

Sleng litt Owatrol Polytrol på plastikken neste gang så får du en varende effekt..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det 50/50 bildet av taket viser litt av en forskjell fra grå-rød til rød-blank .

Gøy med slik forvandlig.

må også smile litt av hvordan felg moten har forandret seg gjennom tidene B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive