Gå til innhold
Bernhard

Trøbbel i tårnet..

Recommended Posts

Bernhard    2 322
Bernhard

Jeg sliter gjentattet ganger med linting fra spesielt de grønne monsterene mine etter å ha vasket det en gang eller 2...

Har prøvd å vaske de med såpe før vask på 90 grader med det hjelper ikke... Noen idèer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ståle    306
Ståle

Bare det ikke er troll i trompeten så synes jeg ikke du har noe å klage over....

Jeg kjører 2 x 60 grader med milo og det har funket for meg...var litt klabb siste gang jeg brukte det eldste monsteret

men det var fordi det hadde sneket seg med noe hus-rengjørings stæsj i vasken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 322
Bernhard

Troll i tuba'n dessverre... Du vasker de altså 2 ganger på 60 grader? Rett etter hverandre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dennis    532
Dennis

Synes også de grønne monsterene linter noe. Har bare vasket de en gang, og brukt de en gang så kan enda være løse hår fra produksjonen.

Men har en del andre microfiber kluter som har begynt å linte noe helt vilt etter vask. Men ser ut til at de som jeg bare har vasket i Milo ser ut til å ha holdt seg lintfri.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ole Gunnar    151
Ole Gunnar

Sliter med det samme med mine SS Super Elite DeLuxe. Små hår som sitter igjen på ruter og utvendige speil.

Jeg har vasket mine i Milo. Nå her jeg fått CG Microfiber Renuvator i hus igjen så da blir det nytt forsøk.

Skal oppdatere denne tråden når jeg har vasket igjen. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ståle    306
Ståle

Troll i tuba'n dessverre... Du vasker de altså 2 ganger på 60 grader? Rett etter hverandre?

Ja..

Først er det ut med skuffe og rengjøre for alle spor etter vaskemidler og skyllemiddel....

Deretter er det 2 runder med 60 graders vask :)

Men-på første runder er applikatorer med (som er forvasket for hånd)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 322
Bernhard

Da skal jeg prøve Milo.. Fint om både Denny og Ole Gunnar oppdaterer..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

Har du vasket med rent vann Bernhard?

Noen linter her også, men ikke helt oversikt over hvem det er, men bruker micro rejuvenator el Milo her på 60 el 90c.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 322
Bernhard

Vasker ikke med rent vann, har brukt CG CWG på de siste nå, så skal kjøre en maskin til imorgen og prøve da..

Kan rent vann gjøre at de linter.. Det som er merkelig er at det er ikke alle...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ole Gunnar    151
Ole Gunnar

Vasker ikke med rent vann, har brukt CG CWG på de siste nå, så skal kjøre en maskin til imorgen og prøve da..

Kan rent vann gjøre at de linter.. Det som er merkelig er at det er ikke alle...

Da kan det muligens vær rent vann som har forårsaket linting hos meg også. Har noen ganger kjørt de en runde i bare vann for å "være sikker" før de tørkes.

Tilbakemelding kommer ang vask med CG MF Renuvator ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

nei rent vann skal ikke være noe problem, leverandører av mikrofiber anbefaler bare kokvask mht mikrofiber ikke noe såper egentlig... CWG er vel med gloss partikler, den tilfører vel mikrofiberen noe også, mikrofiber skal ikke tilføres noe, bare bli rene, linting er vel enten "støv" rester fra fabrikk eller mht løst vevde MFr som slipper fibre, de som er fluffy vil nok slippe litt fibre "nesten" uansett vil jeg tro, sjelden de flate mikrofibrene linter veldig, Nanolotus mikrofibrene her linter ikke damn shit de, samme vaskeprosses på de som alle andre her, men de som er fluffy syntes jeg kan begynne å linte etterhvert uansett hvordan de blir vasket....

har brukt Bilt Hamber surfex HD til å bløte de opp her, om det hjelper mht linting på de som lintet vet jeg ikke enda, men kan få sjekket det etterpå på speilene her, Eddik gjør jo også veldig rent, og anbefales ofte mht klær om den skal binde fargen bedre til tekstiler....

Fjerner du en sealer etc så henger det ofte ikke så mye igjen mht lint, men er det seigere saker (CF feks) så henger det nok mer også.... Uansett, hinnsides irriterende er det...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ole Gunnar    151
Ole Gunnar

Virker logisk det du sier truhaa ang at vask i rent vann ikke skal forårsake linting.

I dag er jeg fornøyd med at MF håndklet mitt ikke lintet på rutene etter en morgenvask på selvvasken ved jobben.

Har 2 like MF håndkler så det kan enten være det andre eksemplaret som har lintet før eller at det har blitt vasket i MF rejuvenator som fjernet dette. Får bare se om det skjer igjen.

Når dere snakker om eddik, tilsettes det i vaskemaskinen i stedet for Milo eller MF Rejuvenator ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Petter    1 397
Petter

Har aldri hatt dette problemet med noen av min MF. Bruker godt med CG MF Renuvator i hver vask. 90 grader

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Torby    204
Torby

Har ikke opplevd det med CG super elite deluxe megastore tørkehåndkle, men ørlittegrann på CG fluffers, uten at det har vært plagsomt mye. Har Green Monsters på vei, så skal få testet det også. Vasker på 60 grader med vanlig vaskemiddel i små mengder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dennis    532
Dennis

Kjørte en maskin med noen helt nye Cookie Monster kluter igår, tenke jeg skulle fjerne det som var av løse hår fra produksjonen før jeg skulle bruke de. Tok en test på et vått speil før vask, linet så å si ikke noe og heiv de i maskinen på 60 grader med Milo. Dum som jeg var tok jeg alle sammen da jeg var helt sikkert på at de ikke kom til å linte. Men så lot jeg de tørke og prøvde igjen å tørke av et fuktig speil. Å fy! så mye de lintet, er ikke brukende til annet en støv tørking, er det vått eller voks som skal buffes blir det pels på lakken :blink: Har også vasket mine green monsters, ++ en del andre fluffy og de linter fælt de også, så er ikke noe egent for Cookie Monster. De bare linter en god del mer, men det er nok pga. de har mye flere hår enn de andre jeg har.

Enten så tåler de ikke å vaskes, de tåler ikke Milo eller vaskemaskinen jeg har ødelegger microfiber på std vaskeprogram. Vasking og sånt har jeg ikke mye peil på men kan det hende man må bruke syntetisk vaske program eller noe annet?

Angrer på at jeg heiv i alle sammen, hadde vært interessant å kjørt en stk med bare vann, en stk med Milo, en stk med Omo og en med Cemical Guys sin Microfiber wash. Men er lett å være etterpå klok :P

Er så irriterende at alle fluffy kluter jeg har skal være engangs kluter, så noe må jeg gjøre feil for virker som det bare er noen få som har dette problemet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dennis    532
Dennis

Har lyst til å gjøre det ja ;) da det blir dyrere i lengden å drive å ødelegge de etter bare en vask.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig