Yeoman

Våtsliping av Audi A4 B6 Hovedlykter

Måtte skaffe en ny lykt etter at jeg mistet den gamle lykten ned en betongtrapp. Klarte det når jeg prøvde å bære begge hovedlyktene i samme hand, kunne selfølgelig ikke gå 2 ganger for å slippe dette :)

Bestilte ny lykt på E-bukta til niceprice. Denne var splitter ny og hadde ikke en ripe i glasset fra før av. Men nabolykta den var peppret med steinsprut osv. Kunne tydelig se at det ble forskjellig styrke på lyset.

Bestemte meg for å våtslipe denne lykta etter litt lesing på en tråd som jeg har mistet linken til. Tror det var en A6 som fikk prøvd seg der.

Kjøpte våtslipepapir fra 400-2000 og la disse i bløt en stund før jeg begynte.

Begynte først med 800 for å se hvordan det ble, men det ble ikke gode nok resultater av det. Hoppet deretter direkte på 400 (tørr), dette gav fort resultater etter litt gnikking og gnukking med rette bevegelser. Gikk deretter trinnene oppover fra 400-800-1200-1500-2000, brukte mye vann fra en sprayflaske med "no rinse" i. Etter å ha gnikket til jeg ble støl i armen så var jeg klar for litt kjøring med Flex og S03+. Ser etter første omgang at jeg har fått bort det aller meste av steinspruten. Kjører 2 omganger til med S03+ før jeg prøver med 3M Ultrafine tilslutt. Ser etter en inspeksjon at den gamle lykten fortsatt er litt grå i glasset, det viser seg at det ligger et tynt grått lag på innsiden av glasset etter dugg i lyktene. Dette er et kjent Audi problem :(

Men fikk fjernet steinspruten og riper på utsiden av glasset, det var egentlig hovedmålet med denne økten. Er usikker på hvordan jeg skal fjerne laget på innsiden av glasset. Noen tips?

Ser på slutten at det fortsatt er litt riper rundt kanter og nederste del av lykta etter 400 sliping. Siden mørket falt på så fikk jeg ikke utbedret dette, det får stå til neste gang. Ser det heldigvis ikke så godt uten at du står nærme lykten.

Bilder: :)

Ny lykt, blank og fin

1-5.jpg

42.jpg

Gammel lykt, steinsprut og sliten.

4-2.jpg

Ny lykt uten steinsprut

2-5.jpg

Gammel lykt med mye steinsprut

3-3.jpg

Forskjellen før jeg begynte :)

13.jpg

Etter 400 papir

6-1.jpg

2000 våtslipepapir

8-1.jpg

Etter 2000 papir

7-1.jpg

Etter S03+, er litt støv og tråder fra en fille jeg brukte.

11.jpg

12.jpg

102.jpg

Det var alt fra meg denne Lørdagskveldendefault_cool.png

Endret av Yeoman
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanon resultat dette.. Skal virkelig ha for at du har gått alle trinnene oppover grit-stigen... Tror nok du kunne spart deg litt tid på å hoppet over et par av grit'ene, men man skal ikke tulle med det "å holde det ekte."

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanon resultat dette.. Skal virkelig ha for at du har gått alle trinnene oppover grit-stigen... Tror nok du kunne spart deg litt tid på å hoppet over et par av grit'ene, men man skal ikke tulle med det "å holde det ekte."

Takk :)

Ja, kunne sikkert spart meg noen av trinnene :) Men kjørte hele pakka siden det var min første gang med våtsliping.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke dumt!!!! Har 2 jeg også hvis du vil gjøre det mer.. :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke dumt!!!! Har 2 jeg også hvis du vil gjøre det mer.. :D

hehe, jada er klar jeg default_biggrin.png

Neste plan er å klare å åpne lyktene for å bytte ut denne chrome platen/listen med en i matt sort.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok lyktene mine selv på e39 men ser du har samme prob som jeg, ang stein sprut m mer...

er ikke enkelt og få bort alt bare v handmakt nei..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lyktene på e39 har også en tendens til å bli _veldig_ tåkete. Mye er gjort med bare en grov polish på disse! Selv har jeg slipt grundig med 2000 papir og polert opp. Ble langt fra perfekt, men mye bedre enn utgangspunktet!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive