Gå til innhold
Petter

TEST Scholl A15

Recommended Posts

Petter    1 397
Petter

Scholl A15

Leverandør: Scandicshine.no

Pris: 385.-

Produkt: Allround-Polish

Når flasken åpnes begynner kvalitetsfølelsen. Bra og solid kork, flaske som er lett i få godt tak på, og stilig etikett. Ingen spesiell lukt, produktet er hvitt og tyntflytende...

Før testing:

Scholl A15 er en "All-In-One" polish/rubbing som inneholder voks.

Den har medium cut, inneholder noen fyllere og etterlater en high gloss + beskyttelse.

En perfekt polish for kunder som ikke vil betale for en full korrigering, eller en vedlikeholds polish.

Bilen som testen er utført på er 2004 Volvo V70 Sort Metallic- Medium hard lakk

IMG_8350.jpg

IMG_8353.jpg

Under:

Iflg. leverandør er Hvit Spider pad laget til A15. Denne kombo fungerer meget bra, men har hos meg under denne testen lagd holgrammer.

Derimot med Orange Scholl pad etterlater den et hologramfritt resultat.

IMG_8357.jpg

IMG_8359.jpg

Etter bilder:

IMG_8361.jpg

IMG_8369.jpg

IMG_8370.jpg

Produsenten lover med A15 at:

#Medium cut

#Inneholder fillere

#Etterlater en high gloss + beskyttelse

Jeg som tester vil påstå av de to føste punktene stemmer. Det siste med beskyttelse har jeg ikke testet over tid.

PLUSSIDER:

#Kjapt produkt å jobbe med

#Trenger ikke noe form for etterbehandling

#Lett å få ut av flaske

MINUSSIDER:

#Rekker ikke helt opp på blankhet-delen.

Konklusjon jeg kom frem til er at hvis en kunde ønsker en klapp og billig behandlig av bil så er dette et bra alternativ. Men meg som detailer, kommer den ikke til å stå for årets hoved polering. Vil funke til en "mellompolering"

Petter

Endret av Petter
  • DCN Poeng 7

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tomas    339
Tomas

Bøyer meg i poleringsstøvet for en knall test av denne her. Lærte også at den kan brukes sammen med Orange pad, noe som ikke står på flasken og derfår ikke blitt testet her. Takker :)

+1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Petter    1 397
Petter

Den er også KNALL på båter....

Hvis du skal bruke orange så auubefaler jeg Spider pad. A15 har lett for i tette pad`en..

Og en liten hysj sannhet.... Før bildene er 3 dager siden den var hos våre klargjørere....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tomas    339
Tomas

aah. Trodde du mente vanlig orange :) men testet den litt på range spider i helgen, men likte ikke pad size large noe særlig.

uffda, ikke akuratt noe grundig jobb de hadde gjort.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek    384
Essiek

Takk for god og informativ test. Jeg må vel nesten se og få testet A15 mot D151 i løpet av vinteren her. Hmm.. det var en tanke ja. A15 vs D151 vs 205 vs 105 på et Saab-panser... da ultimate masokistisk test... default_blink.png

Endret av EssieK

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    754
Knutis

Jeg kjøpte A15 primært for myk, svart japselakk etter tips fra Pirex. Den fungerte knall der, fjernet det absolutt meste sammen med hvit spiderpad.

Jeg har likevel lagt egen voks på til slutt på alle bilene jeg har brukt denne på.

Endret av Knutis

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ad|oS    337
Ad|oS

Noen som har testet denne med hensyn til holdbarheten på bskyttelsen? Hvis man likevel må over med en annen beskyttelse kan man jo bruke en "vanlig" polish i stedetfor. Denne har riktignok litt filler i seg, så får litt pluss for det om det likevel bare er en rask 1-stegs jobb... På en annen måte kan man jo tenke seg at A-15 + annen beskyttelse blir som å gå for S-17 + MG Tech wax. I begge tilfeller får man polish, beskyttelse og filler.

Dere som har brukt denne, er det noe jeg bør ha med i produktsortimentet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
oysf    0
oysf

Beklager å ta opp en gammel tråd, men lurer på litt her. Skal det ikke legges voks oppå denne da? Beader den greit uten og?

Og siden den inneholder fillere, men litt cut, vil bilen bli bortimot like stygg etter noen vask?

Endret av oysf

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Scandic Shine AS / Ketil    257
Scandic Shine AS / Ketil

Den har ikke så my fillers i seg og vil fjerne vaskeriper osv. Den legger igjen litt voks, men ikke noe som holder veldig lenge.

PS: A15 har kommet i ny og bedre utgave nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Skramstad    6
Skramstad

Drar opp denne tråden igjen. Bestilte varen hos SS og skal prøve den på min BMW E90 Sparkling Graphite. Tipper lakken er hard uten at jeg kan med sikkerhet si hvor hard. Men jeg skal bare fjerne vaskestriper. Ingen dype striper med andre ord.

Har i bestilling en CCS Smart pads Orange Light Cutting Pad, CCS Smart pads White Polishing Pad + en medium grov fra Autobahn-bilpleie. Venter på en Kestrel DAS-6 Pro DA maskin som vil bli brukt.

Hva tror dere vil passe best å starte med? Noen som har testet den nye utgaven forresten? Hva er forbedringene?

Takk på forhånd!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    754
Knutis

Oransje ccs ville jeg prøvd. Hvit blir for fin.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Skramstad    6
Skramstad

Okey! Takk for rådet :)

Var jo selvfølgelig tomt, så da får man prøve noe annet! Typisk.

Endret av Skramstad

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ALFRED    187
ALFRED

Holder på å gå over bilen med denne nå for høst polering / beskyttelse.  Fin å jobbe med men mangler litt på shine. Har brukt Flex DA til nå men skal testes med Cyclo i dag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig