Abby

Sealer som passer med Petes 53

28 innlegg i emnet

Må øke beholdninga mi enda litt mere etterhvert tenkte jeg og trenger tips til en god sealer!;)

Sealer er også noe jeg aldri har brukt før, så vil gjerne også vite hvordan den legges på (som voks for hånd/ eller som polish med maskin?

Vil gjere ha en som passer godt med Petes 53...

Og lurer også på hvor lenge denne må herde eventuelt og når man kan legge på voksen igjen!:D

På forhånd takk for gode tips!:D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

CG Jetseal, CG M-Seal, Megs 21, Wolfgang Deep Gloss feks.

Alle kan legges på med DA eller roterende på sakte turtall og fjernes med MF.

De 2 første har herdetid på 20 minutter og de 2 andre har 12 timer, men jo lengre jo bedre.

Voksen legges på når sealeren er ferdig herdet.

De 2 første er enklest å jobbe med mtp. herdetid, men de 2 siste har vel noe lengre holdbarhet...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om den passer bedre eller dårligere til Pete`s vet jeg ikke men jeg er iallefall fornøyd med Meguiars sin #21 sealer og har hørt mye bra om denne.

La den selv på bilen min for et par helger siden.

Herdetiden er mellom 12 og 24 timer og det sies at når det kommer til sealer så er det bedre jo lengre det får herdet.

Så etter det er det bare å legge på voks.

Sealer kan for øvrig legges på med DA maskin eller for hånd.

CG har en sealer som heter JetSeal som ikke trenger mer enn 20 min herdetid. Hvorfor denne ikke trenger mer enn det vet jeg ikke, men har en dårlig tid må det jo være en perfekt sealer. Noen som forøvrig har testet holdbarheten til denne i forhold til f.eks en som skal ha 12-24 timers herdetid?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem selger disse da, og hvordan er prisene?

Kan jeg feks legge sealer og voks igjen nå uten å polere bilen på nytt igjen!?

Når det gjelder herding, skal bilen helst stå inne og tørt da??:D:D:D

Jeg sluker alt denne informasjonen og digger det!

Takk for bra tips!

Og.. om bilen må stå inne imens den herder,

hvordan blir det da, skal den spyles før voksen legges på da? (med tanke på støv)

:huh::blush:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har noe besyttelse på bilen fra før av så burde vel den fjernes så lakken er "naken". Er litt usikker så de med erfaring får heller rette på meg :)

Godt spørsmål men tror nok ikke herdingen blir optimal om den står ute og blir f.eks fuktig eller det blir minusgrader.

CG føres av ScandicShine.no

Og Meguiars får en kjøpt hos Godkjemi.com

Ellers har vel Blankbil.no et godt tilbud på sine varer fra Meguiars.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

CG sin jet seal står det at den skal påføres med en foamapplicator... og det er??:unsure:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki, så da kan jeg egentlig bare kjøpe denne pakken og da skal alt legges på for hånd?

Synd lommeboka er tom nå.....:(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki, så da kan jeg egentlig bare kjøpe denne pakken og da skal alt legges på for hånd?

Den pakka er knall. Jetseal er jo fint i og med at du rekker 2 lag på ca 2 timer. det er jo den tiden du trenger innvendig.

Er jo ikke alltid det passer å ha bilen stående over 1 døgn om du skal legge 2 lag med 12 timer herde tid.

eller så er det jo ca 300spenn for jetseal og 10 pr.stk for foam aplikators av en grei type. selfølgelig ikke like gode som de røde som trekker til seg veldig lite produkt...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den pakka er knall. Jetseal er jo fint i og med at du rekker 2 lag på ca 2 timer. det er jo den tiden du trenger innvendig.

Er jo ikke alltid det passer å ha bilen stående over 1 døgn om du skal legge 2 lag med 12 timer herde tid.

eller så er det jo ca 300spenn for jetseal og 10 pr.stk for foam aplikators av en grei type. selfølgelig ikke like gode som de røde som trekker til seg veldig lite produkt...

Syns selv den pakka virka veldig bra, men jeg har jo voksen så kjøper kanskej bare det jeg ikke har i den, hvis ikke digger jeg jo voksen da så gjør ikke noe å ha to!:lol: Da trenger bilen bare å stå inne i 40 min da.. også skal vel voksen herde også?? har hørt 24 timer.. stemmer dette? Den fikk ikke gjort det nå da, for det regan jo på vei hjem!<_<

Jeg vi ha penger nå!!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke voksen må har 24 timer. Swissvax sine vokser står det 4 timer på.

Jeg lot ikke min Pete`s stå mer enn kanskje halv time før jeg kjørte ut i regnet, og holdt lenge det.

Skal til Skjetten til søndagen hvis du vil ha en prøve på jetseal....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke voksen må har 24 timer. Swissvax sine vokser står det 4 timer på.

Jeg lot ikke min Pete`s stå mer enn kanskje halv time før jeg kjørte ut i regnet, og holdt lenge det.

Skal til Skjetten til søndagen hvis du vil ha en prøve på jetseal....

Vet du om jeg må polere bilen igjen nå da for å legge på foresegling?

Ja jeg vil gjerne ha en prøve!!!!:D:D:D Hvor mye skal du eventuelt ha for det da???

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bør vaske med avfetting og gå over med noe som renser f.eks Vertua bond e.l.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste "minuset" med denne pakken er brukanvisningen til Vertua-Bond, her burde du jobbe med et panel om gangen, legger du denne på hele bilen og kanskje bittelitt for tykt, kan den være et hæ.... å fjerne igjen ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min VB flaske står det at man skal jobbe med et og et panel om gangen iallefall.

På min VB flaske står det at man skal jobbe med et og et panel om gangen iallefall.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OT; men ser at Scandicshine nevner Petes som en "Vintervoks". Men er den grei som en helårs voks?

Endret av rs_t
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I kombinasjon med Jetseal så funker petes 53 gull som vintervoks, men uten jetseal må du nok legge voks på nytt endel ganger gjennom vinteren. Hvis du bruker vertuabond før jetseal og petes får du bedre heft og endå bedre holdbarhet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mange gode tips fra folk her som alltid!

Så si jeg kjøper den pakka, siden jeg nettopp har polert bilen, da vil det være lurest å bruke Vertua bond (hva er det forresten?) så selern også voksen?

Jeg trenger ikke å polere hele på nytt igjen med hele pakka??:blink:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg la iallefall selv et lag med Vertua Bond, deretter et lag med sealer og deretter 2 lag med voks.

Du trenger ikke polere bilen, men som nevnt tidligere gå på med litt kraftig avfetting for å få vekk mesteparten av beskyttelsen du har nå.

Om Vertua Bond fjerner dette vet jeg ikke, men den gjør iallefall så sealeren får bedre heft i lakken.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vertuabond er en bonding agent, med andre ord gjør den at voks og sealer får bedre heft mot lakken. Du bruker den som en polish, men helst ikke bruk roterende maskin med denne da det fort blir mye søl. Enda en positiv ting med vertuabond er at den øker glansen enda ett hakk ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive