Admins truhaa 1 547 Skrevet 4 November, 2009 Admins Rapporter Share Skrevet 4 November, 2009 EVO skal vinterlagres (og JA, denne tråden her er l-a-n-g ) Ja da var det denne tiden på året igjen da. tiden da snøen kommer, ski hentes frem, saltbilene begynner å gå og Evo skal i varm garasjen for noen måneder, men en setter da ikke bort et barn bare sånn uten videre, det må ha stell først, dulles med, skikkelig farvel og på gjensyn trengs.. Frem med Swissvax Master og litt attåt for en dag eller 5 med bil stell... Master kittet var og er myntet på evo og KUN evo... så hele bilen her blir tatt med Swissvax så fremt jeg har saker som kan brukes fra de, noe jeg tror jeg har grei dekning på etterhvert selv om jeg mangler en del derfra, håper bilen tilgir meg dette, he he DAG 1 Har jeg dessverre ikke bilder fra, men tekst klarer jeg å fikse.... VASK Foma hotline Foam canon Valet Pro Orange pre wash Snowfoam SuefCity grime destroyer Autoglym car shampo Chemical Guys Maxisuds Bilt-Hamber Autowash Extra thick premium wash pad GritGuard FELGER Scholl RIM7 Chemical Guys Sticky sitrus gel EZ brush Bilen foames med Valetpro prewash + snowfoam, venter så 5-7 minutter før en runde til med foamcanon skal på, denne gangen med Surfcity grime destroyer + Autoglym såpe (måtte bruke opp resten) så står det igjen i 5 minutter før det spyles av. Felger fikk Schol rim7 runde en, før jeg vasket de med børste fikk de en runde med CG sticky wheel gel før de ble vasket med EZ brush. Så over til vask av bilen, da brukte jeg EXTRA THICK PREMIUM 3 inch. thick WASH PAD sammen med CG Maxisuds og Bilt-Hamber Autowash, vaske pad var så som så syntes jeg, men duger i krig, var nesten for stor å jobbe med i kriker og kroker denne her, så en trenger denne her, men i halve størrelsen. Vask var av det veldig nøye slaget nå, alle dreneringsteder, undersider, terskler osv ble tatt veldig godt da denne skal inn å shines før lagring. Notat: Swissvax Samurai har vel 2-3 måneders fartstid på bilen, og selv etter bombarderingen med sterke såpeblandinger og vask så var den like blid, imponert er vel rette ordet her, at den holder 3 måneder er vel greit nok det, men såpass sterk såpeblanding trodde jeg ikke den skulle klare like bra. Bra er det, for bilen skal ha en ny runde med voks på seg fra Swissvax og da Scandicshines utg INSIGNIS.. noe både bilen og jeg gleder oss stort til.... TØRK SS dryingtowel Vel, vask unnagjort, inn i garasjen for tørking, gjort i en fei det også. nye tørkehåndkler fra Scandicshine som jeg ikke husker navnet på, men å ta de rett fra posen og tørke var ikke noe ide, så inn å hente mikrofiber av ukjent slag for å dra av restene av vann. LAKKSJEKK Scholl CF2 Så ble bilen stående med dører, panser og bakluke oppe slik at lister skulle tørke skikkelig opp..Hadde en siste runde over bilen med Scholl CF2 (innspeksjons spray) for å være sikker på at panelene var rene og "pene". Clay var ikke nødvendig etter inspeksjon. Bilen bla da overlatt helt til seg selv for natten, vidÅPENe dører for best tørk og en "litt" urolig eier inne.. DAG 2 Bilen var fortsatt der morgenen etter.... woOohoO GUMMILISTER Swissvax Seal feed Så rett jeg min oppmerksomhet mot gummilister på bilen, alle skulle få et strøk med Swissvax Seal feed, den er noe av det beste mht lister på bilen, holder det tett og bra lenge, samt at den gir fargen tilbake også, la denne på med en pad og så fikk bilen stå til dagen etter. DEKKSIDER Swissvax Pneu Dekksider fikk en runde meg Swissvax Pneu. MOTOR Swissvax Pneu Swissvax Seal feed Swissvax Autobahn Samme dagen så ble også motor rom en runde med mikrofiber, toppdeksel ble tatt med Swissvax Autobahn og plast fikk en miks av Swissvax Pneu og Seal feed. lister montert under panser fikk også Swissvax seal feed. METALL Duragloss all metal polish Panser "holder" fikk en runde eller tre den også med Duragloss all metal polish, og denne trodde jeg ikke var i krom, men bra ble den okkesom... ALU STABSTAG Meguiars G220 P21s Alu polish Mothers Power Metall Duragloss all metall polish Har byttet ut org stabstag på denne med et i aluminium, dette så da ikke voldsomt glossy ut, så det ble hentet frem noe saker som skulle fikse på det. Første runden var med P21s metal polish, så en runde med Meguiars sin DA (G220) bløt pad og Mothers power metal, så var det en runde meg Duragloss All Metal polish før jeg sa meg fornøyd Kan ikke nekte for at det å polere aluminium er artig, du ser i allefall forskjell så det holder.. blankt og pent... siste finish ble tatt dag 3 DAG 3 INNSIDE/R KAROSSERI Autorange Banana wax Steder som det er viktig å ta (def hvis du bruker bilen om vinteren ) er tanklokk området, underside dører, dørterskler, dreneringsteder, vel alle steder som vil eller kan se vann i løpet av den sesongen vi nå går inn i, denne bilen er jo lagret frem til mars/april, men ser ingen grunn til å ikke ta det, liker jo å holde den i strekk, så litt TLC skader hverken meg eller bilen... (vondt i håndledd da....he he) Alle steder nevnt over fikk seg en runde med Autorange Banana wax av den enkel grunn at den kan taes på plast uten å lag merker, da kunne jeg dytte padden noe mer bak lister ol uten å frykte at det var masse polishrester der etterpå, Autorange Banana wax skal tåle 6 mndr i følge Lahega, vel det gjør den ikke, men på slike steder som innside dører etc som ikke ser så voldsomt mye vann holder den en god stund. den er også såpass lett å legge på å fjerne også at det ikke er noe problem å ta den med seg i vaskehallen og legge det i dørkarmer, dreneringsteder og tanklokk området. Vel nøye til verks skal en da være og alle steder får et strøk med Banana wax: Enkel fjerning, og det blir blankt som en bonus FELGER Swissvax Autobahn Så var det over på felger. De skal taes av bilen også å taes på bakside, men mens Banana wax`n tørket mht dreneringsteder etc, så fikk felgene en runde med Swissvax Autobahn, brukte mikrofiberhansker til å legge på og mikrofiberhansker til å fjerne, med hanskene så får en dytta voksen godt inn i hjørnene, og en får da 99,9% dekning, felgene fikk ikke rens da de har vært på bilen noen uker, og var polert når de ble satt på. Begynner å bli mindre i krukka nå, ,men har flere i bakhanda, Autobahn skal en ikke gå tom på Er et bilde forsøk på før/under/etter nedenfor, men det var ikke voldsomt lett å se det etter at bildene ble nedskalert under opplasting, men se selv og bedøm ... Det som var i sving mht dekk og felger her var: LYKTER Meguiars G220 Sonax pad Scholl s40 Scholl w12 starwax Nå var det lykter foran som skulle taes, disse blir jo slitt av vær og vind. De ser ikke voldsomt ille ut, men en runde med Meguiars DA (G220), sonax gul/beige pad og Scholl S40 holdt i massevis, noen "hakk" etter steinsprut er det fortsatt på de, men våtslipe er for drøyt, da de få som er der ikke er så ille. Slik ser de ut: Mannen med G220 og Scholl s40 jobber: Etter: Ferdig med det og da er det Scholl W12 starwax, Winter EDT 08...Så blir det så når vi vokser vår lykt, vokser vår lykt, VOKSER vår lykt Så var det inn i huset for noe mat, og mer kommer neste runden 1 12 Siter Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.-Thomas A Edison Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins truhaa 1 547 Skrevet 4 November, 2009 Forfatter Admins Rapporter Share Skrevet 4 November, 2009 DAG 4 Så var dagen kommet til interiøret, ikke i den verste tilstanden, men det måtte gjøres før lagringen, slagplanen var, matter, rense alcantara, rense/beskytte skinn, pedaler, og eksosen, så det var bare å brette opp buksa og sette i gang MATTER Mothers Carpet Cleaner Mothers Carpet brush Karcher støvsuger Meguiars Carpet brush Chemical Guys Fabric guard protectant Første som ble tatt var mattene i bilen, de ble lagt på gulvet i garasjen (på teppe) for støvsuging først, Foma Mimo hadde jeg da selvfølgelig ikke hjemme, så det ble "the hard way" denne gangen, Mothers Carpet cleaner \ Mothers teppebørste fikk gjøre jobben denne runden Etter støvsuging så ble matter sprayet rikelig med Mothers carpet cleaner, børstet godt og så latt være til de var tørre, når den tiden kom så gikk jeg over igjen med støvesuger, Så var det en runde med Meguiars sin teppebørste. (knallsaker) før Chemical Guys Fabric Guard Protectant ble lagt over i flere tynne lag, denne er det ikke noe poeng å overdrive med da den er bra drøy, flere tynne "lag" er bedre en å sause inn mattene, så de fikk seg en spray innimellom mens jeg jobbet med det andre på bilen PEDALER Swissvax Plastic wash Swissvax Detailbrush Så ble mine blå øyne fokusert på pedalene, de er det også greit å ta en runde så helheten blir bra, slik var da starten (støvsugde teppet i bilen denne runden) Børsta over teppet med Meguiars sin carpet brush og så en runde til med støvsugeren så var det pendalos, brukte Swissvax Plastic wash sammen med en Swissvax detailbrush, etter det så var det en sveip over med mikrofiber og ferdig, Plastic cleaneren er det først gangen jeg bruker, men det er def ikke siste gangen, den tok bra med møkk, noe jeg også merket når jeg tok resten av bilen innvendig med denne... EKSOS Pinnacle poly clay Swissvax Metal polish Swissvax Autobahn Eksosen måtte jo også få sitt, tar det som er av detaljer på bilen først denne gangen, så shininga av selve bilen blir tatt til slutt.... greit å snu litt på det også.. Eksos så slik ut før den ble tørket over, så var det en runde med clay Så er det Swissvax sin metal polish som jeg ikke husket jeg hadde når jeg tok stabstaget for noen dager siden, men men, det dugde bra på eksosen i allefall, ble så blankt så. så var det en runde med Swissvax Autobahn før jeg sa meg ferdig med den... glatt 6 hk + med så blank eksos gitt.... he he SETER Swissvax Alcantara cleaner Swissvax Leather Cleaner Swissvax Leather milk Så begynte den "virkelige" jobben, nemlig å rense alcantaraen og skinnet i bilen, jeg er så heldig at setene mine har alcantara, skinn og stoff, så jeg må trå litt forsiktig så ting og tang kommer der det skal, tar litt mer tid, men da koser en seg enda mer Alcantara ble tatt først, den gikk på med Swissvax sin skinnbørste, jobbet inn i setet før den ble fjernet med Swissvax frote, jobbet alcantara rensen rundt og rundt meg børstet og tørket av "EN vei med frote håndkle, håndkle var ikke voldsomt møkkete etterpå men noe var det der. Frote etter: Skinn ble tatt med Swissvax Leather Cleaner, den er en lek den også, bare jobbes inn med en pad, så vente til den har tørket....... ferdig Etter rensen: Over på Swissvax leather milk, samme her, jobbes på med pad, så kan den bare stå til dagen etter og overskytende fjernes ved hjelp av et frote hånkle, men ikke gni, bare trykk håndkleet på skinnet, ofte er det ikke snakk om noe rester av denne, trekker godt inn og blir borte er ofte det jeg opplever, greit å ha det litt varmt når denne jobbes med også.... skinnet er bløtere da. Fant ingen steder som trengte Elefant fett denne runden, så det får vente litt til med å brukes.... INTERIØR Swissvax Plastic wash Swissvax Crystal Resten av interiøret tok jeg med Swissvax plastic cleaner og mikrofiber, den imponerer den, skal legge noe på plasten også, men har nesten ikke lyst da plastic cleaner ga et resultat som jeg syntes er pen, dvs matt og rent..... Plast mht instrumentpanel fikk Swissvax Crystal, samme skal resten av vinduen få, men det blir i morgen. Så her er noen ferdigbilder av denne dagen..... INTERIØR LUKT Chemical Guys Lemon lime scent En liten Dusj med Chemical Guys Lemon Lime scent gjør susen...vrient å ta bilde av lukta, men klem på en sitron så er du der ..... godt lukter det i alle fall, ga bilen 5 dusj med denne, en under hvert forsete, og 2 sprut mht baksetene, lukker dørene og så stikker en hue inn i morgen og tar dype trekk ......... 8 Siter Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.-Thomas A Edison Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins truhaa 1 547 Skrevet 5 November, 2009 Forfatter Admins Rapporter Share Skrevet 5 November, 2009 Dag 5 Har vært såpass i garasjen at jeg om dagen lusker meg ut, andre gjøremål kamuflerer mine egentlige intensjoner, å gå i søpla tar fort 2 timer, måker snø som ikke eksisterer og har flust av "skal bare"..... Swissvax master baggen koster derfor noen kr, når den ble handlet så var det oppussing det resulterte i her, nå slipper jeg vel unna med en ny boblejakke til der Fuhrer her hjemme og et par DVD filmer til kidsa.... Så mens kone er opptatt av å speile seg og barna jobber med plasten på DVD platene så ser the addict one sitt snitt i å slange seg ut døra og smette inn i garasjen for videre kos med fru Evo der ute... Siste finish i dag, det er planen.. ikke mye igjen innvendig nå, vinduer, Scholl Purple 9000, legge inn matter og bare ta en liten svisj og svosj for å så å lukke dørene frem til mars el april.... ja, klistremerker skal på også nå da, der det er gjort klart og som ikke skal korrigeres igjen.... VINDUER Swissvax Crystal Cobra waffle weave window towel 3M GPAC Vinduer var først ut i dag.... Swissvax Crystal + Cobra vindus mikrofiber ala WW typen var det som skulle gjøres, men et par av alarm merkene har falt av så der måtte jeg frem med 3M sin General purpose adhesive cleaner og en mikrofiber for å ta det som satt av lim... Var vel 3 slike merker jeg fjernet, 3M GPAC funka knall den, men HALLO for en lukt av den, anbefaler nok å bruke denne her på godt ventilert område eller utendørs, ble nesten svimmel av den i garasjen, (vel mer svimmel en jeg er fra før ) Så videre over til den selve jobben, vanlig vask av vinduer Før under Etter Ikke så voldsomt med 50/50 bilder der da.... ha ha, glass er glass, så mye forskjell får en ikke innvendig MATTER 2 Nanolotus Textil og læder forsegling Ga mattene en runde meg Nanolotus tekstil og skinn forsegling bare sånn på ært, trenger den nok ikke over CG sin Protectant, men skader ikke uansett.... KLISTREMERKER 3M GPAC TEC7 Universal avfetting Stickers må jo på, så fant frem "Eyes dont leave fingerprins" og skulle sette det på terskel inn til bakseter, og jeg kan tipse dere alle om at å sette merkene over sealer eller voks er dødfødt, da satt ikke alle bokstavene og det ble et forsøk nr to gitt... første forsøk, itte bra. plukke av igjen og vaske over med 3M GPAC før tec7 universal avfetter Take two, funka så mye bedre da, merka at det var skikkelig heft nå og de sitter nok godt, så får neste vask make or brake.. Sidespeiler ble også dekorert med merker, det er ikke voldsomt synlig og det er noe etter min smak, VIP merkene er vel de enste som skal på bilen synlig utvendig... men speiler med merker ble bra det også syntes jeg.... INTERIØR 2 Scholl purple 9000 Så ble interiøret tatt med Scholl Purple 9000 og mikrofiber, så gikk jeg over etterpå med en frotehåndkle fra Swissvax: Så var detaljer og interiør ferdig, nå gjenstår bare lakken på bilen og en shine av den med voks også..... lurer bare på hva det koster meg når det skal taes, heldigvis så er lakken såpass bra at det er nok lite jobb før voks skal på, men kjenner jeg meg rett så kommer det nok til å ta "litt" tid da dette ikke går under jobb men kos... Venter en pakke fra Dag/swissvax også da jeg føler jeg trenger Car Duster også nå 6 Siter Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.-Thomas A Edison Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins truhaa 1 547 Skrevet 8 November, 2009 Forfatter Admins Rapporter Share Skrevet 8 November, 2009 DAG 6 Dagen uten plan ble dagen med hjulbrønn detail på evo, og det skal være sagt, viktig men ikke så voldsomt moro, så da er det greit at Brynjar sendte en flaske med Scholl Crack 9000 hit, etter første hjulbrønn tror jeg at jeg brukte 10 min på resten ... nja, en skal vel si at den tok såpass at jeg droppet den, noe understellsmasse skal en ha igjen da, men vaske det skulle en gjøre, så det var bare å sette i gang med jobben... ufattelig mye møkk som setter seg i hjulbrønner etter et halvt år på sommer veier.... så teamet mht hjulbrønn/kaliptervask ble: HJULBRØNN bøtte med vann bøtte med Optimum no rinse chemical guys green clean 1:4 biltema børste meguiars chenille mitt scholl crack 9000 chemical guys bare bones svamp KALIPTER chemical guys green clean 1:4 optimum no rinse på sprayflaske swissvax wheel brush duragloss 601 polishing bonding agent swissvax autobahn FELGER/bakside chemical guys green clean 1:4 duragloss "fluffy" mikrofiber optimum no rinse i bøtte duragloss 601 polishing bonding agent swissvax autobahn swissvax pneu på dekk Så, var jeg i gang, jekke opp bilen fjerne felger vaske polere og beskytte x 4... dette tar tid og jeg drømte om sakseløfter i garasjen hele tiden, å kunne få hele bilen opp på en gang og ta vask, tørk, rens og beskytt på enm gang uten jekkejobb, bytte om, ordne til og fikse, hadde gjort dette til en noe lettere oppgave, men det skulle gjøres så det var bare å jekke i vei, ta hver hjulbrønn/felg hver for seg, lure på om Scholl crack 9000 er skadelig for åndedrettsystemet, tippe den ikke er det, tenne seg en røyk i mellom hver hjulbrønn, smile, danse og la det stå til... tiden gikk i alle fall fort nok, rent og pent ble det også.... Grunnen til at Chemical guys green clean ble brukt er da den den tørker og ikke etterlater rester, nå skal det sies at jeg sauset inn med optimum no rinse etterpå, så det var nok ikke mye igjen av noe i hjulbrønner, men green clean er knall mht det, den løser opp møkk bra også, mht olje etc så er den nok ikke best i klassen, uansett så var det et poeng å fjerne olje osv fra plastbeskyttelse men ikke fra karrosseri delene, derfor ble Scholl Crack 9000 bare testet i front og brukt sporadisk mht resten av hjulbrønner.. den tar nesten for mye olje, green clean fjernet det jetg primært skulle fjerne, crack ble på de vrangeste flekkene... Her er venstre side, front i gang, det er den jeg dokumenterer mest, så skjønner dere nok at det er 3 stk til med samme prosess Før: Saker og ting brukt, greit med kanionbur understell som fanger opp veske... chemical guys green clean på Ferdig med vask, klar for å rense/beskytte kaliptere Hjulbrønner ble regelrett sauset inn med chemical guys bare bones, jeg er nok en forbruker som forhandlere liker, sparer ikke på godsakene her i gården når det gjelder EVO`n, lot det stå litt så dro jeg over med svamp etterpå for å fordele det skikkelig i kriker og kroker Så var det å buffe av duragloss 601 + swissvax autobahn og så var en ferdig med hjulbrønn/kalipter nok møkk som ble fjernet herfra... så et bevis på at det er nødvendig Samtidig som hjulbrønner ble tatt så ble bakside tatt på felger, felger og dekk ble vasket og felger fikk Duragloss 601 + swissvax autobahn mens dekksider fikk swissvax pneu Før chemical guys green clean så green clean på dekk og felg vasket påføring Ferdig med 1 av 4 bare så en ikke blir tatt for juks så kommer bilder resterende 3 hjulbrønner/felger Venstre bak Høyre bak Høyre forran nok møkk ble det, og stakkars kanin som skal tasse rundt i det etterpå....løsemiddelskadet kanin smaker ikke som fritgående kaniner tipper jeg, men brynjar tar den sikkert rå regner jeg med Så oppsummert fra 1 til 4.... ferdig 1. 2. 3. 4. 8 Siter Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.-Thomas A Edison Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins truhaa 1 547 Skrevet 9 November, 2009 Forfatter Admins Rapporter Share Skrevet 9 November, 2009 Dag 7 Korrigeringsdag nr 1, så her er det "grov" jobben som skal gjøres, lakken er ikke av den verste sorten, så ikke forvent noen 50/50 bilder, noe merker er det dog etter mye vask i løpet av sommeren, så det er greit å få vekk de vaske ripene som har kommet. Normalt bruker jeg DA maskin til å korrigere Evo`n da det tar det meste, men etter en test med Flexen så fant jeg ut at det var den vbeien jeg ville gå, kortere tid tar det også, resultatmessig blir det like bra, annet en at det lager noen små kjørespor... KORRIGERING Flex Roterende 3M Extra fine compound (gul) 3M gul pad Scholl CF2 (inspeksjons spray produkter som også ble testet Flex roterende Meguiars soft buff 2.0 finishing pad Swissvax Cleaner fluid Pro G220 Meguiars DA Meguiars soft buff 1.0 finishing pad Swissvax Cleaner fluid Schoil CF2 (innspeksjons spray) Tørket over bilen med en mikrofiber før jeg satte i gang, første jeg testet med var Flex+ Swissvax Cleaner Fluid Pro + Meguiars Soft Buff 2.0 finishing pad, denne komboen var ok, men ikke mer, Soft Buff padden føltes for tett og det ble mer styring med det en jeg likte, så hoppet over på 3M sin Extra fine Compound sammen med 3M gul pad, dette så ut som gjorde det så og si hologramfritt, til min store overaskelse, testet et panel med det og tørket over med Scholl sin CF2 for å være sikker, noe var det der, så benyttet Meguiars sin G220 DA maskin med Meguiars finishin pad og da var det strøkent etterpå. Har merket at jeg syntes 3M sin gule serie tar lite på de fleste lakker, en må fort opp på Orange 3M pad før det skjer noe, men mht Evoen så tar den det aller meste uten problem, noen ganger måtte jeg over 2 ganger men det var maks for å fjerne merker/riper. Extra fine compound ble spredd på 1100 rpm, kjørt med press en runde på 1100 rpm og så 2-3 rolige pass på 1900 rpm med stopp/avsluttning på 1900 rpm, det var det som trengtes, inspiserte panelene etterpå og jobbet meg rundt bilen, alt ble tatt untatt taket da det var NADA med merker der, så der holder det med enten 3M ultrafine + Swissvax Cleaner fluid eller kun Cleaner fluid alene, det ser jeg i morgen (tror jeg) Som nevnt så blir det ikke voldsomt med WOW bilder her, mht det så sleit jeg med å se forskjell på bildene før og etter selv, så en får ta det som et tegn på at bilen stelles godt med ellers i året også Før Under På med Cleaner Fluid sammen med DA Fjernet Tror jeg skal over med Ultrafina på roterende alternativt Cleaner Fluid Pro på DA maskin, virker noe små "haze" lakken etterpå, må nok innspisere den enda et hakk bedre senere.... Her er det baken som skal taes Produkt + mann og maskin på første del av døra som korrigeres Tørke Ferdig korrigert Neste punkt Ferdig men ikke tørket av Og så helt i enden Før Etter (polish i sprekken ved tanklokket ble fjernet på "etterunden") Panser før under Ferdig Andre siden Work, work, work Ferdig brutt ned Buffet av Bare å jobbe seg videre, blir ikke mat på bordet av å henge og slenge på hjørnet Maskerte ikke alt, men var veEeldiG forsiktig rundt det som er av sort plast på bilen/dørhåndtak, klarte meg bra stort sett, var vel innpå lista mht bakrute, men ingen skade skjedd... Så fornøyd Speiler må taes de også, samme prosess som resten av bilen fikk Bakerste dør korrigert og ikke fjernet overskytende enda... Korrigert Buffet Så er det ræva med vinge som stod for tur.... Før Under Etter Mye "flater om en bretter ting ut her, oppunder, sider osv, greit at Flex maskinen er lett og liten så den kommer til der den skal... Fronten så slik ut før og slik etter Så var jeg ferdig med korrigeringen av bilen Innspeksjonsbilder med blitz, ser der at det må en runde til for å få det 100..... Nå er det bare å vente til en har tid til neste steget og sjekke hvilken kombo det blir, DA + Swissvax CF pro er nok ikke dum og den fjerner det som måtte være av holos igjen her..... 7 Siter Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.-Thomas A Edison Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins truhaa 1 547 Skrevet 14 November, 2009 Forfatter Admins Rapporter Share Skrevet 14 November, 2009 Dag 8 Så var det korrigering nr 2 av lakken, den ble ikke helt hundre etter 3M gul kombo så¨måtte over med noe annet dagen etter for å ta lit "haze" lakk og noe smått med kjørespor, så planen jeg klekket ut etter at jeg la meg var da Meguiars G220 DA + Wsissvax Cleaner fluid pro på Sonus finishing pad.... Det gjorde biffen det og lakken ble 99% klar for voks.. KORRIGERING nr 2 Meguiars G220 Swissvax Cleaner fluid pro Sonus finishing pad testet Sonus cut pad (da jeg er glemsk) Meguiars Soft Buff 2.0 finish pad Panelene etter 3M komboen Tapet opp for å se om det ble noe forskjell Jobber CFP (cleaner fluid pro) inn Ferdig, lite eller ingen voldsom stor forskjell her (Meguias soft Buff 2.0 finish pad som ble brukt sammen med CFP) Så tok jeg over hele panelet, samme resultat Så enda en gang over med mer pad med cut Her er det jobbet inn Samme som sist, så jeg konkluderte med at det var blitz som gjorde det (ja, at den lagde en ring rundt seg mht bildet) Sjekket med Brinkman også, visuelt så kunne jeg ikke se at det var noe som helst mht lakken, så falt mot blitz konklusjonen igjen Her er sidene tatt i alle fall, med Sonus sin Finishing pad (det endelige valget) voldsom forskjell ble det ikke, men blankt blir det nok, det tok fint det som var kommet at hologrammer, og det var poenget også.. noe mindre "haze" ble det dog.. kombo Ble slik Forskjerm får CFP + G220 + sonus Tørke av med mikrofiber Bling (vel, det syntes bedre live en på bilder gitt.... he he Taket fikk sin første runde med korrigering nå, det var ikke ille så det trengte bare å resnses for møkk i lakken så var det goo to go igjen.... Ferdig buffet og "korrigert" Panser, her er det rett på etterbilder av det... Her er etter bilder av bilen etter DA korrigeringen, som nevnt så er det nok ikke voldsom forskjell mht bildene, men en så at bilen ble rødere etter DA runden, så noe har nok 3M gul komboen mattet/haze flatene Panseret er sella med steinsprut, så det vil ikke bli bra uansett hva jeg gjør, flekke over her er ikke noe poeng, nye er tilbake igjen etter 2 dager, så jeg vurderer sort folie på fronten på bilen, kan være det kan bli kult, og det kan jo fjernes igjen om det ikke blir noe pent, en får se hva en gjør... Så noen flere bilder.... Står og gleder seg til Swissvax Cleaner fluid for hånd nå.... må ikke, men vil 6 Siter Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.-Thomas A Edison Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins truhaa 1 547 Skrevet 16 November, 2009 Forfatter Admins Rapporter Share Skrevet 16 November, 2009 Dag 9 Finishing day Ser ut som om jeg klarer å få bilen ferdig i dag, nå har jeg ikke stresset, men det er ok å bli ferdig også etter X antall dager i garasjen, noen liter kaffe og sikkert noen min kortere liv også pga rxxxer all mass..... Var litt usikker på om jeg trengte noe etter CFP, men bestemte meg for at det var greit å å på et lag med Swissvax cleaner fluid for hånd for best mulig heft, og "olje" look på bilen, Cleaner fluid er ikke voldsomt pes om det brukes lite, legges på tynt og benytter en litt fluffy ikrofiber til å fjerne den med, det gikk fort her med den.... og jeg kan vel ikke si om det ble så voldsomt mye blankere her etter denne, men, men da var det nok blankt nok fra før da er trøsten jeg har her.... Dagen startet med å polere vinduene, det er greit å fjerne vannmerker etc fra rutene også, eneste er at det er vrient å komme til i hjørner med maskinen, så byttet over til mindre bakplate på Flexen og en orange Cyclo pad sammen med Duragloss sin NU glass.... funkerte aldeles utmerket, noe fjerning av spor etter visker klarte den dog ikke... forseglet selvfølgelig med Nanolotus vindusforsegler etterpå.... VINDUER/utvendig Flex roterende liten bakplate Cyclo orange pad Duragloss 755 Nu glass Nanolotus universal rens Nanolotus proff vindusforsegler Før under ' Etter Buffe Ferdig Nanolutus må også på Ferdig Plastik under frontvindu fikk også en runde med Swissvax plastic wash, samme med visker armer, visker blader ble tatt med 3M GPAC og gamme mikrofiber, en ser fort at det er mye dritt i gamle visker blader, men en runde med GPAC får gumine fin og bløt OG ren igjen Før Etter Så var det over på Swissvax cleaner fluid for hånd, bruker en pad "holder" på til dette så er det kjappere og mindre slitsomt å kni det utover, Cleaner fluid skal på frem og tilbake og trengs ikke å jobbes så voldsomt om lakken er polert opp fra før... ikke voldsomt med jobb om en bruker lit produkt og benytter en fluffy mikrofiber til å fjerne den med, tok ett og ett panel om gangen med denne... Her er hva jeg brukte av produkt pr panel, litt mer første panelet, men det er ikke mye som skal til med denne her.... Legger på Fjerner Så var bilen klar for voks Voks er jo grunnen til at alt over her har blitt gjort, uten voks så er det liksopm ikke noe poeng, vel prepp er vel 70-80-90% av utseende på bilen når du kommer til slutt, men unasett så er det noe med denne voksen som skal på, så inn å dusje, barbere seg, parfyme.... nja ikke helt det, men det er ikke langt unna mht denne voksen her, Swissvax Insignis scandicshine edt er ikke hverdagskost, den er det så få av at verdien kommer til å stige mht denne her, så en skulle vel bunkra opp med den så en har til hus i spania om 30-40 år.... eller blank bil resten av livet... Så følelsen med å ta med den sprekeste dama hjem fra fest, spise kirsebær med de store, sove på rommet til Bernhard, høre på Ståle fortelle eventyr eller se på Brynjar spise er vel ting som er i nærheten.... lett på og lett av....hadde Karate kid hatt denne voksen her så hadde han aldri vunnet damn shit, du blir ikke sprek av å jobbe med den for å si det sånn, men blankt det blir det uansett...... vel, nuff said... VOKSING Swissvax Insignis (scandicshine edt) Swissvax app pad Voks på voks av Fjernet så tapen på bilen Så lag nr 2 med voks så av med den også Så til slutt noen random IN garage bilder, før ejg får bilen ut på gårdsplassen for noen utebilder, så trille pent inn igjen for å få på seg pysjen (seissvax biltrekk) og sove godt frem til mars el april..... Sier det igjen, men bilder vil aldri få frem utseende på en voks, fra oksidert til blankt er det lett å se, men helheten på en bil etter voks etc, når det bare er nyanser som skiller det må vel bare oppleves visuelt i guds fulle natur... så¨utebilder kommer og så får en se hva det utgjør men blir et lag til med Insignis da, i morgen...... 23 Siter Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.-Thomas A Edison Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins truhaa 1 547 Skrevet 22 November, 2009 Forfatter Admins Rapporter Share Skrevet 22 November, 2009 Så etter mye frem og tilbake, mye jobb og snart jul, så fikk en endelig starta opp bilen, kjørt den ut til et par bilder, så inn igjen i garasjen for å legge på det tykkeste Swissvax produktet som kommer på bilen, nemlig et Swissvax biltrekk.... leker ikke butikk mao Swissvax trekk, Swissvax car duster og Swissvax Endurance som kom med siste bestilling fra Swissvax.... Bilen ble gått over mer Car Duster, fungerte helt som forventet denne her, fjernet det lille som var av støv på panelene slik at den ble klar for trekket.... knipset noen bilder ute av bilen, men ble ikke voldsomt da jeg frøs på både fingre og øyne ute.. så snar tur ut og så inn.... Trekket var s - t - o - r - t og det eneste jeg ikke likte var merkelappen på trekket, den var syddd fast og etter min mening så burde den være til å fjerne, fikk plassert den der skiltet foran er så den lager nok ikke noe skade der... Trekket var lettere å legge på en jeg fryktet, god stretch i det, spoiler på bilen gjør at det er på håret mht str M i dette her, men det gikk og det ser vakkert ut der..... Bilen står da og koser seg frem til mars el april under trekket.... ren og pen bil kommer da frem igjen.... Da kan en vel si: THE END 1 20 Siter Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.-Thomas A Edison Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brynjar 1 481 Skrevet 22 November, 2009 Rapporter Share Skrevet 22 November, 2009 Taaadaradaaaaa!! Da var endelig alle tråders mor ute, og jeg er lammslått over denne vinterklargjøringen selv om jeg har vært så heldig å få en preview underveis Dette er et stykke mesterarbeid Truls.... Sa jeg mesterarbeid?!? Denne tråden er så bra skrevet og med så mange bilder at det det får John Holmes til å føle seg liten, Chuck Norris til å føle seg pinglete og Trixie til å være stueren.... Siter brynjar@detailing.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chris 0 Skrevet 22 November, 2009 Rapporter Share Skrevet 22 November, 2009 Konge bil, konge jobb og konge write-up! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mighty 271 Skrevet 22 November, 2009 Rapporter Share Skrevet 22 November, 2009 Sykt sier jeg bare Tror aldri jeg har sett noen dulle med en bil mer enn deg. Når jeg tenker meg om tror jeg ikke jeg har sett noen dulle mer med noe som helst være seg dødt eller levende. Men så får du jo igjen for det også da den ser fabrikkny ut år etter år! Fantastisk jobb! Jeg må bare spørre. Hvorfor bytter du til vinterhjul når bilen likevel står ubrukt lagret inne på vinteren? Siter Ja, jeg vasker med svamp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opas 17 Skrevet 22 November, 2009 Rapporter Share Skrevet 22 November, 2009 Fantastisk flott Tenk å kunne ha en bil som kan få lov å gå i dvale gjennom den harde vinteren da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins truhaa 1 547 Skrevet 22 November, 2009 Forfatter Admins Rapporter Share Skrevet 22 November, 2009 Takker, takker... tok sin tid denne tråden her, bilen ble ren fra A til Å den, mangler bare et lag til med Insignis så skal den under trekket.. Jeg må bare spørre. Hvorfor bytter du til vinterhjul når bilen likevel står ubrukt lagret inne på vinteren? Setter på vinterdekk så ikke sommerdekk står seg flate her, samt at det er ok å ha på vinterdekk også om det skulle være "krisetilfelle" og bilen må ut.... Siter Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.-Thomas A Edison Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmsilset 3 855 Skrevet 22 November, 2009 Rapporter Share Skrevet 22 November, 2009 Dette må være den beste tråden som noen gang har vært laget! Datt ut litt etter halveis, da jeg ikke har sånne produkter eller bil til vinterlagring enda Men veldig artig å få se så mange bilder av hvert "oppdrag". Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattjin 0 Skrevet 22 November, 2009 Rapporter Share Skrevet 22 November, 2009 WOW sier jeg bare Sykt bra jobbet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersB 167 Skrevet 22 November, 2009 Rapporter Share Skrevet 22 November, 2009 Sjef! Biler som triller ut av fabrikk ser kjipe ut i forhold (no offence dere med nybil) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Gunnar 151 Skrevet 22 November, 2009 Rapporter Share Skrevet 22 November, 2009 Helt rått Truls ! Alt er bare perfekt, kan nevne, bil, garasje, produkter, kunnskap, håndlag og ikke minst grundig og morsom writeup. Synd med de steinsprutene, men synes det er morsom tanke med foliering. Ettersom Evo'en blir pakket inn i pyjamas i vinter så håper vi på andre detailing prosjekter fra deg . Du gir oss vel litt status ila vinteren hvordan den har det undr SV's lune trekk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HelgeS 7 Skrevet 22 November, 2009 Rapporter Share Skrevet 22 November, 2009 sinnsykt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ulf 0 Skrevet 22 November, 2009 Rapporter Share Skrevet 22 November, 2009 Galne, galne menneske!! Dette må være det sykeste jeg har sett i mitt liv Snakk om å pleie bilen sin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsØ 85 Skrevet 22 November, 2009 Rapporter Share Skrevet 22 November, 2009 Brutalt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.