opas

Beskyttelse av spesielt stoff?

På den nye bilen som kommer snart får jeg et stoff i setene som ser ut som tynt skinn men heter noe slikt som Dalarø tekstil/T-Tec.

Stoffet er noe som Volvo beskriver slik i brosjyren : "Nytt,moderne tekstilinntrekk kombinert med ultramoderne T-Tec.Inspirert av våtdrakter og slitesterkt fritidsutstyr.Seterygger med ribber og kontrastsømmer skaper ytterligere krydder" :blink:

Når jeg nå først skal gå grundig tilverks eksteriørmessig kan jeg jo like godt gjøre noe inne også :)

Men jeg er litt usikker på om hva jeg skal kunne bruke til beskyttelse for å lette senere rengjøring.

Har lest litt i andre tråder her om CG Fabric Protection og Nanolotus tekstilforsegler men er usikker på om dette kan brukes på dette stoffet.

Jeg fikk kjempegode råd i tråden der jeg lurte på utvendig behandling av ny bil og spør derfor igjen om hjelp til hva jeg kan gjøre interiørmessig i ny bil :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nanolotus tekstilforsegling fungerer på det meste av tekstiler, sikkert disse også, men jeg hverken kjenner til eller vet hva de er laget av, men regner med det er syntetiske saker (polyester etc) så skal vel ikke være noe problem vil jeg tro, men ville nok ventet på et mer utfyllende svar her i tråden ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk CG Fabric på stoffet i midten. Det stoffet som du beskriver er noe ala Softshell som brukes i jakker. Trenges ikke behandles med noe. Bare vaske en gang i blandt

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk CG Fabric på stoffet i midten. Det stoffet som du beskriver er noe ala Softshell som brukes i jakker. Trenges ikke behandles med noe. Bare vaske en gang i blandt

Takk til begge! Tror du stoffet er så pass sterkt at evnt. søl vil være lett å fjerne uten noen slags tekstilforsegling altså?

Det så bare så bra ut i beskrivelsen dette Nanolotus stoffet :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive