Gå til innhold
porta

Toyota Yaris "Swirl edition" vs Menzerna Powerfinish

Recommended Posts

porta    18
porta

This Toyota was hammerd and I was helping a friend. We talked about how we should get this car look as good as possible with minumum effort, and I think we nailed it. I have only pictures of the panel I polished and the car will be finished on monday.I used 2 different kinds of techniques. On the driver side, I just used a orange coolshine pad and PO203S. Spread at 900 rpm, correction at 1500-1700 rpm and finished with multipel passes at 900.On the passenger side I did the following. Spread at 900, correction at 1500-1700, and when the polish started to break down, I switched to a finishing pad and did the finishing at 1200-900 with multipel passes. After the polishing step I used IPA and 3M surface cleaner to remove all the lubrication and to avoid intentional filling. The result? Maybee 90% correction and a very glossy paint with minumum effort, I will let the pictures do the talking.All the pictures are before lsp and are not enhanced. Weapon of choiceBild2203.jpg Driver side Bild2118.jpgBild2150.jpgBild2124.jpgBild2126.jpgBild2130.jpgBild2134.jpgBild2141.jpgBild2136.jpgBild2283.jpgBild2286.jpg Passenger side Bild2159.jpgBild2157.jpgBild2193.jpgBild2208.jpgBild2197.jpgBild2215.jpgBild2216.jpgBild2224.jpgBild2226.jpgBild2255.jpgBild2260.jpg

• DCN Poeng 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Larssv    1
Larssv

Gleder meg til å se sluttresultatet. Hvor varmt er det der du står btw? Jeg vurderer å gå over bilen med maskinen, men jeg lurer på om jeg bare skal vente til det begynner å bli varmt ute.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 295
ØHN

Jeg vurderer å gå over bilen med maskinen, men jeg lurer på om jeg bare skal vente til det begynner å bli varmt ute.

0,1 minus ute her akkurat nå, så helt på grensen til å få vasket. Garasje er tingen hvis en skal drive bilpleie nå utover i november. LSP skal gjerne herde litt også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Ser veldig bra ut! Blir fint å se hele bilen! Ser ut som en vellykket 1-stegs combo på den bilen her :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 525
truhaa

Ser pent ut Porta, får håpe på full bilde serie av denne her ;)

Syntes sjafør siden så bedre ut, stemmer det, eller ble det så og si likt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
sruben    16
sruben

Enorm forbedring! :thumbup: Men det må være utrolig frustrerende å eie biler med slik lakk :(

Jeg hadde en 1996 Celica i svart som vanskelig å holde ripefri, men har de nye Toyotaene blitt enda mykere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek    384
Essiek

Enorm forbedring! thumbup.gif Men det må være utrolig frustrerende å eie biler med slik lakk default_sad.png

Jeg hadde en 1996 Celica i svart som vanskelig å holde ripefri, men har de nye Toyotaene blitt enda mykere?

For å si det slik: min polar blå metallic Verso 09 modell får riper bare noen nyser i nærheten av den, og jeg buffer vekk RDS med MG D151 for hånd. Korrigeringen på denne bilen til våren blir vel DA + UFSE....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig