Ståle

TEST: The Green Monster Mikrofiber

Da fuglene ennå kvitret, og solen skinte varmt og godt bakom skyene var jeg innom scandicshine

i Verdalen på en liten shoppingrunde.

Med på handelen fikk jeg en en Green monster mikrofiber som Ketil synes var svært bra, og ville jeg skulle teste.

Her kommer testen.

Er det et bilde fra grønne enger og dyreliv i trøndelag ? ...... <_<

greenmf1.jpg

Nei, det er faktisk The Green Monster sammen med en lureku :mellow:

Som vi ser er dette et tykt, og da mener jeg virkelig tykt stykke mikrofiber.

For syns skyld gjennomføres CD gnukketesten og naturligvis består kluten denne testen med glans.

greenmf2.jpg

Vekta er formidabel, og som dere ser så stopper kjøkkenvekta på hele 125 gram for denne kluten på 35x35cm

greenmf3.jpg

Mange stusser sikkert over at Mikrofiberen ikke er større, men etter gjentatte gangers bruk de siste månedene kan jeg

si at dette blant mye annet er en av denne kluten sin store styrke.

Når du buffer vil du ofte brette om mikrofiberen, og da er denne slik at du greier det med en hånd med en liten vri på håndleddet, istedet for to hender og masse jobbing som dette ville medført om kluten var større. Samtidig er den så myk at i en dobbelbrett vil du knapt nok lage merker i meierismør.

greenmf5.jpg

Dette er den første mikrofiberen jeg har opplevd å overleve lakk korrigering på en hel bil, vanligvis skifter jeg MF både 3 og 4 ganger, men The Green Monster har med sine lange og svært "plushe" hår en enorm overflate, og da folgelig en oppsugingsevne som er formidabel. Likeså har den søm i mykt ripefritt materiale rundt hele kanten.

greenmf4.jpg

Buffing av produktrester går som en lek, og etterlater seg en glansfull og strekfri overflate.

Den mikrofiberen som dere ser avbildet her har vært vasket 4 ganger - hver gang 2 x maskinvask på 60 grader med Milo.

Jeg merker ikke forskjell på denne etter disse vaskene.

greenmf6.jpg

Jeg greier ikke finne noe negativt ved dette produktet, så dette anbefales absolutt.

for å lese mere om produktet, følg denne lenken

http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=index&cPath=4&sort=20a&page=2

mvh

ståle :)

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tja, hvorfor tok jeg IKKE med denne da når jeg var i Verdalen..... pokker

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bra ut :) Jeg begynner å like disse mega plushe mf klutene. De er virkelig gode å ha når man jobber på veldig myk lakk, for de riper vanligvis langt mindre enn tynnere mf kluter. Har nok noe med fordeling av press å gjøre :) Prisen var tross alt litt drøy men. Skjelden jeg er villig til å betale over 100kr for 1 mf klut :blink:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra bra test dette,og artig skrevet!!!

Et bra stykke microfiber også!!

har brukt den en del og har vært superfornøyd etter hver økt med denna

i lanken :-)

Men sist gang jeg brukte den så det ut som v70'n hadde kommet i puberteten og fått hår på panseret.

Har ikke opplevd det før så regner med at det er vaskinga av kluten sin skyld!

da var det milo og (tror det var) 90 grader som ble brukt!

er det 60 grader denne burde vaskes på? Evnt. en runde i tørketrommel?

har vasket den tidligere uten at det endte med linting...

Endret av common
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette med langhårede mf kluter som linter er visst noe som går igjen ofte. Flere kan ha kluter av samme type, men hos noen linter den og hos andre ikke, så det må være noe vi gjør forskjellig. Jeg har ikke hatt problemet enda, vasker på 60-95 grader med kun eddik, alltid som nye :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for topp test Ståle!

Neste uke vil det nok komme en fin pakkepris på disse :)

Endret av Pirex
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra test og det første bildet var jo bare sjef :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eddik??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive