Odd

Cg Jetseal / Ez Cream?

Skal disse brukes sammen? Klarte ikke finne begge to hos Scandicshine.

Er det noe særlig holdbarhet med denne Jetsealen? Spess med tanke på vinteren her i norge.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som vinterkombo er jeg usikker, mange klager over holdbarheten på jetseal. syntes den ble borte fort på bilen min her nå, men det kommer ann på hvor ofte du vasker også og om du benytter en QDer etter vask.

Pirex fikk sin kombo til å holde veldig lenge, min sluttet å beade etter 3-4 vask aka ca 1 1/2 månde.. trenger ikke bety at den ikke beskytter, men liker at vannet ikke ligger på bilen etter regn ol...

EZ cream

Jetseal109

Blitz

Blitz gir deg en extra beskyttesle etter vask, så om vinteren ville jeg hatt på den.

er en serie som er bra, men i mine øyne kommer den ikke opp i mot Diragloss sine produkter når det kommer til holdbarhet en vinter, Kangoon beada etter 8 mndr med 501 + 105 + 111, men da er det viktig å la den cure skikkelig (24 timer)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror at dette med at Jetseal ikke holder lenge, har med å gjøre at oljene til polishen ligger igjen når man påfører.

Noen som har prøvd alcohol wipedown først og sjekka holdbarhet?

Skulle gjøre det på min, men det holdte helt til jeg spyla over bilen med steameren, som var innstilla på 90 varmegrader :P

Da forsvant alt som heter lakkforsegling..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg og en kompis skal ta en 99 Passat snart, og den skal vi legge på #21 2.0 på. Vet ikke om noen her har prøvd den, men jeg skal hvertfall følge med på holdbarheten på den. Den har jo fått mye skryt...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv så bruker jeg følgende produkter i oppgitt rekkefølge på min bil:

1. EZ Glaze

2. Jetseal

3. Chemical Guys 5050

Dette gjøres sef. etter vask og clay.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syntes det var en god kombo jeg. Likte Cream glaze veldig godt, og ganske greit og kunne legge en voks på jetseal etter bare 20 min.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Som vinterkombo er jeg usikker, mange klager over holdbarheten på jetseal. syntes den ble borte fort på bilen min her nå, men det kommer ann på hvor ofte du vasker også og om du benytter en QDer etter vask.

Pirex fikk sin kombo til å holde veldig lenge, min sluttet å beade etter 3-4 vask aka ca 1 1/2 månde.. trenger ikke bety at den ikke beskytter, men liker at vannet ikke ligger på bilen etter regn ol...

EZ cream

Jetseal109

Blitz

Blitz gir deg en extra beskyttesle etter vask, så om vinteren ville jeg hatt på den.

er en serie som er bra, men i mine øyne kommer den ikke opp i mot Diragloss sine produkter når det kommer til holdbarhet en vinter, Kangoon beada etter 8 mndr med 501 + 105 + 111, men da er det viktig å la den cure skikkelig (24 timer)

Skjønner..:) NXT tech wax holder heller ikke noe spesielt lenge.Meguiar's #26 er bedre der. Har best erfaring med Meguiar's #21 eller Lahega Topseal(noe dyrere, 12mnd beskyttelse).

Men Chemical Guys sine ting er vel heller ikke produsert med tanke på "nordiske" forhold? Er vel alltid en fordel å ha bilen lengst mulig innendørs etter hvilken som helst behandling..

Endret av Odd
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

La på en bil i september/oktober og holdt fint til mars. Da på en trafikkskolebil.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herifra kan det også bekreftes av Duragloss produktene er meget holdbare.

La Duragloss 101 - 105 - 111 toppet med Pinnacle Liquid Souveran wax. Denne komboen ble lagt engang ifjor sommer.

Fortsatt renner vannet lett av bilen (ikke like lett som rett etter påleggingen selvsagt)

Truhaa: DIN SKYLD at jeg også har blitt hekta på Duragloss sine produkter.! :P

Endret av Morten83
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liker ez-cream+jetseal+voks men holdbarheten på vinteren i nord-norge er nok så som så. Men selv om vannet ikke renner like lett av bilen er den fortsatt like blank og fin. Men blir nok uansett å prøve Duragloss i nærmeste fremtid da de får mye bra omtale.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har Duragloss mixen til Truhaa (101+105+111) på min Passat 99mod. La på for hånd i oktober i fjord og det beader som bare rakkern den dagen i dag. Så med tanke på holdbarhet er jeg ikke i tvil til neste vinter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

EZ cream

Jetseal109

Blitz

Hvordan gikk du frem da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

La på 501 først, tørket av etter 30 min, ventet så til dagen etter og la på 105, tørket av etter 30 min, ventet så til dagen etter og la på 111, etter 30 min så var den av..(mener det var hva jeg gjorde, vet jeg lot den cure i allefall, men usikker på om jeg bare la 105 ligge på bilen til dagen etter før jeg fjernet den, men det har ikke noe å si uansett)

Har vært obs på at Duragloss skal cure skikkelig, og det fikk jeg også beskjed av fra Duragloss i England, han sa folk ikke var obs på hvor viktig dette var at en sealer bla curer skikkelig for max holdbarhet, dette gjelder som sagt ikke bare Duragloss saker, men generelt Sealere, det som er spess med Duragloss er vel at du legger på flere lag med "sealere" du har jo på 2 x AIO (501 og 105) og en ren sealer på toppen (111)..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive