meggguiars

hologram

Polerte en 2005 X3 sort. Lakken var veldig lite velholdt. Typisk vask 1 gang hvert halv år.. Så jeg avfettet, clayet, lakkrenset og seale't den. Jeg brukte 123 serien til megs. Med tech waxen tilslutt. Jeg kjørte med en flex vrg 3401 maskin.. Etter jeg var ferdig var det helt utrolig mye hologramer på.. Har prøvd å søke litt fram hva som er bra osv. Innpå forumet. Men hva anbefaler folket?? Helst noe som er litt tidsbesparende og ikke koster en formue.. OG Evt. Hva pads som er å anbefale.. Skal over til proff serien nå.. Har gått til innkjøp og alt.. Vil det spille noen rolle?

TAKK PÅ FORHÅND:-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at det ikke blir borte hvis du kjører et par runder til? Bilder?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med 123 serien, mener du da Deep Crystal serien?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er hologrammer (og ikke marring etc fra claye-runden) så vil 3M Ultra Fina SE (DA eller roterende) med 3M blå pad ta det tenker jeg. Hvis det er "surprises" fra claye-runden (claying under 10-12 grader er ikke å anbefale, hvis man ikke har tenkt å gå over med produkter som har cut i seg etterpå - noe DC 1-2-3 serien ikke har) så må du kjøre på med produkter med litt cut i seg - f.eks MG #205 / #83 / D151.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja , jeg bruker megs 123 deep crystal. Men skal gå over til proff serien hvor det er litt mer cut. Men du mener at hvis jeg gjør det så vil det fjerne hologramer? Vil du og få fjernet større skraper da? Tilogmed med flex maskinen? Tenkte jeg skulle kjøpe en roterende og.

Clayet bilen ute i ca. 8 grader. Så kanskje ikke så heldig akkuratt der. Men det funker hvis jeg bruker noe med mer cut? takk for produkt anbefalingene. Bare å fyre på mer hvis dere vet om noe. Er innpå forumet med mobilen så hvis det er mye skrive feil så er det

Ta

Takk for

mobilen sin feil og ikke meg! Hehe, er på ferie og dama klikker når jeg er innpå forumet.. Derfor jeg sniker litt når hu har sovnet..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, er på ferie og dama klikker når jeg er innpå forumet.. Derfor jeg sniker litt når hu har sovnet..

Med mindre du er på andre siden av kloden, legger hun seg tidlig ;)

Proffe produkter gir nok et bedre resultat. Jeg bruker Meguiar's. Mange her inne sverger til 3M, og en del til Sholl. Meguiar's har pader av høy kvalitet som holder lenge.

Jeg hadde kjøpt:

Poleringsmiddel:

Meguiar's Mirror Glaze #105 og #205

Pad:

Meguiar's finishpad (brunbeige), poleringspad (gul) og cutpad (burgunder)

En skal klare de aller fleste typer lakk med det utstyret.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Type pads brukte du da?

lakken der er ganske bløt mener jeg, tok en slik med DA maskin og da var det bløt pad og lett korrigerende middel (XMT 1) så ikke noe til kjørespor da... så vil vel teste med en bløt pad og polish (2) for å se hva den gjør alt rense igjen (1) eller vente på feks scholl s30 etc ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, jeg har brukt meguiars luxury pad eller hva den heter. kosta 299,-. helt lys. Men jeg har bestilt inn noe fra proff serien. husker ikke alt, men ivertfall 105. Skal få bestilt inn 205'n og. Får jeg kjøpt pads'a på bilxtra? vett du det?

Hva syns dere forresten om sealeren fra proffserien? polymer sealent eller noe sånt? liker ikke så godt nxt gen tech voksen. Noen andre aio'r som dere vil anbefale?

kos dere hjemme i kalde norge;-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meguiars MG21, men den er ingen AIO, den jeg personlig liker best av AIOer er enten Duragloss 101 eller 105, 101 bla renser knallbra og holder lenge, Duragloss 105 renser mindre men skal holde seg litt lengre, hvor stor forskjell det er mht holdbarhet kan jeg ikke si hverken fra eller til.....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, kanskje jeg skal bestille inn en duragoss 101 da.. tror jeg skal kjøre på med litt av alt.. hehe.. skal og polere en mustang med en kompis neste uke. Rød, eldre modell..er det bare å kjøre på? slik jeg har sjønt det så har vel den ganske myk lakk? eller har jeg helt missforstått nå? hehe.. henger innpå forumet 24/7..

Endret av meggguiars
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mustang rød, uten klarlakk?.... da bør du bruke en rens først for å fjerne død lakk, Autorange Paintcleaner sammen med DAn til flex og med en bløt plad har jeg tro på

Autorange Paint Cleaner

så kan du legge feks Duragloss 105 over ( den finner du her ) la det herde noen timer (gjerne 24 timer) så har du denne HER over i 2 lag, så kan eier sikle hele vinteren på bilen sin i garasjen ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive