ØyvindBraaten

Navnehjelp!

Like the topic says! Sitter nå og lager pakker som kunden kan velge da han kommer innom. Pakkene ligger forsåvidt klare men sliter med å lage navn. Trenger derfor hjelp til 3 spice'a navn som også gjenspeiler kvalitet.

Polish-hilsen Øyvind

Endret av ØyvindBraaten
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva inngår i de forskjellige pakkene, og skal navnet gjenspeile innholdet i pakken?

[edit: trykkleif]

Endret av kbaskim
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jups, trenger litt mer info om de forskjellige pakkene. Så skal vi nok komme med både seriøse og kanskje ikke fullt så seriøse forslag :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal vi se, liste opp ganske grovt hva pakkene inneholder. Vil bli mer detaljert beskrivelse da hjemmesiden er oppe 8)

Pakke 1.

Utvendigvask inkl, dørhull/dørhengsler, motorrom og felgvask.

Lakkrens

2 lag voks

Puss av ruter

Gummifornyer på dekk

Pakke 2.

Utvendig vask inkl, dørhull/dørhengsler, motorrom og felgvask.

Lakkrens/rubb

Nano forseglet med teflon

Håndpolert dørhull

Puss av ruter

Gummifornyer på dekk

12mnd garanti med innkalling 2 ganger i året.

Pakke 3.

Utvendig vask inkl, dørhull/dørhengsler, motorrom og felgvask.

Lakkrens/rubb

2-3 lag voks med en sealer

Håndpolert dørhull, motorrom og felger

Glass forsegling

Lett interiør shine (herunder, mattevask og lett støvsug).

Gummifornyer på dekk

12mnd garanti med innkalling 2 ganger i året.

Tillegg:

Interiør vask

Våtrens

AC Clean

Det var det så langt. Hvordan type voks etc blir spesifisert siden. Trenger ikke gjenspeile produktene.

Evt, om dere mener jeg fordeler pakkene litt feil, evt noe dere savner. Er kjempe flott med flest mulig innspill. Kvalitet står høyt og det stemplet jeg jobber etter. Derfor man alltid må være åpen for å lære nye ting og motta tips/råd av andre uansett hvor mye man føler man kan faget.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

AutoClean Basic

AutoClean Standard

AutoClean Deluxe

Så kan du klemme på med en "Premium" litt senere (blunke litt lurt til kunden og si ".. men vet du hva - jeg synes bilen din fortjener Premium-pakka jeg...." ) = Deluxe inkl tillegg + 1.innkalling gratis

Premium - because your car is worth it...

Synes forsåvidt at pakkene inneholdt fornuftige ting - blir vel sammenlignbart med "1-stegs / 2-stegs / 3-stegs".

Med lakkrens mener du claying også? Eller bare PreClean-produktet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

AutoClean Basic

AutoClean Standard

AutoClean Deluxe

Så kan du klemme på med en "Premium" litt senere (blunke litt lurt til kunden og si ".. men vet du hva - jeg synes bilen din fortjener Premium-pakka jeg...." ) = Deluxe inkl tillegg + 1.innkalling gratis

Premium - because your car is worth it...

Synes forsåvidt at pakkene inneholdt fornuftige ting - blir vel sammenlignbart med "1-stegs / 2-stegs / 3-stegs".

Med lakkrens mener du claying også? Eller bare PreClean-produktet?

Se her ja! Gode forslag!

Ooooooi, ja, lakkrens er inkl claying. Syns det gir best resultat. Glemte bare å skrive det opp hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det beste er å holde det enkelt - blir man stående og forklare seg ihjel på hver pakke så ender den potensielle kunden opp med å si "mhm... okai... la meg tenke litt på det" og reiser hjem til turtle-pakka si.

Lag evt 1 ark pr pakke hvor du da _kort_ forklarer hva det enkelte elementet er / hva det innebærer.

Og KISS gjelder så absolutt her (keep it simple, stupid) :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det beste er å holde det enkelt - blir man stående og forklare seg ihjel på hver pakke så ender den potensielle kunden opp med å si "mhm... okai... la meg tenke litt på det" og reiser hjem til turtle-pakka si.

Lag evt 1 ark pr pakke hvor du da _kort_ forklarer hva det enkelte elementet er / hva det innebærer.

Og KISS gjelder så absolutt her (keep it simple, stupid) :)

Takker masse for tipset! Hmm utfordringen min er å formulere det kort og forklarlig. Noen fine enkle ord.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker masse for tipset! Hmm utfordringen min er å formulere det kort og forklarlig. Noen fine enkle ord.

Legg ut en mal her, så er det sikkert noen som kommer med en hjelpende hånd :) Tenger da på formuleringer, ordbruk og utforming. Viktig å ha det ryddig..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syntes dette var et meget bra forslag!

Navn på de forskjellige pakkene kan også inneholde bronse, sølv og gull, for siden å legge til platina ;)

Men det blir kanskje litt Statoil :unsure:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøver meg litt her jeg :)

Vask:

Avfetting (fjerning av nupper og urenheter i lakk), grundig vask med spesialsåper for høyttrykk samt skånsom vask for hånd med tilhørende spesialprodukter

Lakkrens:

Prosesser for å fjerne det som vaskeprosessen ikke klarer å fjerne fra lakken. Innebærer bruk av leire (drar ut urenheter og etterlater en glattere overflate) samt bruk av spesialmidler for kjemisk og mekanisk rens av lakken

Polering:

Prosesser for å fjerne vaskeriper og småsår i lakken. Nivået av lakk-korrigering er avhengig av hvilken pakke man velger. NB! Fjerner ikke riper som man kan kjenne med neglen (dvs. har gått igjennom klarlakk / lakk ned til grunningen)

Voks / sealer:

Beskyttelse for lakken - gjør den lettstelt i tiden framover. Gjør bilen ekstremt blank og fin. Riktige vaskeprosesser fremover vil sørge for at bilen ser så bra ut som mulig mye lengre. Nivået på beskyttelse og utseendet er avhengig av hvilken pakke man velger

Glassrens / -forsegling:

Rens er å fjerne trafikk-film og andre former for belegg og skitt fra rutene - mens forsegling er med på å gjøre rutene lettere å holde rene framover. Forsegling vil også sørge for at regn og snø stort sett bare sklir av frontruta - samt at skraping av is om vinteren blir mye lettere

Våtrens innvendig:

Seter, tepper og matter settes inn med spesialsåpe / -midler for å virkelig kunne trenge ned i stoffet og trekke ut urenheter sammen med bruk av våtstøvsuger og andre hjelpemidler.

--------------

Du kan se på www.nanolotus.no og tekstil/skinn-forsegling der - det å bare kunne dra en fuktig klut over et impregnert baksete etter at halve barnehagen har gått i total mcdonalds-frenzy bak der, og se at ketsjup, salt, dressing og ymse andre ting bare blir med i kluten - priceless :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hoi! Jeg må virkelig få fart på hjemmesia! Må bare bukke ekstremt ydmykt for masse gode forslag og masse hjelp :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive