Gå til innhold

Hva bruker dere i motorrommet?


Dolby

Recommended Posts

Har avtale med familien at de stikker nordover kommende uke, det utløser uante mengder med fritid som skal brukes flittig. Ser det er noen tråder her vedrørende hva som brukes som skjerming i motorrom etc. Ettersom jeg er rimelig ny her så tenkte jeg noen av dere proffe kan gi meg noen råd vedrørende middel til bruk i motorrommet? Er rimelig shaky i forhold til om det kan skape noen uante problemer også..

Alle råd motttas med stor takknemlighet!

Bilen er en Audi A4 avant 2,0tdi (B7).

Peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 sjekk om det er plasser der vann kan komme in (åpent luffilter evt elektriske bokser som er dårlig skjermet.

luftfilter ol bruker jeg en plast pose som jeg taper på,

1 spray på med prickbort

2 la prickbort virke noen min.

3 Spyl av

4 lag deg en bøtte med vaske vann.

5 gå over motorrommet med en gammel washmitt og børster.

6 spyl av og start motoren så den tørker igjen.

7 Gå over plast detaljer med noe plastikk fornyer feks (meguiars trim detailer)

voilla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØyvindBraaten

Pleier å spyle godt med såpe og avfetting, selvsagt etter at alle luftinntak osv er tettet. Så sprayer jeg over med "Pro glans" fra Applied, plast detaljer/fornyer. For da går det rundt med vannet. Og ettersom dette tørker utover en 30-45min periode, går jeg over med en microklut etterpå og en bøtte med varmt vann og såpe for å ta der jeg ikke har kommet til, evt der hvor møkka har lagt seg igjen.

Lista til Bakk er i alle fall et kjempe bra utgangspunkt! Og veldig lettvin og følge B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 sjekk om det er plasser der vann kan komme in (åpent luffilter evt elektriske bokser som er dårlig skjermet.

luftfilter ol bruker jeg en plast pose som jeg taper på,

1 spray på med prickbort

2 la prickbort virke noen min.

3 Spyl av

4 lag deg en bøtte med vaske vann.

5 gå over motorrommet med en gammel washmitt og børster.

6 spyl av og start motoren så den tørker igjen.

7 Gå over plast detaljer med noe plastikk fornyer feks (meguiars trim detailer)

voilla :)

Nettopp! Det var idiotsikker oppskrift. Får prøve meg i helgen. Eneste som mangler her er da Prickbort, hører det er en kar i Asker som besitter det vidundermiddelet, får ta grep her.. Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

General Lee

1 sjekk om det er plasser der vann kan komme in (åpent luffilter evt elektriske bokser som er dårlig skjermet.

luftfilter ol bruker jeg en plast pose som jeg taper på,

1 spray på med prickbort

2 la prickbort virke noen min.

3 Spyl av

4 lag deg en bøtte med vaske vann.

5 gå over motorrommet med en gammel washmitt og børster.

6 spyl av og start motoren så den tørker igjen.

7 Gå over plast detaljer med noe plastikk fornyer feks (meguiars trim detailer)

voilla :)

Kan legge til følgende, ikke nødvendig men kan være greit å ha med:

1.5. Børste på trange steder og fast dritt

8. Tørk over med MF på steder med overflødig produkt for å unngå skjolder. Også for å fordele produktet på trange steder du ikke kommer til å spraye på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • Moderatorer

Jeg er litt skeptisk til å bruke Prickbort og andre avfettinger i motorrom med koblinger og elektronikk, etter å ha sett hva kjemikaliene gjør med plasten på billige spraypumper.

En kan risikere at isolasjon etc smuldrer bort, eller hva tror dere?

Detailers Club Norway Approved Detailer  &  Nanolex Approved Detailer          

Certified Bigfoot System Specialist              

 

Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4Sort Toyota LandcruiserSort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 

  

Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ikke bruk foamcanon med såpe på isolasjonen under panseret. Gjorde det på min B7, og det tok sin tid før den var såpefri......

Ellers brukte jeg:

- Prickbort

- Foamcanon med Chemical Guys Citrus Wash & Gloss

- Gammel mitt

- Spylte med høytrykk

- 303 aerospace protectant på plast etterpå

Røk to coiler uken etterpå, Vet ikke om det har noe sammenheng men... :huh:

Endret av rs_t
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Har brukt såpe på fiber matter her, har vært litt både og mht å få vekk såpe igjen etterpå ja, så enig med deg der...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22johansen

Ikke bruk foamcanon med såpe på isolasjonen under panseret. Gjorde det på min B7, og det tok sin tid før den var såpefri......

Ellers brukte jeg:

- Prickbort

- Foamcanon med Chemical Guys Citrus Wash & Gloss

- Gammel mitt

- Spylte med høytrykk

- 303 aerospace protectant på plast etterpå

Røk to coiler uken etterpå, Vet ikke om det har noe sammenheng men... :huh:

Jeg opplevde akkurat det samme med min brors VW Jetta 2.0 FSI 04 Mod. Der døde ikke mindre enn 3 coiler samme kvelden. Tror,etter det jeg har blitt fortalt etterpå att man skal være ytterst forsiktig med enkelte VW/Audi motorer da coilene er ett svakt punkt. Merkeverkstedet byttet de på garantien selv om bilen var over 5 år gammel,så tyder vel ikke akkurat på att det er veldig bra saker.

Endret av 22johansen

Fersking ,begynner å lære

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Tror nok det er ganske vanlig på noen VAG og også noen Renault runt 2000 +/-3 år..

svogern min bytta på sin A31,8T noen ganger også... holdt nesten med fuktig vær......

Skjedde også på vår gamle 03mod laguna.

lønner seg nok være forsiktig med HT rundt topp deksel osv på enkelte biler..

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petter

Ikke bruk foamcanon med såpe på isolasjonen under panseret. Gjorde det på min B7, og det tok sin tid før den var såpefri......

Har brukt såpe på fiber matter her, har vært litt både og mht å få vekk såpe igjen etterpå ja, så enig med deg der...

Her er et fint sted å bruke Mimo`n. Tørr og såpefri på et par minutter... :thumbup:

Gjelder også cab..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...