Gå til innhold
Marius

Sliter Med å Få Vekk Swirls.

Recommended Posts

Marius    2
Marius

Idag polert jeg en bil med maskin for første gang. (Porter Cable)

Testet 106FF og SIP.

106FF på hvit LC

SIP på Orange LC .

Men jeg syns ikke jeg fikk vekk swirlsene helt. Er det fordi jeg ikke brukte nok tid på å polere? Eller må jeg bruke en grovere polish, for å få det helt vekk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bjorke    377
bjorke

Lakk type? Hvor mye press brukte du? Jobbet du inn polishen godt nok?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ClearCoatChristR    17
ClearCoatChristR

Gikk du bare over en gang?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

Kan fort være du må over noen ganger med en porter cable DA maskin, pass på å jobbe s-a-k-t-e over panelene og ikke jobb på for store paneler av gangen..

Er det feks Audi du jobber på er lakken på disse rimelig hard, så du trenger nok litt tid da.. DA maskin er det stort sett ikke noe problem å jobbe med, men som nevnt tar det lenger tid, men er en fin lærekurve/maskin å starte med..

Test først på ett panel (ene siden av bakluke feks) og jobb der til du finner en kombinasjon som funker for å fjerne ripene, inspisser ofte og nøye. når du har funnet den så tar du resten av bilen med samme kombo og tempo så skal det nok hjelpe, kjenner du ripene med neglen din er de så dupe at du bare klarer å minisere de men ikke fjerne de...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marius    2
Marius
Lakk type? Hvor mye press brukte du? Jobbet du inn polishen godt nok?

Var en Golf jeg polerte. Jeg la litt press på maskinen. Holdt vel på i 4 min på hvert sted..20x20 .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marius    2
Marius
Kan fort være du må over noen ganger med en porter cable DA maskin, pass på å jobbe s-a-k-t-e over panelene og ikke jobb på for store paneler av gangen..

Er det feks Audi du jobber på er lakken på disse rimelig hard, så du trenger nok litt tid da.. DA maskin er det stort sett ikke noe problem å jobbe med, men som nevnt tar det lenger tid, men er en fin lærekurve/maskin å starte med..

Test først på ett panel (ene siden av bakluke feks) og jobb der til du finner en kombinasjon som funker for å fjerne ripene, inspisser ofte og nøye. når du har funnet den så tar du resten av bilen med samme kombo og tempo så skal det nok hjelpe, kjenner du ripene med neglen din er de så dupe at du bare klarer å minisere de men ikke fjerne de...

Skal huske på det til neste gang. Kan hende jeg var for rask til å tørke av for jeg fikk vekk endel skjønneru.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arne    88
Arne

Husk at temp. og luft fuktighet er to viktige faktorer når du bruker maskin.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig