ØyvindBraaten

Overtidskos

31 innlegg i emnet

14 okt 2009

Beklager på forhånd at jeg er for dårlig til før/etter bilder.. så må ta meg selv i nakken der. Uansett, denne ikvelden rant det inn en tilsynelatende fin Land Cruiser... helt til jeg hadde vasket den. Fikk rasket opp noen før bilder, og en haug av etter bilder. Here it goes!

Før:

DSCF1129.jpg

DSCF1125.jpg

DSCF1126.jpg

Også kommer det jeg gleder meg til!!

Etter:

DSCF1143.jpg

DSCF1149.jpg

DSCF1151.jpg

DSCF1173-1.jpg

DSCF1158-1.jpg

DSCF1156-1.jpg

DSCF1165.jpg

So far denne kvelden. Spennende å se hva som skjer i morgen kveld!

Polish hilsen, Øyvind.

15okt 2009

Kveldens lille teaser. Denne var i utgangspunktet ikke meningen å legge ut da den generelt sett var stygg i lakken, men da jeg ikke blir heeeelt ferdig med den jeg hadde planer for, så legger jeg ut noe!

DSCF1060-1.jpg

DSCF1068-1.jpg

DSCF1070.jpg

DSCF1069.jpg

Et lite 50/50 bildet:

DSCF1073.jpg

Noen etter bilder:

DSCF1077.jpg

DSCF1078.jpg

DSCF1080.jpg

DSCF1081.jpg

Som sagt, denne bilen var ikke meningen å legge ut, men siden tidsskjemaet mitt sprakk fullstendig, følte jeg at jeg måtte levere noe til dere! Så håper denne duger litt for denne gangens "Overtidskos".

Mvh Øyvind

Endret av ØyvindBraaten
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble blankt ja :)

hva brukte du på denne her ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne også tenkt meg slikt overtidsarbeid:-)

Flott jobb.. Ser veldig bra ut.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble blankt ja :)

hva brukte du på denne her ?

Kan dra fra start av til slutt.

Vasket den godt med såpe, supervask levert av Applied. Så avfetting, emunol. Spylte motor og alle dørhull. Tørket over, og da moroa begynte.

Kjørte en røff lakkrens, _nesten_ så man kjenner korna i fingertuppene dersom man gnir. CPtec5000 og Acrylpasta, inkl vann da den vanner ut produktet på den måten at slipemidlene funker enda drøyere. Stiv pute.

Så polishpad med "Miraclo" på, kan sammenligne det med Last Touch egentlig, bare at du ikke kan bruke clay på Miraclo og Miraclo fungerer som en "Primer" for de andre midlene.

Så kjører jeg osilerende med samme type pad bare ny, med Nano fra Drive serien levert av Applied.

Siste jeg gjør er å gå over hele bilen med Last Touch og microfiber klut. Felger og dørhull er polert for hånd med "Multiwax" fra Applied. Motorrom er polert med samme, men også brukt "Pro glans" som kan sammenlignes med plasfornyer. Hmm tror ikke jeg har glemt noe da. Noe uryddig forklaring så jobber med å bli flinkere på å lage specliste og før/etter arbeid på slike poster :)

To sek, skal jeg ta bilder av embalasjen til midlene jeg har brukt :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Produktene kjenner jeg ikke til men resultatet ble råbra. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Produktene kjenner jeg ikke til men resultatet ble råbra. :)

Tusen takk for det! Moro og levere slik til kunden, skal sies!

Noen bilder av midlene:

DSCF1182.jpg

DSCF1183.jpg

Mangler bare Rupes maskinene. Roterende og DA.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der var det mye jeg aldri har sett eller hørt om før :P Men blankt ble det da uansett! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der var det mye jeg aldri har sett eller hørt om før :P Men blankt ble det da uansett! :)

Hmm jeg tror jeg kan ha et lite logisk svar på hvorfor du ikke har hørt noe særlig om det hehe. Orapi Applied er Franskeid og består av mange unnerleverandører som konkurerer mot hverandre. MaxWax leverer da pleie produkter. De har vært store på båt og kjent innenfor båtmiljøet. Lite innenfor bil. Derfor de har kommet med "Drive" serien som skal være med å konkurrere litt på bilpleie markedet. Driver å bygger en bilpleiekjede, å jeg/Elverum er faktisk første avdelingene B) Derfor er det ukjente greier.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

moro med nytt da :) grei str på kannene der også.....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen ble flott, så det er tydelig at produktene og metoden funker. Ser ut som en kanonjobb dette, som gjør at kunden kommer tilbake. Har du noe mer info om DA maskinene dere bruker?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb dette gitt. :D

Spennende med nye produkter som vi ikke har hørt om her inne før.

Lykke til med oppstart av den nye bilpleie avdelingen på Elverum. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen ble flott, så det er tydelig at produktene og metoden funker. Ser ut som en kanonjobb dette, som gjør at kunden kommer tilbake. Har du noe mer info om DA maskinene dere bruker?

DSCF1211.jpg

DSCF1212.jpg

DSCF1213.jpg

Dette er hva jeg kan hente ut av informasjon på DA maskinene vi har. Har 4 slike. Kan ikke stort om maskinene, vet bare hvordan jeg bruker de hehe.

Flott jobb dette gitt. :D

Spennende med nye produkter som vi ikke har hørt om her inne før.

Lykke til med oppstart av den nye bilpleie avdelingen på Elverum. :)

Tusen takk! Blir spennende å se hvordan det går fremover. Blir flere kveldsjobber i denne posten fremover, jobber stort sett 08-23 om kvelden for å få det til å gå rundt. Så kommer noe spennende ikveld også!

moro med nytt da :) grei str på kannene der også.....

Har mindre embalasje, men det er nøytrale flasker med tut. Så tok med original embalasjen så dere fikk se at dette også finnes hehe.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra jobb, Øyvind! :D

Får si ifra om du driver på en eller annen helg, så kan jeg stikke innom og sniffe litt på de nye go' sakene ^_^

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra jobb, Øyvind! :D

Får si ifra om du driver på en eller annen helg, så kan jeg stikke innom og sniffe litt på de nye go' sakene ^_^

Da sier jeg ifra med en gang Espen! :P skal jobbe i helga! En svart landcruiser igjen samt en volvo 850. Så bare stikke innom på pizza og polishkos!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble jo bra det her :thumbs:

Men er "miraclo" en polish med cut/slipeeffekt som fjerner hologrammer/kjørespor etter lakkrensen?

Hvordan er holdbarheten på "nano"?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble jo bra det her :thumbs:

Men er "miraclo" en polish med cut/slipeeffekt som fjerner hologrammer/kjørespor etter lakkrensen?

Hvordan er holdbarheten på "nano"?

Miraclo har ingen slipeeffekt eller noen cut'er. Den er mer til bruk for å rydde opp kjøregater. Kjøregater kommer 99% av tilfellene (etter min erfaring) etter polish som ikke har blitt tørket av. Hvordan den fungerer i forhold til hologrammer tør jeg ikke svare på, men siden den ikke inneholder noe cut/slipeeffekt vil jeg tro den funker heller dårlig på hologrammer.

Og holdbarheten på Nano (ved riktig vask) holder 12mnd, dersom du holder deg innafor 20-25 000km i året. Noe særlig over og hvordan miljø biler går i burde et nytt lag kjøres inn igjen.

Nano er forøvrig kjempe fin å kjøre, kjører den som en vanlig polish med DA, men jo mer du kjører den i null jo bedre effekt får man. Altså, forskjellen ligger i hvor mye polish du legger igjen på flata. Mindre polish, mindre og tørke = bedre effekt og resultat.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ble veldig blakt og fint. :thumbs:

Hvor lang tid brukte du på denne jobben da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ble veldig blakt og fint. :thumbs:

Hvor lang tid brukte du på denne jobben da?

Tør jeg egentlig ikke å fortelle :P men om jeg hoster "Tretten" så er det ikke så langt unna hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tør jeg egentlig ikke å fortelle :P men om jeg hoster "Tretten" så er det ikke så langt unna hehe

Syns ikke det var så mye. Var jo omfattene jobb da. Bare fortsett i samme stil så vil du nok få mulighet til å sette opp prisen litt, slik at du slipper å jobbe fra 8-23 for å få det til å gå rundt ;)

Ps. Husk 50/50 neste gang. Det digger vi. :rolleyes:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns ikke det var så mye. Var jo omfattene jobb da. Bare fortsett i samme stil så vil du nok få mulighet til å sette opp prisen litt, slik at du slipper å jobbe fra 8-23 for å få det til å gå rundt ;)

Ps. Husk 50/50 neste gang. Det digger vi. :rolleyes:

Jepp! Har prøvd på kveldens "Overtidskos" skjønner du, har litt for dårlig kamera til å dele av med tape og ta 50/50 meeenneh det er bilder av bilen FØR jeg begynte, og bilder ETTER så, på sikt kjøper jeg meg et bedre kamera. Så masse og glede seg til!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive