TomTom

Hvordan Oppbevare Pads?

Jeg lurer på hva som er beste metoden for å oppbevare pads på? Tenker da primært på brukte pads?

Vaske først, eller oppbevare mettet med polish i forseglet pose(tupperware) frem til neste bruk?

Dere som har brukt dette over lengre tid, hva er best?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vask med en gang,

Vaskemaskin 30grader og milo.

Tørk de gjerne på maskinen etter vask. Padden på borrelåsen full guffe i 10 sek for så å holde en microfiber inntil padden mens maskinen går på laveste hastighet.

Så legge pent på plass til neste gang.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan skal de vaskes i maskinen? bare slenge de rett inn eller bør de legges sammen med noen håndklær eller noe, blir de ikke ødelagt i vaskemaskin? Fruen vasker BH'er i en form for pose, er det noe å tenke på?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får ikke bruke maskin mer, etter at det ble liggende igjen et lag med polish rester.. Så er milo og håndvask på meg, viktig å skylle godt.. Kan også være nødvendig å bruke noe sterkere, da bruker jeg en gul fast såpe (Sun light?) også skyller jeg godt, også kjører de på den roterende i noen sekunder til den er ganske tørr.. så legger jeg den inn i en pose og inn i skapet..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slenger de bare inni sammen med MIcrofiberdukene jeg har brukt blir gullande rene hver gang.

Man får også kjøpt et egen padvaske system, men det koster en skjorte og en arm.

Padvasker

Ikke så dyrt på Autoglym men når frakten kommer i tillegg blir det noen kr.

Men har en teori om jeg kommer til å kjøpe meg en sånn til våren.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den padvaskebøtta er gull verdt. Verdt hver eneste krone. Du slipper å rive padn av festeplata ofte. Det holder levetiden på padn i uberskikk :D Det er så raskt og så enkelt. Ikke blir padn våt tversimellom heller og du kjører mesteparten av vannet ut oppi bøtta. Kan ta bilder/evt prøve mekke en video. Men det finnes sikkert på youtube eller andre plasser på webben.

Håvard

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har den i demo kitet på jobben så det hender den ligger baki bilen min hvis jeg skal vet jeg skal polere en helg. Men kommer nok til å bestille meg en fra Autoglym da den er grisedyr hos Norsk Prol.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Har den i demo kitet på jobben så det hender den ligger baki bilen min hvis jeg skal vet jeg skal polere en helg. Men kommer nok til å bestille meg en fra Autoglym da den er grisedyr hos Norsk Prol.

Hehe. Du bør da få grei rabatt på den ifra Prol du vel. Den er jo dyr i USA oxo spørr du meg, i forhold til mye annet bilpleiestuff der borte. Den har muligens høy fraktkostnad ? siden esken er stor. Greier meg ikke uten den noe mer. Skal skaffe meg en på jobben oxo tror jeg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns også jeg bør få en bra pris fra de..

Men i forhold til hva den koster hos de tror jeg den blir billigere fra Autoglym ink frakt enn fra Prol.

Ihverfall hvis jeg kaster inn endel andre produkter fra Autoglym F.eks MG21 2.0 og Tech wax 2.0 når de kommer på nyåret.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For dere som ønsker den litt billigere måten.

Zalo: Dynk litt zalo i padsene. Gni, kna, vri og skur godt.

Spyl dem godt og press ut vannet. Dra neglen litt hardt over padsen slik du kommer litt "inni", får du voks på fingen da? Viss så, dårlig vasking, start på ny med zalo igjen :)

Så er det bare å slenge i vaskemaskinen uten at det ligger voks i trommelen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gammel tråd, men... temaet er aktuelt.

Bør man skille ullpads og vanlige pads eller går alt i samme maskin på 30-40 grader?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skiller det da ullpadene kan loe litt...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive