Gå til innhold
benger

Min Audi S6 4.2

Recommended Posts

benger    8
benger

Hei allesammen!

Er ny på dette forumet, og interessen for litt seriøs bilpleie har latt seg bite fast i lommebok og fritid.

Kan starte med å legge ut litt info om bilen, så ser dere hva jeg "jobber" på. Driver nå å leter frem en passende voks bil bilen, hvertfall nå før vinteren slår til for fullt.

Årsmodell: 1995, import 12/1999.

Motor: 4.2 32v V8,chip, KN innsatsfilter

Eksos: "De-cat", 3,5" strakrør, 2x76mm enderør (bakpotte)

Drivlinje: 6 MT, Quattro

Understell: Gule just. Koni. H&R senkefjærer

Interiør: El. sportseter i skinn m/memory på førerside. Carbon lister.

Stereo: org. Bose anlegg, CD spiller byttet til fordel for en Pioneer deh-p3100ub. 12"JBL subwoofer i hjulbrønn koblet til monoblokk. Alt skjult under gulv.

Hjul: 18" BBS RC med 235.40.18 rundtom.

Div utstyr: Proppet med tilgjenglig ekstrautstyr. Alt utenom GPS og ryggesensorer. 4xel ruter, kjørecomputer, el takluke i glass, aut. digitalt klima, cruisecontrol,

solkjermer i bakdører, BOSE osv...

Bilen ble også nylakkert tidligere i sommer i orginalfargen Royal Bleu. I den forbindelse ble alle rutene tatt ut og tonet, samt hele bilen ble tectylert. Den er nå, om jeg kan påstå, 100% strøken! Både teknisk og kosmetisk.

Noen av dere har sikkert sett bilen før på andre forum, men her kommer noen bilder:

img8724.jpg

img8732.jpg

img8754.jpg

img8759.jpg

img8855a.jpg

img8856.jpg

Fikk en såkalt personlig voksanbefaling fra Swissvax. De anbefalte meg Shield eller Saphir. Shield hadde 4-5% lavere glans sammenlignet med Spahir, noe som ikke skulle være merkbart. Tror jeg velger å gå for Shield for best beskyttelse:) Regner med at Shield gjengir minst like mye glans som MG Tech Wax 2.0 og andre forbruker produkter. Eller?

Tilbakemeldinger og tips/råd mottas med takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tyggern    1 725
Tyggern

Mmmmeget pen bil, men å si at den er 100% strøken er vel å ta litt i?

ser ikke så værst ut.

Men setene kunne kansje gjort seg med en omgang dynamix.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
benger    8
benger

ser ikke så værst ut.

Men setene kunne kansje gjort seg med en omgang dynamix.

Tenkte det ville bli reaksjoner på 100% strøken.hehe! Setene skal gjennom en skinnbehandling, bli kvitt krakkeleringene og farge de opp, så blir de "som nye". Hver eneste skrue er satt inn med tynnstoff/olje ifm lakkering og tectylering, så man skal lete bra lenge for å finne antydning til rustflekker på bilen. Gummimattene burde vært vasket og ser jeg... Det er hvertfall lite å sette fingeren på mtp at dette er en bruksbil og alder tatt i betraktning ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
HelgeS    7
HelgeS

Meget pen bil som hadde en nydelig farge! Jeg skal å se på en lignende bil nå i uka for en kompis, er det noe vanlige feil/ mangler på disse bilene som vi skal være på jakt etter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
benger    8
benger

Takker for det!:)

denne har gått ca 233' km, med maaasse kvitteringer og utfyllt servicehefte.

Dette er veldig solide sammenskrudde biler. Av feil jeg har vært borti mens jeg prøvde ut diverse S modeller var:

Tenningslås som gikk tregt med litt dårlig kontakt, så klima anlegget ikke alltid skrudde seg på.

Kretskortet til klima anlegget kan også ha litt dårlige loddinger på enkelte årsmodeller, så displayet blir blankt. Men dette er ikke veldig utbredt. Noen små bagateller som at kjørekomputeren kan hoppe ut. Dårlig kontakt på lyspære bak instrumentpanelet?

Ellers hør etter ulyder i drivlinja. Sjekk at diffen og fordelingskassa ikke svetter alt for mye. Rust skal ikke være et tema, da karosseriet er helgalvanisert. Men lakken kan flasse nederst på dører og bagasjelokk. Dette er veldig stillegående biler, høres mye vindsus kan det tyde på morkne pakinger rundt dører.

Har og hørt litt diverse om dårlig elektronikk der el. ruter og div. belysning ikke virker. Men har ikke opplevd dette. Som regel smal sak å fikse. Les: releer/brytere eller dårlig kontakt. Driverket er ellers skuddsikkert og er godt overdimensjoner:) Lykke til! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ad|oS    337
Ad|oS

Pen bil! Vurderer å bytte ut min BMW mot en slik quattro som vinterbil, dog med litt mindre motor hehe Hva bruker egentlig denne på mila?

Kan forresten også anbefale Swissvax sine skinnprodukter. Skaffer du deg deres Leather Healer med farge blir det veldig fint. Behandliet mine egne seter med dette, og ble veldig godt fornøyd

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Brynjar    1 477
Brynjar

Kul bil dette. Så også veldig bra ut, men regner med den er nokså tørst med den motoren:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

Strøken bil det der ja, og når ting er plukket ned om montert igjen så blir det gullegodt da... og motor er også heEelt grei den ;)

Shield på denne her tror jeg ikke er feil, bare pass på å bruke Cleaner fluiden til Swissvax først, da henger den godt også... skinnsakene til Swissvax er også godt ting, ville nok sett på Swissvax Master Collection jeg til den bilen der, da får du the whole lot med en gang og har strøken bil innerst til ytterst :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
benger    8
benger

Den er ikke akkurat bensingjerrig nei. Har målt den et par ganger, et sted mellom 1,3 - 1,66 alt kommer ann på gassfoten og kjøremønster. :rolleyes: Dette er stort sett bykjøring i Bergen. Tror chipen hjelper en del på forbruket. Oppgitt forbruk bykjøring er 1,95.

Jeg har en full Tech Wax 2.0. Muligens legge på 2 lag, med 12 timer herdetid imellom. Så kanskje jeg skal vente med SV til våren igjen, og gi den en real omgang da. Litt usikker enda. Det Master Collection settet frister, men litt av noen priser på det, men er helt sikkert verdt det ;) Får bli julegave til meg selv i år.

Eneste problemet nå er at jeg ikke har noe optimalt sted å holde på. Da må jeg isåfall ta kjøretur over til østlandet.

Ellers takker for hyggelige kommentarer! Har sett en del bilder av bildene til mange av dere her, utrolig mye lekkert å se! Å se slike resultater er en fin opplevelse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
benger    8
benger

Tiden står stille, men tenkte jeg kunne laste opp et par bilder av den lille bilpleiesamlingen min :rolleyes:

img8890red.jpg

img8891red.jpg

Ikke så mye å skryte av, men det gjør nytta si. Veldig fornøyd med Menz produktene på riktig puter. Bruker Meguiars G220 DA maskin når det trengs. Ellers greit å bo alene, slik at klesskapet kan brukes som oppbevaring vinterstid.

Ellers har jeg bestilt SV Cleaner Fluid + SV Shield. Det blir spennende å prøve ut. Gleder meg til å se resultatet når den tid kommer :)

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
benger    8
benger

Legger frem noen kjølige bilder siden det er så kaldt. Dette er fra turen over fjellet fra Jessheim til Bergen. Fikk behandlet og vokset bilen med SV Shield på østlandet dagen før jeg avreise. Bildene er tatt etter 4 timers kjøretur i -20 grader og kaldere. Holdt seg bra rein :)

Litt stemningsbilder

img8925.jpg

img8926u.jpg

img8927.jpg

img8928q.jpg

Denne lengter sikkert etter et varmere sted...

img8929l.jpg

img8930.jpg

Her fra Bergen - Jessheim

img8918b.jpg

Ellers er det lite nytt. Bilen har fått hvite skilt og bakseter. Venter med korrigering av lakken til utpå vårparten. Er ikke så galt, men alltids noe å ta. Det får vente til varmere vær :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig