rudilgr

Mercedes W124 1991, Rudilgr

I helga var det bilen til samboern som sto for tur, den har aldri blitt polert på skikkelig vis mens den har vært i vårt eie, dvs to år.

Dårlige bilder, og hva som ble brukt annet enn av polish husker jeg ikke helt :P

Lakken var full av swirls og riper, har tatt noen bilder(med kompaktkamera) men får det ikke frem skikkelig, ikke vært noe problem på de andre bilene jeg har tatt... Dette endte med innkjøp av speilrefleks (Etter-bildene er tatt med det) Men der er problemet at jeg kan ikke å bruke det riktig :P

Det som ble brukt er

Meguiars #105

Meguiars #205

Grønn 3M rubbingpad

Svart Meguiars So1o Diamond finishingpad

3M Control spray

Div MF

CG Jetseal

Autoglym High Definition Wax

IMG_0323.jpg

IMG_0322.jpg

Ser jo litt på bildene men får ikke frem tilstanden slik jeg skulle ønsket...

Endret av rudilgr
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

IMG_0023.jpg

Bakvenstreside.jpg

IMG_0030.jpg

IMG_0035.jpg

Bilen ble bra blank og fin, og swirlfri. Noen RDS er det på den , men de får nok bare være der inntil videre...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så veldig bra ut det der :) Litt undereksponerte bilder kanskje ;) Hvilket kamera har du kjøpt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

God shine dette her, når en lukter for mye på sakene så glemmer en fort ... he he

Grønn 3M pad funker bra sammen med Meguiars?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så veldig bra ut det der :) Litt undereksponerte bilder kanskje ;) Hvilket kamera har du kjøpt?

Canon EOS 450 falt valget på... Tror det var litt leie lysforhold som førte til ekstra trøbbel... Skumring og newbie på speilrefleks er nok en dårlig kombo :P

@truhaa: Grønn 3M pad funket bra på meguiars syns jeg ja. Likte den bedre enn burgunder meguiars-pad. prøvde med den og...

#205 på Diamand So1o-pad var hologram-killer... :D

Endret av rudilgr
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble veldig blankt og flott den E'n deres. W124 250D er vel nærmest uslitelig. Du har bil så lenge du gidder :)

Gratulerer med nytt kamera. Noe sånt ønsker jeg meg også. Jeg sliter med å få frem korrigeringsbilder som er verdt å poste her inne med kompaktkameraet vi har i huset.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble veldig blankt og flott den E'n deres. W124 250D er vel nærmest uslitelig. Du har bil så lenge du gidder :)

Gratulerer med nytt kamera. Noe sånt ønsker jeg meg også. Jeg sliter med å få frem korrigeringsbilder som er verdt å poste her inne med kompaktkameraet vi har i huset.

Takk for det. :D

Bilen er en 230E, ikke 250D, men den holder godtt allikevel. Annet enn litt lakk her og der har det ikke vært 3000,- i påkost på den engang siden vi kjøpte den, og da har jeg regnet med arbeidspenger på den gangen bærekulene ble byttet :D

Endret av rudilgr
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble blankt og flott det der. :D Er den malakittgrønn?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble blankt og flott det der. :D Er den malakittgrønn?

Fargekode 249 Malachite green metallic ja... Pen grønnfarge det egentlig... vet du hva koden på kontrastfargen er?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde jo en AMG med samme farge, men jeg lakkerte sidepanelene i samme farge som resten av bilen så jeg slapp å finne ut av det. ;)

Har tilgang på EPC, så kan sjekke hva det står der hvis du sender meg chassinummeret.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble nice det der ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er en 230E, ikke 250D, men den holder godtt allikevel.

fant akkurat igjen brillene mine, katta tok dem på mandag eller noe. default_tongue.png Ser det står 230 nå. Flott bil!
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så meget bra ut :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive