Gå til innhold

Selvreparende lakk? :O


Bakk

Bra eller dårlig?  

20 medlemmer har stemt

  1. 1.



Recommended Posts

Mener at Nissan har hatt det samme en stund, men det skal sies at lakken ikke har muligheten til å "reparere" seg mer enn en gang og den klarer heller ikke fikse RDS riper. Så eg sier dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Nissan har hatt en selv reparerende lakk noen år nå. Dette på Nissan sitt premium merke Infiniti men tror også Nissan GT-R har det. Nissan sin selv reparerende lakk er en type myk klarlakk som reparer små riper i sola, prosess som tar alt fra dager til uker og effekten varer vist bare ca 3år. Det jeg har lest på div forum er at det fungerer ikke så veldig bra. Mercedes har også en lignede type lakk som også er avhengig av varme fra sola og reparerer små vaskeswirls

Toyota sin ser ut som å virke på en annen måte, litt info:

Toyota Motor Corporation today mad an announcement on development of highly scratch resistance clear coat paint soon to be used in company’s Lexus LS model. The newly developed paint is highly resistance to surface scratches which is resulted by repeated car washes. One interesting characteristic of this paint unlike the conventional clear coat paint is that it is self restoring when it is deformed resulting in prevention of luster degradation helping with prolong new car color and gloss plus no special maintenance. The new paint contains an ingredient featuring a closer molecular bonding resulting in a denser structure than the conventional coat. The ingredient provides a flexibility and elasticity which will make the paint to be less prone to damage and more resistance to light and acid plus it gives it the self storing characteristic.

toyota-paint.gif

Men om det fungerer så bra som de skal ha det til gjenstår å se. Vil tippe som alltid at det ser bedre ut på papiret enn i virkeligheten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis lakken er så myk at den "reparerer" seg selv i solen tror jeg vi trenger noen nye finishing produkter, plutselig var #80/106ff/UF etc. grovest på skalaen og roterende maskin ubrukelig... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis lakken er så myk at den "reparerer" seg selv i solen tror jeg vi trenger noen nye finishing produkter, plutselig var #80/106ff/UF etc. grovest på skalaen og roterende maskin ubrukelig... :D

Tror vi bare kan kaste microfibervaskehanskene også. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får se hvordan det blir fremover med denne lakken da, om den er fullstendig ubrukelig eller om den er noe å satse på. Uansett tror jeg ikke det er så fryktelig mange detailere som får kloa i en lexus LS, da det ikke er så fryktelig mange av dem her i Norge enda, og dette blir vel på den oppgraderte modellen også som kommer til å bli svindyr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...