Gå til innhold
gxi

Bakplate gjengedimmensjon

Recommended Posts

gxi    5
gxi

Er gjengedimmensjonen på roterende maskiner i noen grad standard eller risikerer jeg at en bakplate kjøpt for èn maskin ikke fungerer på en annen?

Greia er at jeg har en Best Tools-maskin som jeg kjøpte for ca. ingenting i et impulskjøp på tilbud i en lokal butikk da forrige maskin døde etter å ha tatt de første panelene på en bil. Den fungerer ganske greit såvidt jeg kan se, og har derfor ikke planer om å bytte den ut inntil videre (hører Best Tools-maskiner har en generell tendens til å dø etter en viss tid..). Jeg trenger en bakplate til den, da det som fulgte med var selvsagt en svær sak som er umulig å bruke og som krever ubrukelige hetter. Skylvelæra mi sier 14mm på gjengene. Vil typiske bakplater som er å få kjøpt passe her? Og når denne maskinen dør, så må jeg ha en ny, og da håper jeg å ikke ha kjøpt bakplater til flere ganger hva maskinen koster og måtte kaste disse sammen med maskinen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kbaskim    2
kbaskim

M14 gjenger er standard på maskiner solgt i Europa, så lenge du har planer om å kjøpe din neste maskin i Norge eller Europa så kan du benytte samme bakplate.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek    384
Essiek

Det er enten M14 (evt M14x2 som noen nettsteder sier) (som kbaskim sier) eller 5/8 (typisk i USA). Det finnes også overganger mellom disse

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig