olaskips

Ripefjerning og voks på nybont bil?

Har for ei veke sidan lagt på et lag med duragloss 101 og 111, såg den i sola og synes det var noken riper eg kunne jobba mykje meir med, har også lyst til å legge på 2 lag med SV shield på den, men kva gjer eg med det som tidligare har blitt påført? Må eg fjerne det før eg byrjer å jobba med schratch x 2.0, og korleis fjerner eg det? H

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har noken meiningar?, for nå står bilen i garasjen, arbeidslyset er fyrt opp og fy f..., var nær hjerteattak når eg såg all swirls og RDS....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å sette i gang med scratchX det, den fjerner det som ligger på den, så du må legge på 101 og 111 eventuelt igjen før shield om du ønakser det :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å sette i gang med scratchX det, den fjerner det som ligger på den, så du må legge på 101 og 111 eventuelt igjen før shield om du ønakser det :)

Jaok, eg begynte nå litt på pansere, og det funka fint det, men må sei eg blei ikkje heilt fornøyd med scratchX, la på 4 lag på pansere, gnikka minst 10 ganger att og fram og det var jo merkbart, men blei ikkje heilt overbevist...Det eg gjorde var å gnikka horisontalt og vertikalt, heilt til det virka som det var trekt inn(10-20 ganger)... Er det noko eg kan gjere bedre, noken tips ved bruk av schratcX? Er jo klar over at det ikkje er noke mirakelmiddel, hehe.

Og er det vits å legge enda fleire lag?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo flere lag jo mer effekt, men er det dypere riper tar det for lang tid syntes jeg, ellers virker prosessen din riktig den, frem og tilbake, på små områder til den er brutt ned (nesten borte)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo flere lag jo mer effekt, men er det dypere riper tar det for lang tid syntes jeg, ellers virker prosessen din riktig den, frem og tilbake, på små områder til den er brutt ned (nesten borte)

Tar for lang tid? Så det skal egentlig være mulig å få fekk det meste altså? er jo ikkje noken voldsomt djupe riper, er bare vaskeriper eller noke sånn....

Eg har svært god tid ser du, for eg har ikkje oppkjøring før om 2 veker, så bilen står for det meste i garasjen....

Korleis er det med press, har det noke å sei kor hardt eg trykker?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

he he he he...... 2 uker på deg ja... ha ha... lo høyt her nå gitt...

Ja bruk press men du trenger ikke egen vekt over paden, men noe press skal du ha på den, vann alene vil fjerne ripene også bare du har noen tusen år på deg... men da har du vel fått lappen tipper jeg :)

Lese her også om du vil

ScratchX test

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv tatt 2 biler med ScratchX 2.0. En for hånd og en med Biltema DA maskin. Syns ScratchX var mer effektiv med maskinen. Tok mer på kortere tid. Dette var da på to forskjellige biler så det er mulig at forskjell i lakk-hardhet spiller inn her. Viss andre har lignende erfaringer og støtter dette er jo det et alternativ.

Denne investeringen vil koste deg ca 360 kr (inkludert sonax pad fra clas ohlson). Ikke noen super maskin men god nok for å utføre denne jobben. Har også sett at noen som bruker roterende maskin, bruker en DA som "back up" dersom de sliter med kjørespor, så det vil nok ikke være en bortkastet investering uansett.

Dersom du vil fortsette å jobbe for hånd kan du prøve å ikke bare jobbe horisontalt og vertikalt. Men også på skrå viss du sjønner. Meiner jeg leste i en post tidligere at en skulle "angripe ripene fra alle vinkler" (correct me if i'm wrong). Ikke i sirkelbevegelser da.

Lykke til!

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive