Gå til innhold
ØrjanA

SS: 1999 Audi TT 1,8TQ

Recommended Posts

ØrjanA    1 742
ØrjanA

Helgens jobb.

Ble forespurt om å ta denne i midten av august, men laaaaangt liste av biler gjorde at det ikke ble tid før nå i helgen. Bilen er en 99 model med beskjedne 106.000km på telleverke og dette er ærlige km da bilen har hatt samme eier siden 1999. Er tatt godt vare på, men endel vaskeriper var det etter 10 års bruk. Deler (Hele fronten, tak og kanallistene) av bilen var lakket om i sommer så her var det lite jobb, men noe ble det selvfølgelig på resten av bilen. Fikk levert bilen i de nye lokalene jeg har flyttet inn i på fredag og etter å ha kjørt eier og barna hans til togstasjoen var det rett igang med å jobbe. Holdt på til litt ut på natten før jeg dro hjem. Tilbake en tur i går og gjorde den ferdig idag. Beklager men har INGEN før bilder av bilen. Heller ikke bilder under veis, MEN masse bilder av ferdig bil ;)

Bilen var meget fin i lakken når jeg fikkden så var ikke nødvendig å bruke så mye tid på vask, men gikk uansett over med Scholl rapid 9000, Høytrykkspyler, Scholl Crack 9000, Skum fra skumkanon, høytrykk og tørket med CG Miracle dryer. Tapet alt som måtte tapes og kjørte Scholl S17 på orange Über pads så SV Cleaner Fluid Pro på Sort Scholl finishing pad. La en runde med Vertua Bond før en runde med CG Jet seal, en runde med Sv Concorso US og to lag med SV Crystal Rock

Ferdig resultat:

IMG_5857.jpg

IMG_5864.jpg

IMG_5865.jpg

IMG_5868.jpg

IMG_5870.jpg

IMG_5872.jpg

IMG_5874.jpg

IMG_5875.jpg

IMG_5876.jpg

IMG_5877.jpg

IMG_5878.jpg

IMG_5879.jpg

IMG_5880.jpg

IMG_5881.jpg

IMG_5882.jpg

IMG_5883.jpg

IMG_5885.jpg

IMG_5886.jpg

IMG_5887.jpg

Produktliste:

Utvendig avsk:

CG Citrus Wash

CG Streak free glas clean

Scholl Rapid 9000

Scholl Crack 9000

CG Miracle dryer

Motorvask:

Scholl Rapid 9000

SV detaling brush

Scholl Purple 9000

Scholl SW20

Lakk:

Scholl S17

SV Cleaner fluid Pro

CG Vertua Bond

CG Jet Seal

SV Concorso US

SV Crystal Rock

Dekk/felg/hjulhus

CG Sticky wheel gel

Bilberry safe wheel clean

Sv Pneu

CG Bare bones

Div dekk/felgbørster

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
HHA    36
HHA

Vet ikke hvordan den var før du begynte, men den ble hvertfall sinnsykt pen i lakken! :) God plass du har å boltre deg på ser jeg + pen pynt på veggen :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Utrolig strøkent resultat! Svart speil. KUN scholl S17 altså? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØrjanA    1 742
ØrjanA

Utrolig strøkent resultat! Svart speil. KUN scholl S17 altså? :)

På det første bidet er det kun kjørt Scholl S17 ja :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ad|oS    337
Ad|oS

Nice! Men brukte S17 og orange på hele bilen, både omlakkert og orginal lakk? Stor fan av måten å legge på voks på. Neida, et lag er ikke nok, og heller ikke to. Både lakkforsegling og 3 lag SV voks må til

Likte også veggpryden din... Hvor får man tak i slikt? ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØrjanA    1 742
ØrjanA

Nice! Men brukte S17 og orange på hele bilen, både omlakkert og orginal lakk? Stor fan av måten å legge på voks på. Neida, et lag er ikke nok, og heller ikke to. Både lakkforsegling og 3 lag SV voks må til

Likte også veggpryden din... Hvor får man tak i slikt? ;)

Kjørte ikke S17 på delene som var lakkert i sommer. der ble det kun kjørt Cleaner fluid pro. Var minimalt med vaskeiper på de panelene.

Veggpryden kom sammen med Bernhard. deler lokaler med Bernhrad, Belle og Burny

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ad|oS    337
Ad|oS

Hmmm, oki. Håpte det var noe du hadde kjøpt og kunne dele en lik til ;) Skulle bare vært noen andre her i Kristiansand som ville dele lokaler med meg, slik at jeg også kunne hatt et så bra sted å stått!

Ser frem til flere Show'n Shine tråder fra deg, gjerne med flere arbeidsbilder ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØrjanA    1 742
ØrjanA

Hmmm, oki. Håpte det var noe du hadde kjøpt og kunne dele en lik til ;) Skulle bare vært noen andre her i Kristiansand som ville dele lokaler med meg, slik at jeg også kunne hatt et så bra sted å stått!

Ser frem til flere Show'n Shine tråder fra deg, gjerne med flere arbeidsbilder ;)

Om du graver frem noen av de gamle trådene mine så vil du se at det normalt er ca 4-5 ganger så mange bilder, men glemte rett og slett å ta bilder denne gangen ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

Strøkent og sort denne her.... grei mengde voks også, akkurat slik det skal være :)

Pent lokale dere har ordnet dere der, deilig med stOr plass å detaile :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ole Gunnar    151
Ole Gunnar

Gratulerer med fine lokaler Ørjan. :D

Flott resultat på bilen også. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle    725
Belle

Denne ble bare sinnsykt bra :thumbs:

Var innom og kvalitetstittet og måtte bare glise, drømmejobb dette!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØrjanA    1 742
ØrjanA

Strøkent og sort denne her.... grei mengde voks også, akkurat slik det skal være :)

Pent lokale dere har ordnet dere der, deilig med stOr plass å detaile :)

Takk for det Truls :) Godt å komme igang igjen med kosejobber og ikke bare stressjobber. Ble litt for mye en periode her sammen emd alt som har skjedd i heimen, men er tilbake nå ;)

Har god plass her ja. Skal gå helt fint å drive 4 stk her inne sammtidig. Masse lys (og enda mere er på vei), en megde med strømpunter både nede og på hemsen og skikkelig isolert så blir nok bra her til vinteren også.

Ser veldig strøkent ut, og veldig sort :D

Ble veldig sort denne ja. Nydelig lakk å jobbe med.

Gratulerer med fine lokaler Ørjan. :D

Flott resultat på bilen også. :D

Takk for det. deler som nevnt før her lokalene med Belle, Burny og Bernhard. Nydelige lokaler og nå som jeg flytter til kolbotn blir det bare enda mere perfekt.

Denne ble bare sinnsykt bra :thumbs:

Var innom og kvalitetstittet og måtte bare glise, drømmejobb dette!

Du var innom en tur etter jeg hadde dratt igår eller? Menet det var spor etter deg når jeg kom idag ;) Igår hadde den kun fått 1 lag Concorso US. Ble ikke mindre bra etter 2 lag med Crystal Rock ;) Bernhard tok en kvalitetssjekk idag med Sungun og lurte på hva jeg hadde poelrt emd for han fant ikke hologrammer eller noe....... HI hi hi

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle    725
Belle

Du var innom en tur etter jeg hadde dratt igår eller? Menet det var spor etter deg når jeg kom idag ;) Igår hadde den kun fått 1 lag Concorso US. Ble ikke mindre bra etter 2 lag med Crystal Rock ;) Bernhard tok en kvalitetssjekk idag med Sungun og lurte på hva jeg hadde poelrt emd for han fant ikke hologrammer eller noe....... HI hi hi

Tipper det lå litt skum utenfor ja :D Spylte av porten og betongen utenfor men droppet å spyle grus, blir så grisete :P

Så ihvertfall meget bra ut, tviler på at eier klager på denne jobben !

Endret av Belle

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØrjanA    1 742
ØrjanA

Tipper det lå litt skum utenfor ja :D Spylte av porten og betongen utenfor men droppet å spyle grus, blir så grisete :P

Så ihvertfall meget bra ut, tviler på at eier klager på denne jobben !

Kom på klokken 01.00 at jeg hadde glemt å si fra at jeg hadde satt lås på porten og hvor nøkkelen lå........

Eier klagde ikke han nei, Kommer nok en sort A4 B7 fra samme eier i løpet av høsten/vinteren ;)

Herregud så blankt!! :rolleyes:

Ble "litt" speil ja ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig