Mats88

Polering med maskin fra Clas Olshon

Hei. Er ganske nye innenfor polering. Har tidligere polert kun for hånd og maskin kun av og til. Har nå kjøpt en polerings maskin fra Clas http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=136430146. Er sikkert langt i fra den beste maskinen.

Men uansett tenkte å "trene " litt med denne. Fra tidligere har jeg aldri lagt på polish eller lakkrens med maskin, men kun for hånd. Lurer derfof på hva slags poleringsputer dere anbefaler når jeg skal legge på rens og polish?

Når jeg har tatt av polishen med maskin før har jeg brukt pute som har ull på seg, kanskje litt dårlig forklart, men lurer også her på hva som bør brukes for å ta av polishen?

Mvh Mats

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke linken din fungerer helt, men er det sånn DA maskin med 2 hoder du har kjøpt? Eller er det en roterende? Må nesten vite det for å anbefale puter. Når det gjelder fjerning av polish så bruker nok omtrent alle microfiber kluter. Det er en av de viktigste "verktøyene" heromkring.

Er du helt ny så les guider, da vil det gå opp mange lys for deg. Så kan du komme tilbake og spørre om ting du lurer på. Men det er lettest å få inn alt det viktigste hvis du leser en guide laget for nybegynnere, så slipper vi å svare på det aller mest elementære.

Les denne for generell bilpleie, vask osv:

http://www.detailersclub.no/forum/topic/33-ny-mht-bilpleie/

Les guide her for DA maskin, antar at det er det du har kjøpt:

http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=63859

Endret av mighty82
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert denne som trådstarter har kjøpt seg: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=136430146

Og dette er nok langtifra den beste maskinen.

Scandicshine har puter som du kan bruke. (er vel uber pads i 4" som passer maskinen din)

For å ta av produkter brukes det mikrofiberkluter. (mf) Det er vanligt å ha mange av disse!

Endret av todleif
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja stemmer er den maskinen jeg har.. Ok, men bruker dere kun microfiber kluter? altså ikke maskin når dere fjerner? Ja har lest litt der, men skal lese mer..

Mats

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man bruker kun microfiber kluter til fjerning av polish og voks ja. Man polerer med maskinen og så fjerner man polishen med en klut ettersom man jobber. Voks eller sealer legger man på til slutt som oftest for hånd (med en pad av noe slag) og blir også fjernet med en mikrofiber klut. Det går med minst rundt 5-10 ved polering av en bil, så pass på å ha nok av disse. De vaskes lett på vanlig måte i vaskemaskin.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kun mikrofiber til å fjerne med ja, funker best det..... maskin er det mange som tror brukes til å fjerne produkter med når de starter, men med mye av det som er tilgjengelig av produkter (polisher osv) nå, så er det mye MYE lettere å fjerne det fra lakken, polerings ull, polerings papir osv er ikke å anbefale til å fjerne med....

2 Hodet DAn som du har kjøpt funker helt ok den som en start, du oppnår ikke samme svung over sakene som med en roterende, men du får def en blank bil av det.... Autorange serien - Autorange Paint Cleaner - Autorange Banana wax - Autorange Hard wax fungerer bra sammen med en DA, det samme gjelder Meguiars sin Deep Crystal serie, Duragloss 101, 105 og 111 (her er en test av de)

Uber pads fra Scandicshine har jeg ikke testet, men Cyclo pads eller sonax sine pads på Clasern fungerer sammen med denne maskinen, anbefaler Cyclo sine .... nederst på denne siden

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De selger 2packs med Sonax pads på Clas Ohlson som fungerer ganske bra. Hvis du vil prøve noe annet så er det bare å drømme seg bort på de diverse nettbutikkene som ligger her B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Har som regel fjernet med maskin jeg, men skjønner at det ikke er det lureste. Takk for bra svar :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har samme maskin fra C-O, og er rimelig fornøyd, jeg kjører vanligvis med en hastighet på 2-3 på denne maskinen ved normal lakkrens og polish. Og oppimot 4 og hardere trykk ved mer riper, og swirls.

Personlig bruker jeg sonax paddene som selges på C-O, helt ok pads, ganske harde, så passer greit til polish. men mye vil ha mer, så snart blir det nye pads fra en av nettbutikkene som er her :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive