Jump to content
Mats

DCN's frustrasjonstråd!

Recommended Posts

Tonytic

stemmer bra det Anaxyd. kun siste uken at det har vært ganske greit vær her ihvertfall :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
bsa

Ang balltre og bråk: Kanskje jeg som er litt pinglete og stakkarslig, men er ikke helt overbevist om at det er så lurt når man leser sånt som dette:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10097370

Da er det lettere å strekke seg etter ørepropper og legge hue under puta, og ta en prat med folka evnt dagen etter, når promillen er nede på 0, ettellerannet ihvertfall. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Anaxyd

Er for gæli at man ikke kan si ifra uten å bli slått ihel da... Makan..

Share this post


Link to post
Share on other sites
snordbe

Et verksted skal ha 12000,- for en jobb, ett annet skal ha 6300,- for samme jobb ? Innimellom så tror jeg mange av oss blir grundig lurt om vi ikke sjekker priser...

Verksted 1 sjekket bilen mht EU, de fant ut:

-rust skiver begge sider front

-bytte ytre endeledd begge sider front

-ytre ledd/kryss og mansjett venstre side

pris 12000,-

Verksted 2 sjekket bilen mht EU og skulle utbedre feil som var funnet hos verksted 1, prisen de ga var 6300,- (ink mva) for overnevnte feil

Så får jeg telf fra verksted 2... "hvilken surrehue har hatt EU på din bil da"

-rust skiver begge sider front.... hm, nei ikke noe gravrust på de, like fine, trenger ikke bytte

-bytte ytre endeledd begge sider front,..... stemte

-ytre ledd/kryss og mansjett venstre side..... stemte

han fant også ut at fjær på ene side i front var knekt...

Vel skiver faller ut, klosser blir byttet, fjør + jobb ble sirkus samme som skiver, så fortsatt 6300,-

Nevnte også prisen jeg fikk på første verksted og da svarte han "ja noen driver å skyter seg selv i foten hele tiden" he he

Så en får seg en liten vekker innimellom om at det er greit å sjekke pris i allefall 2 steder før servicer etc... sparte jo en sungun der gitt default_smile.png he he

Jeg ble lei av verksteder som tror de skal tjene masse penger på rep etter at de har utført EU kontroll på bilen min, heretter går jeg til NAF for å ta EU kontroll, de reparerer ikke bilene derfor føler jeg at EU kontrollen blir mer "nøytral" om jeg kan si det sånn.

Har jobbet 12 år i bilbransjen som mekaniker så jeg skal ikke påstå at verkstedene spekulerer i dette, men det kan godt tenkes.

Har hørt noen graverende historier i forbindelse med EU kontroller.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Skovdahl

Leverte bilen til understellsbehandlig sist søndag, til en greit stor aktør på dette her i Bergen, og grunnet myyye dagene forut, rakk jeg ikke vaske den. Men den så allikevel helt ok ut.

Hentet den idag, og den ser ikke ut!!

- det er rennemerker og flere store, tykke flekker rundt om på hele bilen!,

- så og si alle 4 bremsekalippere, som opprinnelig er røde, er nå brune på ca 50%(baksiden),

- flere større 'sleivspark' etter uvøren sprøyting inni dører og innsteg,

- interiøret er møkkete etter fingre og støv,

- logolist på bakluken(som jeg nettopp har fått skikkelig på plass)er slitt delvis løs igjen,

- varmeskjold under bilen henger på halv åtte,

- ikke et av dreneringshullene var blitt stukket opp igjen(mente at siden dette var et flytende materiale, så hadde det ikke noe for seg),

- og siden han var så kry over hvor 'nøye' han hadde vært, så var det plassert et klistremerke i bakluka!!

Skrev ned det jeg ville ta opp, og ringte innehaver for å konfrontere han med dette, og blir møtt med intet mindre enn den mest useriøse tirade med drittslenging jeg noen gang har hørt!!

Fikk beskjed om at på de 17 åra han hadde holdt på, så hadde det aldri vært en eneste som hadde kommet med slike tilbakemeldinger. Og at om jeg hadde kjøpt meg en 'skikkelig' bil; Audi, BMW, MB, så hadde ikke det med varmeskjoldene og drenshullene vært noe problem! Han klarte og å si at selv om man hadde satt et ST170-merke på den, så var det fremdeles en Ford aldri så mye..(tydelig underforstått en drittbil i hans øyne).

Han hadde tilogmed selvtillit nok til å rakke ned på min interesse for bil, at jeg ikke var veldig interessert i å ta vare på bilen. For hadde jeg vært det, hadde jeg jo selvsagt sjekka bak innerskjermer og slike plasser istedet for den dritten jeg hadde hengt meg opp i. Dette påpekte jeg at jeg tok som en selvfølge, uavhengig av hvem som gjorde det. Videre mente han at det at det var sprøytet bak disse plassene var noe å være stolt over, da dette var noe som ingen andre gjorde, og at man ville blitt svindlet i sammenlikning med det arbeid han hadde gjort på bilen min.

Dette er ikke alt av det han klarte å lire av seg om hvor stor tosk jeg var, men jeg er fortsatt såpass sjokket av slik oppførsel, at jeg kommer ikke på mer...

Men hadde det ikke vært for at man klarer å beherske seg litt, så hadde jeg oppsøkt den mannen med ei 8-kilos slegge... :angry:

Edited by FocuST170
  • DCN Point 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Christer

Dette er ikke ment som å gni salt i såret, men ta ALLTID bilder av hele bilen før du leverer den fra deg, innvendig og utvendig, gjerne mens de ser på og venter på å få bilen sånn at de VET du har dokumentasjon dersom noe skjer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Skovdahl

Dette er ikke ment som å gni salt i såret, men ta ALLTID bilder av hele bilen før du leverer den fra deg, innvendig og utvendig, gjerne mens de ser på og venter på å få bilen sånn at de VET du har dokumentasjon dersom noe skjer.

Hehe..none taken ;) Men kan laste opp et bilde tatt her etter jeg kom hjem, og man trenger ikke briller for å se at det ikke skal være sånn...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Christer

Det regner jeg ikke med, men bilsjapper som det der har jo omtrent kassettspiller med opptak av "Bilen var sånn da vi fikk den, dette er ikke vårt ansvar" som går på repeat...

Share this post


Link to post
Share on other sites
JustinCase

Takk for at du delte navnet, har tenkt få tectylert bilen min, så da vet jeg hvem jeg IKKE skal bruke....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Skovdahl

Et par eksempel...som han mente at det 'bare' var å ha whitesprit på, så ville de forsvinne..

FCFD115C-orig.jpg

801F242C-orig.jpg

14A387B1-orig.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Christer

Det der var jo vakkert... jeg hadde tenkt å få bilen tectylert der ute jeg også, men tror jeg skal få noen med litt mer respekt for andres eiendom og litt mer arbeids- og yrkesstolthet til å gjøre det isteden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mats

Er det bare meg eller er det generelt mye slurv ifra tectyl bransjen? Husker vi hadde noen biler fra jobben til tectyl behandling for en stund siden å de var relativt nedgriset både utvendig og innvendig :thumbdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites
bsa

Au da, det der så skikkelig trist ut. Lider med deg.

Hvordan er sånt å få bort da, ikke bare, bare antar jeg?

Kan jo lure på hvordan konkurrentene hans er da hvis han påstår at han er så jæskla flink? ser jo ut som han har brukt Mr. Bean metoden, eksplodert noe i ei bøtte med Tectyl under ifra!

Edited by bsa

Share this post


Link to post
Share on other sites
ØHN

No offense but...

Skjønner ikke helt grunnen til den store oppstandelsen jeg Jeg kan til og med skjønne at han blir litt fornærmet hvis han føler han har gjort en skikkelig antirustjobb han kan stå inne for :)

Jeg er helt enig i at griseriet i interiør ikke skulle vært der, og at tette dreneringer burde vært staket opp.

Ellers virker det som du har hatt bilen inne hos noen som har gjort en grundig jobb. Et stort pluss at de har sprøytet under deksler, underskjermer etc. Det er langt i fra noen selvfølge at det blir gjort.

Det som finnes utvendig på bilen på disse bildene, fjernes på noen minutter med whitesprit og HT. Ingen problem i det hele tatt.

At de burde gjort det før utlevering kan jeg være enig i, men dette er bagateller tross alt. Nå har du fått en bil som er klint inn skikkelig med antirustguffe, så den ikke blir til jord med det første

Dette blir det samme som at man korrigerer en bil tilnærmet helt ripefri og strøken, mens kundens eneste respons er å kommentere glemt polishstøv bak tanklokket ;)

  • DCN Point 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Skovdahl
No offense but...

Skjønner ikke helt grunnen til den store oppstandelsen jeg Jeg kan til og med skjønne at han blir litt fornærmet hvis han føler han har gjort en skikkelig antirustjobb han kan stå inne for :)

Jeg er helt enig i at griseriet i interiør ikke skulle vært der, og at tette dreneringer burde vært staket opp.

Ellers virker det som du har hatt bilen inne hos noen som har gjort en grundig jobb. Et stort pluss at de har sprøytet under deksler, underskjermer etc. Det er langt i fra noen selvfølge at det blir gjort.

Det som finnes utvendig på bilen på disse bildene, fjernes på noen minutter med whitesprit og HT. Ingen problem i det hele tatt.

At de burde gjort det før utlevering kan jeg være enig i, men dette er bagateller tross alt. Nå har du fått en bil som er klint inn skikkelig med antirustguffe, så den ikke blir til jord med det første

Dette blir det samme som at man korrigerer en bil tilnærmet helt ripefri og strøken, mens kundens eneste respons er å kommentere glemt polishstøv bak tanklokket ;)

Jeg er jo selvsagt ikke objektiv, men jeg satt meg jo ned for å føre en saklig samtale, med punkt notert ned for å ikke virke useriøs.

Joda, skal si meg enig i det du nevner der - at det er en grundig og skikkelig jobb som er blitt gjort. Har lagt meg litt mer under med lys, og det ser bra ut. Så all ære for det. Hadde han bare hatt respekt for andres eiendeler, og et snev av yrkesstolthet i tillegg..

Men, og det er vel det som sjokket meg, det å behandle en kunde på den måten - det er under all kritikk. Han gikk rett i angrep, det med at kunden alltid har rett, var ikke mye gjeldende.

Edited by FocuST170

Share this post


Link to post
Share on other sites
truhaa

Begge bilene jeg har her som er tectyler fikk merker på seg og renner, det tror jeg ikke er å unngå, men jeg fikk beskjed om at det kom til å skje og fikk med en flaske med noe veske og en svamp å fjerne det med og kunne om jeg ville komme nedenom å ordne det der om jeg ville...

Mht til dissing av bilmerker så hadde jeg kangoo til tectylering og den var MYE bedre en feks en Merc eller Bmw da de bare la på beskyttelsesplater som holdt på møkk og lort som ga grorbunn for rust isteden for å hindre det :D

Så forskjellig er vi alle sammen, men god kundebehandling skal en alltid utføre så fremt ikke kunde er fulstendig useriøs og stiller unormalt høye krav.. Han hadde vært mye mer tjent med å si du kunne komme ned og ordne det der, og det å disse bilmerker er det samme som å si til folk at de ikke er ønsket som kunder lenger... Tross alt kjøper vi jo de bilene vi liker best, og da er det ikke hyggelig at en fremed mener vi er idiot som kjøper det vi har kjøpt

Sist jeg vært borti en tomling av en forhandler var mht service av ventilasjonanlegget her.. han snakket til meg som om jeg var stokk dum og fra skrev seg ansvar på en arogant måte... hans tap. Bytter jeg anlegg her, så blir det ikke det han representerte. Firmaet jeg fikk tak i som tok servicen var trivelig som Mor Theresa her, sånt er gull for en bedrift uansett hva du selger eller gjør..

Jeg oppfordrer også folk til å være forsiktige her med å legge ut navn på firmaer som de ikke er fornøyd med.. Vi er et offentlig medium og om et firma har gjort en feil 1 gang på 17 år og en ansatt har en dårlig dag (om det er tilfelle) trenger det ikke være et generelt problem der. Så fremt en ikke har flere som kan bakke opp påstander og samtykke i at firmaet er dårlige eller driver regelrett svindel syntes jeg på min side det er greit å droppe navn, så kan eventuelt de som skal tectylere bilen i ditt område heller sende deg en PM om navnet til firmaet.

just my2cents.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bsa

...Jeg oppfordrer også folk til å være forsiktige her med å legge ut navn på firmaer som de ikke er fornøyd med.. Vi er et offentlig medium og om et firma har gjort en feil 1 gang på 17 år og en ansatt har en dårlig dag (om det er tilfelle) trenger det ikke være et generelt problem der. Så fremt en ikke har flere som kan bakke opp påstander og samtykke i at firmaet er dårlige eller driver regelrett svindel syntes jeg på min side det er greit å droppe navn, så kan eventuelt de som skal tectylere bilen i ditt område heller sende deg en PM om navnet til firmaet.

just my2cents.

Missforstå meg rett her nå, jeg prøver ikke å være kverulerende her, og er det forumregler så bøyer jeg meg selvsagt for det!

Men hvorfor skal man være så forsiktig med navn? Vet ikke helt om jeg er enig i/ser den helt store gevinsten med det? Greit, hvis dette virkelig var den ENE feilen dette firmaet gjorde på 17 år så kan det jo være litt kjipt, men i så tilfelle så bør det firmaet ha et såpass klippefast godt rykte at FocuST170 sitt lille innlegg på dette forumet knapt burde ha nevneverdig negativ påvirkning?

Blir det ikke betraktelig vanskeligere å "bakke opp påstander og samtykke i at firmaet er dårlige eller driver regelrett svindel" hvis ingen kan si og vite hvilke firma man snakker om i utgangspunktet? Vet man hvilket firma det gjelder kan jo folk lett komme med sine historier, positive som negative, og så blir det opp til leser og gjøre seg opp en mening om dette firmaet. Som saken fremstår nå så virker det jo som firmaet generelt har gjort en god jobb, men mangler litt på finish og kundebehandling. Ser ikke at det skal være så skummelt å opplyse om?

Hvis man skal sende PM så er vel det greit for de som er medlemmer her, men i folkeopplysningsøyemed, (i et googlesøk) så blir jo det en veldig tungvinn måte å tilegne seg informasjon på? For å sende PM må man vel være medlem her?

Det finnes da mange andre "offentlig medium" som nevner navn. Sider som Vibb.no er det jo nettopp tilbakemeldinger det handler om. Aftenposten og andre aviser anmelder restauranter, tviler på at de er der fire ganger iløpet av en mnd for å forsikre seg at kjøkkenet ikke bare har EN dårlig dag?

Og selv om det kanskje ikke er helt fair og sammenligne tjenester og produkter, så gjør vi da navngitte produktomtaler her. Det er jo det som er så flott med dataalderen, masse tilbakemeldinger, makt til forbruker, opplysninger og info, rett til å velge!?

Hadde navnet til denne tectyleren fått stå, hadde kritikken kanskje kommet han til øre, kanskje hadde han fått erfare at at disse "filletingene" (eller hva han kalte det) er viktige for folk, at det ikke er så fint å disse bilen til folk, kanskje hadde han tatt det til etterretning og skjerpet seg, lagt med en flaske rens til neste kunde el no!?

Jeg mener at å tie på sånne ting er med på å legalisere halvgode jobber. Det skjuler folks misnøye, den blir aldri offentlig, handling får aldri noen konsekvens og resultatet er generell slett service. Og det har vi da sannelig nok av i dette landet!?

Det er mine to øre:)

puh;)

  • DCN Point 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Torby

Min tur!

I ca et halvt år har jeg gått og ventet på motordeler fra USA. Nå har de endelig kommet, trodde jeg.

Pakkene var sendt samlet, men i flere kolli, med total verdi på $1000.

Først får jeg to pakkelapper, og stikker på posthuset på lørdag.

Får ei pakke, mens den andre finner de ikke. Betaler 1500 kr i mva + 227 kr i gebyr for den ene pakka jeg får.

I følge sporinga, så har ikke pakke nr 2 kommet enda. Neivel, tenkte jeg. Får beskjed om å komme tilbake over helga.

Dro tilbake på posthuset på tirsdag. De sjekker pakkesporing, og sier den har blitt sendt i retur, fordi den ikke har blitt hentet.

Øhh.. vent nå litt sier jeg. Nei, da har den visst ikke blitt sendt i retur allikevel, men det er noe tull med sporinga dems, og pakka har tydeligvis gått frem og tilbake mellom Brumunddal, Hamar og Oslo noen turer. De finner ikke pakka, men skal ringe meg når de har funnet den.

På onsdag ringer de fra posthuset. Pakka er funnet, kom og hent. Javel tenker jeg, og drar ned etter jobb. Står en halvtime i kø pga kluss med pakkene til alle kundene foran meg. Endelig min tur. "Nei, den pakka har ikke kommet hit enda". :eek: Joda, sier jeg, dere ringte meg før i dag. "øhhh ok. la meg lete litt". Nei, de finner fortsatt ikke pakka mi. Jeg teller til både 10 og 20 inni meg og går derifra. Så ringer de igjen 1715 (stengetid kl 17) og sier de har funnet pakka. Doh.

Torsdag drar jeg tilbake, og får faktisk endelig pakka mi, men må betale nye 1500 kr i mva og 227 kr i gebyr!

Så nå gleder jeg meg til de neste 2 pakkene.. med 1500 + gebyr pr pakke. Hurra. :thumbdown:

Posten skal du jaggu få billig av meg!

Edited by Torby

Share this post


Link to post
Share on other sites
Christer

Nå skal ikke jeg påberope meg verdens beste mattekunnskaper, men akkurat når det gjelder mva er det rimelig rett frem, føler jeg.

Verdi: $1000

Frakt: ikke oppgitt, men si $200.

Totalt: $1200

25% av $1200 er $300, som med dagens kurser tilsvarer ca 1800 kroner.

Det sier seg selv at du ikke skal betale 1500 i mva og 227 pr pakke når det åpenbart er feil. Ta med kvitteringer og oppsøk et postkontor, forklar situasjonen og fyll ut et skjema om å få tilbakebetalt det du har betalt for mye i mva. Vær obs på at Tollvesenet har 8-10 MÅNEDER behandlingstid på slike saker. Ha også med deg kvitteringer for kjøpet når du henter neste pakke i tilfelle de prøver seg enda en gang...

Share this post


Link to post
Share on other sites
-Håkon

Leverte bilen min for olje skift, reg reim service og montere senkefjærer. Jobben utført og alt bra.. men bilen var utrolig møkkete, så dro hjem å vasket den.. da oppdaget jeg masse små riper på begge forskjermene.. ikke de værste ripene, men uansett.. fikk sagt akkurat hva jeg mente om det.. men ser ut som om det løser seg, heldigvis. Det var dagens frustrasjon for min del ihvertfall..ripene kom fra sånne slags plater de henger over forskjermene når de er nede i motorrommet..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig

×
×
  • Create New...