Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet

Frustrert over VW-ens Autostadt og BMW museum og welt. VW lover i sin brosjyre at alle biler er polert men hva møter øyet? Riper, riper og mere riper. BMW lover ingenting men jeg blir likevel sur av at så mange flotte biler ser så dårlig ut selv når de står på museum og får være relativt ifred for klåfingrede gjester. På welt står jo allslags godsaker midt i skuddlinjen og blir maltraktert av gester. Blir dårlig bare av tanken. Grrr.

Skrevet (endret)
3 timer siden, Sigurd skrev:

Frustrert over VW-ens Autostadt og BMW museum og welt. VW lover i sin brosjyre at alle biler er polert men hva møter øyet? Riper, riper og mere riper. BMW lover ingenting men jeg blir likevel sur av at så mange flotte biler ser så dårlig ut selv når de står på museum og får være relativt ifred for klåfingrede gjester. På welt står jo allslags godsaker midt i skuddlinjen og blir maltraktert av gester. Blir dårlig bare av tanken. Grrr.

Dette er bakdelen med å bevege seg inn i detailingverden. Ting du før anså som flott og vakkert har nå blitt dass. Det er bare å gratulere, for de fleste biler der ute ser faen ikke ut -_-

Jeg kan snart telle på en hånd antall biler jeg har sett som ser fine ut i lakken (bortsett fra på biltreff og i en nybilhall da) etter at jeg fikk denne interessen. Striper meg her og bremsestøv meg der! Hadde jeg bare sett en rød Ferrari 355 Maranello før, så hadde jeg synes den var fin uansett. Nå hadde jeg sikkert gått rundt som en idiot for å se hvor mange swirls jeg hadde klart å finne og sikkert ristet litt på hode samtidig og tenkt "hvilket bortkastet potensiale!"

Endret av Mantis
  • DCN Poeng 3
dj john
Skrevet
9 minutter siden, Mantis skrev:

Dette er bakdelen med å bevege seg inn i detailingverden. Ting du før anså som flott og vakkert har nå blitt dass. Det er bare å gratulere, for de fleste biler der ute ser faen ikke ut -_-

Jeg kan snart telle på en hånd antall biler jeg har sett som ser fine ut i lakken (bortsett fra på biltreff og i en nybilhall da) etter at jeg fikk denne interessen. Striper meg her og bremsestøv meg der! Hadde jeg bare sett en rød Ferrari 355 Maranello før, så hadde jeg synes den var fin uansett. Nå hadde jeg sikkert gått rundt som en idiot for å se hvor mange swirls jeg hadde klart å finne og sikkert ristet litt på hode samtidig og tenkt "hvilket bortkastet potensiale!"

Amen..blir aldri fornøyd lenger jeg..mens de som har fått en nogenlunde ripefri bil rister på hodet å kaller meg "en pirk" ..de er stoor fornøyd mens jeg henger med hode noen ganger over ting som kunne vært gjort bedre :(

overlay
Skrevet
1 minutt siden, dj john skrev:

Amen..blir aldri fornøyd lenger jeg..mens de som har fått en nogenlunde ripefri bil rister på hodet å kaller meg "en pirk" ..de er stoor fornøyd mens jeg henger med hode noen ganger over ting som kunne vært gjort bedre :(

Kjenner meg igjen. Det som tar virkelig lang tid er disse detaljene som nesten bare du legger merke til, men tror alle gjør :lol:

• DCN Poeng 3
Skrevet
7 minutter siden, overlay skrev:

Kjenner meg igjen. Det som tar virkelig lang tid er disse detaljene som nesten bare du legger merke til, men tror alle gjør :lol:

Haha ja og man river seg i håret og svetter febrilsk fordi man tror eier av bilen kommer til å flippe over den ene vaskestripa som sitter djupt ned i lakken og som man kun ser i en spesiell vinkel, hode opp ned og en viss type lyskaster. Når eier kommer får du kun høre hvor utrolig fantastisk det ser ut! Det er vel kanskje derfor det heter detailing når jeg tenker meg om :D 

• DCN Poeng 7
Skrevet (endret)

Hadde med meg mekaniker i bilen idag som skulle lytte etter noen ulyder som har plaget meg en stund. Knirke og skranglelyder var helt normalt og høy klikkelyd hørte han ikke i det hele tatt. Både min bror, sambo og barn hører den drittlyden....argh!!! Fint at de sier det er helt normalt, driver å kjører rundt i lånebil nå, den er helt tyst og deilig, unormalt det da....ubrukelige folk!

Endret av roddis
Skrevet
Hadde med meg mekaniker i bilen idag som skulle lytte etter noen ulyder som har plaget meg en stund. Knirke og skranglelyder var helt normalt og høy klikkelyd hørte han ikke i det hele tatt. Både min bror, sambo og barn hører den drittlyden....argh!!! Fint at de sier det er helt normalt, driver å kjører rundt i lånebil nå, den er helt tyst og deilig, unormalt det da....ubrukelige folk!

Det er så sykt frustrerende med sånne lyder. [emoji36] Hvilken bil er det snakk om?

hgnubel
Skrevet

Prøv en annen mekaniker? Et annet verksted?
Stein86
Skrevet

Solgte noen felger igår, men pga usikkerhet om de kanskje kunne være skeive (jeg har aldri brukt disse felgene, følgte med når jeg kjøpte A3en) så endte jeg og kjøper opp med å halvere prisen (4 stk 17" felger til totalt 500kr!!) for å inkludere risikoen med at felgene ikke var brukbare.

Dette var selvfølgelig kjøper helt enig med igår, men idag har han fått sjekket felgene og sier at to av dem ikke kan brukes og derfor ønsker han å heve kjøpet!

Hva forventer folk når de kjøper 4 stk brukte felger til 500,-? Det vil alltid være en risiko for at de ikke er i tipp topp stand.

Skrevet

Skulle bytte nedre bakre bærearmer på Audien i dag. Det gikk ikke. Bærekula satt så ille fast at avdrageren knakk.

Noen tips til hvor man kan kjøpe skikkelig avdrager til bærekuler? Biltema sin største er akkurat for liten... 

sandera
Skrevet
5 timer siden, Stein86 skrev:

Solgte noen felger igår, men pga usikkerhet om de kanskje kunne være skeive (jeg har aldri brukt disse felgene, følgte med når jeg kjøpte A3en) så endte jeg og kjøper opp med å halvere prisen (4 stk 17" felger til totalt 500kr!!) for å inkludere risikoen med at felgene ikke var brukbare.

Dette var selvfølgelig kjøper helt enig med igår, men idag har han fått sjekket felgene og sier at to av dem ikke kan brukes og derfor ønsker han å heve kjøpet!

Hva forventer folk når de kjøper 4 stk brukte felger til 500,-? Det vil alltid være en risiko for at de ikke er i tipp topp stand.

:lol: Folk er så kjipe, helt utrolig! Nesten så det ikke er noe vits å krangle for din del når det kun er snakk om 500,- men ser frustrasjonen din.. Hater å gi sånne folk "rett", men noen ganger er det enklest å bite i det sure eple og gi kjøper det han vil, bare for å slippe mas. Kommer sikkert til å kreve kompensasjon for at han sjekket felgene også :D

Asbjørnsen Automobilvaskeri

Skrevet
30. juni 2016 - 22.26, Belle skrev:

Like ripete, bare FULL av holos!! Er det ikke herlig :lol:

Hva slags bil er det?

Skrevet
9 timer siden, CFM skrev:

Skulle bytte nedre bakre bærearmer på Audien i dag. Det gikk ikke. Bærekula satt så ille fast at avdrageren knakk.

Noen tips til hvor man kan kjøpe skikkelig avdrager til bærekuler? Biltema sin største er akkurat for liten... 

Billig støpegods og avdrager hører ikke sammen. Ta deg en tur på Wurth. Eller begynn å ta med kvittering fra biltema og bytt den ti ganger så kanskje du får løsna kula ;P

Skrevet
23 timer siden, Stein86 skrev:

Hvis de ikke kan brukes må de være skikkelig skeive eller ha sprekker. Burde kjøper se uten spesielle briller. Du kan anbefale han å få pris på retting av noen som sriver med dette...

Stein86
Skrevet

Jeg stiller meg tvilende til at felgene er så ødelagt som kjøper sier. Det er ingen sprekker i felgene og ingen åpenbare skader utenom litt kantkjøring på utsiden. Når jeg har hatt skader på felger tidligere har dekkomleggeren min ordnet dette uten store problemer. Jeg har bare fått en liten ekstra kost fordi de har brukt litt ekstra tid på å fikse litt på felgene.
Men jeg aner ikke hvilket firma kjøper av felgene har brukt.

Skrevet
12.7.2016 - 21.48, roddis skrev:

La meg tippe. Bilen er innenfor reklamasjonstiden? 
Det er vanskelig for verksteder å få dekket inn arbeid uten å ha noen deler å refere til. Dette er typisk arbeid som det går en del tid på for demontering av deksler ol. og ikke noe man kan reklamere for uten videre. Merkene operer med timesatser på bytting av komponenter, og selv her er det svært raske tider de betaler for. Av og til helt ureslistiske tider til og med.

Kjipt for forbrukeren når de ser ut til å ha liten vilje til å ta i problemet.

Skrevet (endret)

Stemmer på en prikk 😯

De byttet og understell til førerstol. Det er jo tragisk det og. Tidligere på forrige bilen byttet de understell to ganger på førerstolen. Første gangen da klarte de å lage stygge merker i plastdeksel og dørtrekk, ble jo baluba for at jeg hang meg opp i sånt. Truet med at de ikke kunne skru no mer på min bil fordi de måtte være så forsiktige 😮 For å jekke ned han karen ble vi enige om at jeg fikk delene og satt de på selv. 

I april skulle de bytte på den bilen jeg har nå, da laget de jo og merker i plastdeksel til innsteg, b stolpe, stol og dørtrekk bak. Eneste de sier de kan ha ripet opp her dekselet på siden på stolen for alt annet var maskert. Da jeg leverte bilen nå på tirsdag ble det jo en hel diskusjon ang forrige besøk. Han mente jeg var ute etter å ta de siden jeg var så rask med å sende bilder på mail med merkene de laget. Dette er forøvrig en annen kar enn han på den forrige bilen, truet og med at de ikke kunne ha bilen igjen der. Siste jeg sa var at jeg nylig har byttet plastedekslene i innsteg og han så på de at det var strøkne. Hentet bilen igår, hva er det første jeg ser tro? Jo et godt merke i dekselet og flere nye merker i deksel til b stolpe. Siden det var så mye diskusjoner ved levering av bilen turte jeg ikke gå inn igjen så kjørte bare hjem. Sendte en mail med bilde senere på kvelden med info om dette. For husfreden sin skyld der sa jeg og at jeg ikke krever dekslene erstattet men god rabatt på nye. Alt annet arbeid de gjør er jo helt topp og kan ikke velge og vrake i verksted her heller. Har ikke hørt no idag.

Endret av roddis
Skrevet

Ferie i Nordnorge, måkene likte ikke parkeringen min. Ikke en dråpe på min brors bil som sto 3 meter unna.

Heldigvis henger hageslangen klar.

Måker.jpg

• DCN Poeng 1

Ford:            Før: 5 x Sierra, 4 x Scorpio, 2 x Cougar, 5 x Mondeo           Nå: Mondeo 2012 + Ioniq 2019 + Focus 2005 + Cougar 1999

Opel:            Før: 3 x Ascona, 1 x Manta -73,  1 x Astra Bertone '2000
Annet moro  Før: 2 x Berlingo, Suzuki GT380, Honda HR-V, Flipper 510    Nå: Skibsplast 655

Skrevet
4 timer siden, 605 skrev:

Ferie i Nordnorge, måkene likte ikke parkeringen min. Ikke en dråpe på min brors bil som sto 3 meter unna.

Heldigvis henger hageslangen klar.

Virker som om måker er glad i Mondeoene :(

Skrevet

Fikk meg en skikkelig saftig ripe bakpå fangeren når betjeningen på steinbutikken skulle sette på hengeren.
Dette var en god lærepenge og fra nå av skal ikke en eneste løkrull nærme seg min bil med noe utstyr

ripe.jpg

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår