Mighty

Ny polish i arsanalet - 3M

Fikk 3M FCP, EFC og UFC og tilhørende pads i posten i dag. Måtte bare ta en tjuvstart på vinter klargjøringa for å teste, så jeg dro ut med 3M EFC og tok en runde på panseret mitt. Var ikke så voldsomt mye å korrigerer der ettersom det ble polert i vår, men det tok jo alt av swirls som var der pluss noen riper kattene har laget på 3-4 pass. Hadde en stygg ripe på skjermen som en eller annen idiot har laget der mens jeg var inne i butikken for et par uker siden, gikk over 2 runder og borte ble den også! Og det mest utrolige var at den gjorde det UTEN å etterlate hologrammer! :blink:

Jeg er veldig ekstrem når det gjelder hologrammer så S17 og svart pad som 1-step var bare å glemme. I halogenlys er det jo ikke noe å se men under min "spesielle" lykt og i sola kryr det jo på mørke biler. Har hatt mye av det samme problemet med S40 da jeg er veldig kresen.

Var mildt sakt veldig overrasket over at EFC tok såpass mye uten å etterlate noen som helst hologrammer! Ikke noe å se etter wipedown heller. Har ikke prøvd de andre enda, men UFC må virkelig være en "hologram killer" hvis den er enda mye finere enn denne her. 3M er nok min nye standard polish! I allefall på 1 stegs jobber :D

Endret av mighty82
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

efc er gullegod som onestep på de fleste lakker med tilhørende gul pad, cutter greit med orange(som og er ment for efc) pad, og ull iflg truhaa. Ultrafina er KILLER på hologrammer. funker ofte bra med fcp først og ufse etter uten å gå med gul mellom de...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok en grunn til at ekstremt mange rundt om i verden, og da mange dyktige, bruker 3M ;)

Bra du er fornøyd, mange her nå som er fornøyd med 3M!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også sett endel på DW som bruker trikset å blande et par dråper med UFC inn i mixen når de bruker FCP eller EFC. Møtte prøve det jeg også, og det gjorde polishen litt glattere og greiere å jobbe med. Har gjort det samme med S40 og S03+ på litt sticky biler.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også sett endel på DW som bruker trikset å blande et par dråper med UFC inn i mixen når de bruker FCP eller EFC. Møtte prøve det jeg også, og det gjorde polishen litt glattere og greiere å jobbe med. Har gjort det samme med S40 og S03+ på litt sticky biler.

Mener du at du bruker litt S40 for å øke kjøretiden når du korrigerer med S03 ? - hørtes litt smart ut......

ståle :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp. Spesiellt hvis lakken er litt seig og polishen kladder eller tørker ut så kan det hjelpe med litt S40 i blandinga for å få litt mer smurning.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3M er good shit det ;) ull + gul el grønn funker supert det også, noen lakker klarer ikke ultrafina å fjerne kjørespor etter grønn + grønn pad da må en på med gul i mellom men det funker stort sett det..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive