Tyggern

Roterende maskin hitachi vs metabo bra pris?

Jeg har fått tilbud fra vår lokale "verktøy" forhandler.

skulle få noe hyggelige priser.

har fått tilbud på metabo PE12-175 (s) sett med bakplate og 1 ullpad+ 3 forskjellige skumpads. til 2700,- ink. mva er dette noen upris og er den er god maksin? ser produktomtalen i guiden til forumet er bra.

fikk også tilbud på Hitachi SP18VA uten noe tilbehør til 2200,- ink.mva men jeg syntes denne virket veldig stor og klumpete i forhold da den er basert på en 7" vinkelsliper.

Hva ville dere valgt, det beste hadde jo vært om en hadde fått testa de, men det har jeg ikke mulighet til nå.

Noen som har prøvd begge? og har meninger? Er det noen andre maskiner som er bedre til samme pris?

Holdt også på å gå på en smell uten å tenke meg om... kom på det i det jeg skulle trykke bestill.

Da jeg var inne på makita sin US webshop og de har kampanje på 9227 i kitt med bagg og lit div tilbehør til ca 220 dollar.. altså ca 1400,- sykt billig ikke sant.... men det er jo 115V i det forbaska landet der borte........ lite aktuelt å drasse rundt på en trafo liksom...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes turtallregulering sitter veldig dumt på Metabo, så om jeg måtte valgt mellom de to ville jeg valgt Hitachi...

MEN vil anbefale deg å sjekke Flex tilbudet hos Pirex. Billig hvis han kan skaffe fler!!!

Flex`en er digg å jobbe med.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har selv Hitachi SP 18VA maskinen og er fornøyd med den, jeg ga 2500kr for maskinen med et poleringskitt me 8 toms pads + ull som aldri blir brukt.

Kazzper har/hadde et tilbud på metabo med bakplate pads og produkter av god kvalitet, send han en PM om tilbud, (tror det var 3M produkter)

Flex maskinene er gode og lette men til full pris er de alt for dyre (min mening), Pirex sitt tilbud på flex virker ok.

Prata litt med en på verstedet til West elektro i Stavanger som fortalte meg litt om forskjellige typer maskiner, og han mente at maskiner bygget runt en 7tomms vinkel sliper ville være et sterker verktøy en de basert på mindre maskiner, men bakdelen er vekta som seff blir høyere.

Han mente også at polerings maskiner har ofte den bakdelen at de kjøres på lavereturtall og med høy belastning noe som gjør at maskinen kan bli ganske varm, og at maskiner basert på 7 tomms chasis hadde større kjølevifte og et større anker som gjorde at de tålte polerings bruk bedre.

Men mindre maskiner kan være konstruert anderledes slik at dette ikke er noe stort problem,

Kazzper som selger elektro verktøy kan sikker kommentere dette nærmere.

Mitt valg stod mellom hitachi og makita, og når jeg kjøpte maskinen var makita mye dyrere en hitachi.

Så jeg prioriterte og bruke prisdifferansen på å kjøpe bakplater og pads av godkvalitet, og har til nå ikke angra på det.

Men skal du jobbe proff med dette og ta mange biler vill sikker en lett flex maskin være hvert pengene for å slippe å slite med unødige kilo på maskinen.

Endret av E46Johnny
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må ikke se på litt vektforskjell som en hindring. Jo mer vekt, jo mer muskler :P God trening a gætt. :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må ikke se på litt vektforskjell som en hindring. Jo mer vekt, jo mer muskler default_tongue.png God trening a gætt. default_biggrin.png

Heh he. Enig. Makita er helt kongebra og en bunnsolid maskin som ikke går varm som de mindre maskinene. Dessuten bråker den ikke så mye.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå klør det i fingrene, fikk jo et tilbud om å kjøpe en lett inkjørt flex 3403 til under halv pris av ny....

what to do what to do.......

Må bestemme meg til morgen om jeg skal handle eller ikke...... kjenner lommeboka er varm...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå klør det i fingrene, fikk jo et tilbud om å kjøpe en lett inkjørt flex 3403 til under halv pris av ny....

what to do what to do.......

Må bestemme meg til morgen om jeg skal handle eller ikke...... kjenner lommeboka er varm...

Hva må du betale?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg satt i akkurat samme dilemma som deg for en liten stund siden. Jeg valgte Hitachien isolert sett pga plasseringen av hastighetsregulator. Jeg holdt i begge maskinene før jeg kjøpte og tok den som føltes riktig for min del. Med Hitachien kan jeg regulere hastigheten med tommelen under bruk. Det går ikke med Metaboen. Jeg liker heller ikke det brede grepet på den maskinen. Til min hobbybruk kan jeg leve med at Metaboen liksom "skal" være mer slitesterk og at den er noe lettere enn Hitachien.

Jeg opplever Hitachien som en stabil og fin maskin som holder turtallet kjempefint på tung belastning. Betalte forøvrig 2000,- for den.

Utstyret som følger med den er imidlertid verdiløst. Bakplata har ikke borrelås og kan ikke brukes på vanlige pads. Du bør uansett oppgradere til en skikkelig bakplate med skum. For meg som nybegynner er det som natt og dag å kjøre med 3M-plata jeg har kontra en vanlig "fast" plate.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva må du betale?

2200,- hjem i posten..... kan ikke være gale det for en maskin som kun er brukt 10 ganger....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2200,- hjem i posten..... kan ikke være gale det for en maskin som kun er brukt 10 ganger....

Knalltilbud... Du får ikke mer lettkjørt maskin enn denne. Løp og kjøp :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har både Hitachi og metabo`n her, foretrekker å bruke Metaboen nå om dagen, pga litt mindre maskin, Hitachien er mer "arbeidshest" føler jeg, men begge er veldig gode maskiner... nå venter jeg vel bare på Flex fra ketil om dagen (håper på denne uka) og hadde jeg fått flex for 2200,- så hadde jeg nok handla brennkvikt ;) den var en god maskin å jobbe med syntes jeg, mindre å holde i og lavere vekt passet i allefall meg bra...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knalltilbud... Du får ikke mer lettkjørt maskin enn denne. Løp og kjøp default_smile.png

Enig! Det høres ut som et knallgodt tilbud hvis den er nesten ubrukt. Slå til på den ellers kommer helt sikkert noen andre til å gjøre det. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig! Det høres ut som et knallgodt tilbud hvis den er nesten ubrukt. Slå til på den ellers kommer helt sikkert noen andre til å gjøre det. :)

ble skremt!!, så sa i fra med en gang at jeg tar den.... så nå er det bare å vente i spenning......

Posten ente jo opp med noe helt annet en den startet med... men sånn er det vel innimellom...

P.S: takk for alle gode svar..

Endret av Tyggern
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis med "ny" grom maskin då B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er jo strengt tatt inhabil, men jeg tør påstå Metabo'n stiller i en annen klasse enn Hitachi. Grunnen til at jeg valgte å forhandle nettopp Metabo er fordi jeg har jobbet med det meste av "vanlige" maskiner, men Metabo'n ble en favoritt etterhvert.

Mange kommenterer turtallsreguleringen. Når man først har blitt vant til den vil jeg si det er den beste løsningen, plasseringen er like logisk som gasshendelen på en MC. (Faktisk vrir du den på samme måte også) Når man har polert noen biler trenger man ikke se etter hvilket nivå reguleringen står på, det hører man...

Men nå skal det sies at Hitachi'n (som jeg nå har sett endel billigere også) fyller et lite "tomrom" i prissjiktene på polermaskiner; og den er et godt kjøp for en som skal ha polering som hobby.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vippet mot metabo før dette tilbudet dukket opp.

Da er Flexen på hjem til meg i posten..... :rolleyes::rolleyes:

Så var det bare å lære seg å bruke den skikkelig da..... :o:unsure:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vippet mot metabo før dette tilbudet dukket opp.

Da er Flexen på hjem til meg i posten..... :rolleyes: :rolleyes:

Så var det bare å lære seg å bruke den skikkelig da..... :o:unsure:

Jeg tror du har gjort et knallkjøp, Flex'en er kjempemaskin!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror du har gjort et knallkjøp, Flex'en er kjempemaskin!!

Da er maskinen i hus alt..

Fikk også med to bakplater en 5" makita og en 75mm av noe slag..

virker ikke som den har vært over en hel bil en gang.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer! :D

Du kommer garantert til og bli fornøyd med Flex maskinen! Det er en knall maskin!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive