Gå til innhold
Han5y

Pads til DA

Recommended Posts

Han5y    120
Han5y

Har sittet å sett litt på pads til min DA maskin, denne har 10cm flater, altså 4 tommer stor.

I følge hva jeg ser,så er det lite slike, for det meste er det 85mm, eller 145mm det går i, men disse er vel til roterende med bakplate.

Er det noen pads som er anbefalt for feks fjerning av swrirls og småriper? Bruker autoglymprodukter :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek    384
Essiek

Kjenner ikke til AG sine produkter, men du kan ihvertfall se på Uber 100mm pads på www.scandicshine.no. Bruker de selv på DA og roterende - og synes de fungerer bra til den prisen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bjorke    377
bjorke

Uber er kjempegode, du kommer langt med oransje(med.cut) og grønn(polish) :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Han5y    120
Han5y

Har sett litt på de som er på scandicshine, kan ikke gå rundt å bruke Clas ohlsen sine sonaxpads for resten av livet :D

Tenkte da 2 par av både grønn og oransje, det burde holde for en liten stund. Hva med lakkrenser og polish som er gode swirls og RDS-killers til disse paddene? Gjerne noen som selger hos SS,da dette blir en samlet bestilling :)

Vet ikke om Duragloss er gode swirlskillere, eller er det noen som har andre gode tips? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bjorke    377
bjorke

Scholl S03 og S30 - men har ikke prøvd de med DA selv. Men skal fungere :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Har sett litt på de som er på scandicshine, kan ikke gå rundt å bruke Clas ohlsen sine sonaxpads for resten av livet :D

Tenkte da 2 par av både grønn og oransje, det burde holde for en liten stund. Hva med lakkrenser og polish som er gode swirls og RDS-killers til disse paddene? Gjerne noen som selger hos SS,da dette blir en samlet bestilling :)

Vet ikke om Duragloss er gode swirlskillere, eller er det noen som har andre gode tips? :)

Håndprodukter/forbrukerserier egner seg dårlig til maskinbruk og fjerning av swirls, da må du over på "proffprodukter" og maskin.

Scandicshine har jo både scholl, optimum og menzerna, og jeg ville kanskje sendt en PM eller mail til Ketil for å høre hva som egner seg best til DA maskin. Men kjøp noe ordentlig først som sist, for du kommer garantert til å gå over på roterende når du "blir lei" av DA maskinen :D

Ps. Sonax pad`s skal du ikke gjøre narr av, sinnsyk bra kvalitet på skummet i.fht pris og dyrere varianter ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ad|oS    337
Ad|oS

I følge Scholl så egner ikke S0, S02, S03, S05 eller S10 på DA maskin. Kun S17, S30 og S40. Kan hende det blir for grovt til at en DA klarer å bearbeide det skikkelig? Merkelig nok kan alle brukes for hånd, ifølge Scholl...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
jkart    398
jkart

I følge Scholl så egner ikke S0, S02, S03, S05 eller S10 på DA maskin. Kun S17, S30 og S40. Kan hende det blir for grovt til at en DA klarer å bearbeide det skikkelig? Merkelig nok kan alle brukes for hånd, ifølge Scholl...

Da jeg la inn bestilling til min Biltema DA maskin hos Scandicshine ble jeg anbefalt Scholl S03 og S40 av pirex.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ad|oS    337
Ad|oS

Tviler ikke på at Pirex kan sakene sine, men har bare lest på det på sidene til Scholl.

http://schollconcepts.com/en/professionals_paintfinish_matrix.html

Men de sier også at deres polish ikke må bli brukt i kombinasjon med pads fra andre fabrikanter, og at S40 ikke må brukes med svart pad. Begge delene har visst fungert ifølge det jeg har lest på noen andre fora. Men er kanskje individuelt fra bil til bil også...

Men sier Pirex at det er en fornuftig kombinasjon er jeg overbevist om at det blir bra :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig