nichob

Poleringsputer og bakplater

Hei.

Finnes det en oversikt over ulike poleringsputer ? Altså, hvilke puter brukes til hvilke type produkter osv. Er fargekodene standardisert på tvers av produsentene ?

Hva menes egentlig med bakplater ? Er det platen pad'en festes på ?

Bruker selv roterende maskin, men kun til lakkrens. Voks/Sealer liker jeg best å påføre for hånd. Synspunkter på dette ?

Da jeg får veldig bra priser på Sonax og Autoglym bruker jeg mest av de. Er det noen produkter fra disse som skiller seg veldig ut (både positivt og negativt) ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes (dessverre) ingen standardisering på tvers av produsentene. Men på de fleste proff-produkter står det hvilke pads som skal brukes med hvilke produkter. F.eks 3M sin serie (grønn tut -> grønn pad, blå tut -> blå pad). Scholl har et "produkthjul" som sier i hvilke situasjoner man skal bruke hvilke pads+produkter.

Noen produkter oppfører seg forskjellig avhengig av pad-type (cut i produktet og cut i pad, i kombinasjon med lakktypen).

Bakplate er plata som man feste pad på ja - finnes i forskjellige størrelser og forskjellige typer der også.

AG sin EGP blir brukt av en del her inne - men det går mest i Scholl / 3M / Menzerna / Meguiars. Så der kan jeg ikke hjelpe deg mer dessverre.

Roterende / DA-maskin brukes til rubbing/polering/lakkrens. Noen liker å legge på voks/sealer vha DA-maskin (går fortere) - men stort sett bruker man påføring for hånd der.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive