Sindre2

Bilpleiegarasje

Hei folkens!

Har drevet å rydda litt i den ene garasjen vi har, og det ser ut til at det kan bli en fin-fin bilpleiegarasje dersom jeg "pusser" den opp litt! Selve garasjen måler vell cirka 4x6 meter, med garasjeport i den ene enden og inngangsdør rett ved siden av;) Opplegg for høyttryksspyler er allerde klart;)

Så nå trenger jeg litt tips fra dere om hva jeg bør gjøre ut av dette. Det første jeg må gjøre er vell å male veggene med noe? Her er det snakk om Lecastein mener jeg... Finnes det noe som tåler en liten dusj fra høyttrykkspyler uten å flasse av?

En annen ting er gulvet som er i støpt betong. Det letteste er nok å male dette også, men min erfaring sier at gulvmaling koster flesk? Har derfor tenkt på et slikt gulv. Noen som har prøvd dette? Er det lett å rengjøre? Holdbarhet osv?

Er også interressert om det er spesielle ting man bør passe på, ting man bør ha, hyllesystemer, varme, osv.

Takker for alle svar! Legg gjerne med et bilde, link, osv om du har:)

Endret av Sindre2
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det du kan sjekke opp til veggene er noe som heter scalsem murmaling (sementbasert murmaling ).Trekker inn i blokka og sitter der.fåes i hvit og grå.

Ellers trenger du mye benke plass og skap,samt lys,mye lys.

Har du muligheter så sett deg opp en vask.

Såg ikke gale ut det gulvet du linket til,pluss prisen var grei og.

Endret av Arne
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror scandicshine har det gulvet der...

skal legge epoxy hos meg i sommer, det skal holde bra....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Genialt det der gulvet. Kan selv velge om du ønsker med eller uten hull rett igjen. Må vell være genialt med tanke på vanndrening osv. Gulvmaling er dyrt om du kjøper noe råflott som heter Epoxy eller noe slikt. Men to-komponents gulvmaling funker gull, men flekker setter seg...

Om du ikke har lagt opp strøm, så ville jeg hatt noen stikk som var praktisk plassert. Armaturer i taket gir bra lys, men 500w til å plugge i stikken er et must.

Reis innom en malebutikk. Regner med at de kan gi råd ang kjøpe veggmaling som tåler ofte vask. Struktur er litt kult da. Flekker slik som mange har på peis eller piper i huset..

Kjøp deg en liten gassovn, og du varmer opp garasjen mens du vasker bilen. ;)

En liten arbeidsstol er et must. Ølkasse + en pute går også, men kan du ikke trille rundt med.

Radio! Husk det. :)

I bakgrunnen her ser du gassovnen min.

96.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Epoxy er ikke så dyrt da, 2 x 3 liter til 2 støk på 30 kvm koster vel noe over 1000,-

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, my bad. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gulvet du har linket til, er det samme som Ketil i Scandicshine har, ja. Tror i hvert fall han er fornøyd med det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greit å ha et gulv eller et belegg som er mykt, da du ikke blir vond i beina av å sto oppreist over lengre tid.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd meg litt å tegnet i ScetchUp. Hva tror dere? Trenger tips og tips til nye og bedre løsninger på ting og tang! Blir det for trangt tror dere? Blir cirka 1.2 meter arbeidsflate på den største langsida der... Det rommet i bak kanten skal brukes til lager foresten.

garasje1.jpg

garasje2.jpg

garasje3.jpg

garasje4.jpg

garasje5.jpg

garasje6.jpg

garasje7.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive