Bakk

Morro pm

Hello Dear

My Name is dorise i saw your online at this site:(www.detailersclub.no) and i be come intrreste in your lovely profile ,i think we can know each other together,and build a good relationship from there,so please write me back through my email address (doriselife@yahoo.de) for more detail about me and my picture as well, remember that Love is the most important in life.and distance does not matter what matters is the truth love,

thank and god bless you

please am waiting for your lovely reply soon.

yours lovely one

doriselife@yahoo.de

Hello Dear

My Name is DORISE jeg så din online på dette nettstedet: (www.detailersclub.no) og jeg skal komme intrreste i nydelig profil, jeg tror vi kan kjenne hverandre sammen, og bygge et godt forhold derfra, så kan du skrive meg tilbake gjennom e-postadressen min (doriselife@yahoo.de) for flere detaljer om meg og mitt bilde også, husk at kjærlighet er det viktigste i life.and avstand, er ikke det som teller er sannheten kjærlighet,

takk og Gud velsigne dere

vennligst am waiting for your lovely svar snart.

yours lovely en

doriselife@yahoo.de

ser ut til at google translate sleit med noen ord.

vennligst am waiting for your lovely svar snart ;)

Jobber forsåvidt med pc så si ifra om noen faktisk får virus av dette :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste viruset jeg får av dette er det svæære annoying-the-heck-out-of-me-viruset.... ligner litt på en fish'n'bait-greie, hvor man fikk bekreftet epostadresser når man svarte på dette. Så ble det sendt svar som bl.a. utnyttet jpeg/gif-hullet for å daske inn en trojaner eller to (lenge siden det hullet ble tettet dog). Evt resulterer et svar i at man blir bombardert med spam i uante mengder.

Minner meg litt på nigeria-scam for noen år siden - for moro skyld så svarte jeg en slik "help me and you get 230.000 dollah"-mail fra en gmail-konto jeg hadde. Tror jeg terget vettet av svindleren i andre enden for de svarene jeg fikk etterhvert ble mer og mer krasse :) Skal se om jeg får blåst liv i den kontoen og se om hele "tråden" ligger der ennå. Hadde det særdeles morsomt underveis ihvertfall...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bruker merket som spam og pmer som var sendt slettet. at de aldri gir opp :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bruker merket som spam og pmer som var sendt slettet. at de aldri gir opp :P

Fikk denne her jeg også..

Terjeo, dorise har sendt deg en ny personlig melding med tittel "Hello Dear". dorise sier:======================================================================Hello Dear My Name is dorise i saw your online at this site:(www.detailersclub.no) and i be come intrreste in your lovely profile ,i think we can know each other together,and build a good relationship from there,so please write me back through my email address (doriselife@yahoo.de) for more detail about me and my picture as well, remember that Love is the most important in life.and distance does not matter what matters is the truth love,thank and god bless youplease am waiting for your lovely reply soon.yours lovely onedoriselife@yahoo.de

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

syns den biten som var oversatt til norsk var morro jeg :))

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere sier "at de gidder".. For de som vet litt hvordan spammere og disse folkene som driver med dette egentlig gjør. Så er dette så lett for dem, at de bruker kanskje 1 minutter på og "spamme" hele forumets brukere. Det som tar tid, er jo og få programmert så dette gjøres automatisk.

Men dette finnes det jo programmerings-folk som gjør over hele internett, og disse tjener jo penger på dette (Gudene vet hvordan det er penger i noe sånt). Men dere får bare ignorere de inntil det faktisk oppstår noe som kan blokkere alt spam :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:o Hva!?

Jeg som trodde Dorise var the one. :unsure::(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere sier "at de gidder".. For de som vet litt hvordan spammere og disse folkene som driver med dette egentlig gjør. Så er dette så lett for dem, at de bruker kanskje 1 minutter på og "spamme" hele forumets brukere. Det som tar tid, er jo og få programmert så dette gjøres automatisk.

Men dette finnes det jo programmerings-folk som gjør over hele internett, og disse tjener jo penger på dette (Gudene vet hvordan det er penger i noe sånt). Men dere får bare ignorere de inntil det faktisk oppstår noe som kan blokkere alt spam :)

Dagen beskyttelse mot spambots som feks recaptcha klarer ikke spambotene (enn så lenge) å komme forbi etter hva jeg har hørt, de sitter å sender boter på flere forumer men trenger hjelp av et menneske å kunne lese den koden man må skrive og eventuelt spørsmål, så brukes spambots til resten av jobben med spam av PM, poster, signatur osv.

Er ikke noe problem å leie inn en kineser som får noen øre per forum de leser og skriver koden på hehe..

Kjører flere metoder for å forebygge spam her, denne er den første på mange måneder som har kommet seg forbi.

Først må man skrive inn captcha koden, og så blir brukernavn,ipadresse,epost sjekket opp mot IPB sin spam database der alle IPB 3.0 forum hjelper til å rapportere spambots. Har den først registrert seg på noen forum å blitt merket som spam blir den stoppet på resten :)

Har også mulighet til å sette på spørsmål og svar utfordring under registrering. Hadde dette på for ikke så lenge siden, men fjernet den for å gjøre registrerings prosessen litt kortere. Hadde da et spørsmål på norsk og var ingen spambots som tok den, blir det flere spambots setter jeg på den igjen så blir det så å si umulig for dem :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive