lloydsb

"nybegynner" pakke. kom med tips,erfaring til en uerfaren

Hallo godt folk :) Ny her og greier:P, nokså gammelt medlem på bimmers(bmw) men nok om det. Får satse på at jeg har posta på riktig sted :)

har en roterende maskin som jeg kan bruke, vet ikke om det er noe særlig tess(tviler sterkt), men kanskje greit nok til å begynne med?

den er kjøpt på en lokal Div alt mulig butikk, men nok om det..

ikke noe kjent merke eller noe sånn fansi, den har den har 6 hastighets trinn(opptil 3000 rpm) fulgte med sånn ull pad og vanlig skummgummi pad..

post-1194-1252960566,71_thumb.jpg

padene er festet med borelse aktig grei(dras rett av)

har dere noen pads dere kan anbefalle meg som passer min maskin? diameter 180mm

cutting og pad til polering?

og hva er rimelig og bra cutting og polerings væske? trenger noe polering og greier, kan ikke bruke biltema. hehe

har en Blå 96 mod 320 coupe ///M-tech.. har endel riper samt swirls eller åssen det skrivers.. så trenger noe jeg kan ta det med..

har prøv på en gammel vrak skjerm får gøy med. med flytende lakkrens og det jalla scratch fjernern med voks fra biltema..

post-1194-1252960107,28_thumb.jpg

her har jeg prøvd ( fikk det ikke noe bra masse swirls)

post-1194-1252960154,83_thumb.jpgpost-1194-1252960229,28_thumb.jpg

fjerner man det værste (cutter mer ) med den ull paden eller?

åssen bruker man til hva?

vinkelen på paden, har forstått det sånn at man ikke skal holde hele paden flatt på? den snurrer vilt da, at man heller skal følge delens bueing osv?

post-1194-1252959728,97_thumb.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei og velkommen, godt oppsummert førstepost med bilder og greier... veldig bra...

Maskinen din kjenner jeg ikke noe til men det du uansett trenger er:

Enten

Scholl s17 og s40, scholl blå pad, orange pad og ull, scholl bakplate... der har du det meste til å fjerne mye

alternativt er:

3M extra fine compund, 3M ultrafina, 3M gul pad og en blå pad, Meguiars so1o bakplate eller 3M bakplate, gjerne Meguiars so1o gul ull pute også..

At maskinen din "stikker" når du polerer er enten pga padsen du bruker (dårlige saker) eller pga bakplate uten demping, med feks scholl bakplate og scholl pads er det en helt annen følelse på maskinen, det kan sef være andre faktorer som sticky paint eller maskinen, men normalt er mye gjort m,ed bytte av bakplate og pads...

Scholl finner du her:

scandicshine

3M/Meguiars finner du her:

Godkjemi

shop o hoi, og ikke skyld på oss når du vet hva feriepengene i 2010 + skal brukes til ;) he he

ok som sagt, velkommen hit til DCN :)

PS, vet ikke hva du har av utstyr ellers, men er du "fersk" på mye, så er denne grei å lese:

Bilpleie for dummies 2.0

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Truls kommer her med mange vise ord. Her er et par til fra meg: få deg en bakplate med demping (og som også er en del mindre i størrelse). Det blir noe helt annet å jobbe med. Samt enten Scholl-pakke (m/tilhørende pads) eller 3M (med tilhørende pads) - det er fargekoding på produkt mot pad-type slik at det blir enklere for oss vanlige dødelige å følge et opplegg som i de aller aller fleste tilfeller vil få gjort jobben bra.

Meget bra at du har et panel å teste på - selv kastet jeg meg rett uti med roterende på en hel bil (ikke min egen engang...), men bare man tar det med ro de første gangene så går det bra. Husk - start alltid med den minst aggressive kombinasjonen av produkt og pad tilgjengelig, og jobb deg videre oppover i aggressivitet inntil du treffer på den kombinasjonen som fungerer best i hvert enkelt tilfelle.

Forresten stod jeg og klemte på den so1o-bakplate til Meguiars i helgen - den kjentes virkelig god ut. Med en lite dempet bakplate så vil du garantert oppleve buffer-hopping og da kan/vil du lage kjørespor etc i lakken. Da får man litt "noia" - men det er bare å trekke pusten, senke skuldrene og la maskinen gjøre jobben.

Og velkommen til DCN!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kos med flere bimmers folk :)

Velkommen hit og lykke til med lesing! Er selv ny og er myye å lese, lære og sette seg inn i. Men er mye dyktige folk her og du har jo allerede fått bra svar. Gleder meg til å se resultater når du har fått godt over skikkelig!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Komme med et lite tips jeg også da siden jeg ikke kan se noen andre har kommet med det før :o

Kan hjelpe å fukte paden litt også, dusje den med litt vann med en sprayflaske :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive