Atoyot

Vinterklargjøring

Jeg har tenkt å klargjøre bilen min for vintersesongen. Dette er første gang jeg bruker disse produktene så jeg trenger muligens litt guiding.

Min plan:

- Vask/tørk

- Clay

- Meguiars Paint Cleaner step 1

- Meguiars Polish step 2

- Meguiars Nxt Tech Wax 2.0

- Swissvax Shield 2-lag

Må jeg legge inn noe herdetid mellon noen av disse stegene, bortsett fra de to lagene med SV?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei :)

Jeg tror du med fordel kan legge inn herdetid mellom techwaxen og shielden.

Hvis jeg ikke tar mye feil mener jeg Truls, eller var det Kazzper som nevnte noe om at techwax 2.0 nesten kan sees på som en forsegling....selv har jeg aldri brukt produktet men det har fått utrolig mye skryt både her og andre steder.

Uansett et spennende prosjekt, og jeg er sikker på at det er flere enn meg som satte pris på at du tok bilder av prosjektet både rett etter, og sånn dann og vann så vi får se hvor lenge kombinasjonen holder seg.

Har trua på dette jeg ihvertfall.

mvh

ståle :)

Endret av smellycat
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Next Tech Wax kan gjerne herde opptil 24 timer den før du legger på voksen, voksen trenger 4 timer sånn sirkus før neste lag :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg ikke tar mye feil mener jeg Truls, eller var det Kazzper som nevnte noe om at techwax 2.0 nesten kan sees på som en forsegling....selv har jeg aldri brukt produktet men det har fått utrolig mye skryt både her og andre steder.

Tech 2.0 voksen skal i følge Mike Phillips (tidl.Meguiars, nå AG) være en Polymer forsegling helt på høyde med MG #21 Syntetic sealer hvor hovedforskjellen er at at MG # 21 2.0 er laget for også å skulle kunne maskinpåføres, dvs at den tåler mye varme.. DA maskin er vel uansett tingen her.

Ellers, så jo listen til Atoyot veldig bra ut.. Burde bli blankt med den komboen og henger meg på herdetiden som tidl nevnt. Ser heller ingen problem med å legge Shield over Tech 2.0'en.. Litt Teflon skader ikke:-) Ender nok opp med shield på min egen nå i vinter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Takk for hjelpen! Ja, blir spennende og se om dette holder i vinter. Det blir en liten utfordring med å ikke kunne bruken bilen på en del timer, men må prøve å få dette til. Kjedelig å måtte vaske mellom voksingene. Bilder av resultatet skal jeg greie å få til. Bilen er ny i februar så det er ikke så poeng å ta så mye før bilder, den blir ganske blank med kun vask, i mine øyne i alle fall :D

Jeg vet jeg skal legge TYNT med Shielden, men hvor mange ganger bør en slik boks holde?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter mine erfaringer med Shield hittentil så vil jeg tro at den varer til minst 10-15 fulle biler. Jeg har tatt to biler med Shield hittentil, min gamle V70 fikk to lag også la jeg på ett lag på en Volvo Amazon og det har ikke minket så forferdelig i krukka, enda jeg er dårlig på og legge tynt :unsure:

Edit: Rett meg gjerne noen om jeg tar grundig feil men tror det burde ligge sånn ca rundt der

Endret av Mats
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive