Gå til innhold
Stein86

TEST: Migliore Frutta

Recommended Posts

Stein86    158
Stein86

For en stund siden hadde jeg en liten bestilling inne hos Autobahn-bilpleie, og da tenkte jeg at det hadde vært artig å teste en Migliore-voks.

Og når jeg først testet ut voksen tenkte jeg at jeg kunne skrive noen ord her også..

Jeg jobbet med bilen før jeg reiste på ferie i midten av august og det var full korrigering som stod på programmet.

Etter at korrigeringen var ferdig tok jeg en IPA-wipedown før jeg la et lag med Poorboys black hole glaze som grunnlag til voksen.

Voksen er veldig oljete, noe som gjør at den er veldig lett å påføre tynt.

Men siden det ikke fins noen påføringstips eller noe på boksen så måtte jeg bare teste meg fram med hvor lenge jeg skulle la voksen ligge før jeg buffet den av. Vanligvis bruker jeg ”swipe-testen” for når jeg skal buffe voksen. Men med denne voksen så følte jeg at den kunne ligge veldig lenge før den ”hazet” på samme måte som Dodo Juice og andre vokser jeg har brukt og dermed følte jeg at den forble temmelig oljete selv etter relativ lang tid.

Vanligvis så bruker jeg Eurow double density MF til å buffe voks, men de ble altfor myke til denne voksen så jeg brukte et MICROPAK 530 "Big Boy" som også er veldig mykt men litt mer fast i fisken.

Jeg endte til slutt opp med å la voksen ligge i 10-15 min og så buffe med ”Big boy” først og så gå over en runde med eurow MF etterpå.

Jeg la to lag med voks, og jeg tviler på at voksen alene ga meg noe store forbedringer på utseendet, men jeg syns jeg kunne merke en liten forskjell før og etter black hole.

Alt i alt er jeg godt fornøyd med voksen, men tror jeg trenger å bruke den på et par biler til før jeg får helt teknikken til å sitte. Jeg liker å ”knekke koden” til de forskjellige produktene for å få det maksimale ut av dem…

Og jeg skal prøve så godt jeg kan å oppdatere dere med holdbarhet av voksen. Den har nå ligget en måned på bilen og beadingen er ikke like sterk som den en gang var, men det er ingen tvil om at det er mye beskyttelse igjen på bilen.

Til informasjon så kan det nevnes at jeg i det siste utelukkende har brukt collinite-vokser som beader av en annen verden og som holder lenge så jeg er nok litt bortskjemt med god holdbarhet av vokser.

Så derfor skal jeg prøve å sammenligne Migliore Frutta med tidligere holdbarhetserfaringer fra Dodo Banana armour som også er en naturlig voks i motsetning til collinite som inneholder masse løsemidler.

Så min endelige konklusjon er da at Migliore Frutta er en god voks som kanskje ikke egner seg helt som den første voksen en kjøper siden en trenger litt erfaring for å klare å legge den helt tynt samtidig som en må være nøye når en buffer den av igjen for å unngå voks-hologrammer.

Jeg kommer i hvert fall til å bruke denne voksen mange ganger fremover, og gleder meg til jeg får teknikken til å sitte skikkelig for å få det beste ut av voksen.

Benytter samtidig anledningen til å skryte uhemmet av Migliore tire glaze. Den gir en helt sykt fin finish på dekkene at det er helt enormt.

Og hva er vel en test uten bilder så her kommer et lite knippe…

CIMG0197.jpg

CIMG0198.jpg

CIMG0199.jpg

CIMG0202.jpg

CIMG0203.jpg

CIMG0204.jpg

CIMG0215.jpg

CIMG0217.jpg

CIMG0221-1.jpg

CIMG0226-1.jpg

CIMG0227-1.jpg

CIMG0228-1.jpg

CIMG0229-1.jpg

CIMG0221-1.jpg

Tilbakemeldinger er alltid velkomne, håper også Arnfinn legger igjen noen ord med tips til bruk av denne voksen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek    384
Essiek

Jeg har lagt Frutta på et par test-områder på noen biler til naboene mine. Etter 10-15 minutter buffet jeg av - la merke til at den var litt hardere å ta vekk enn Natty Blue + Original og Meg #16. Ser fortsatt meget bra ut på en koksgrå A4 (så bedre ut enn Natty Blue - bedre "pop" synes jeg) - så ikke mye forskjell på en rød Primera egentlig.

Blå Peugeot 307 som skal få Frutta på seg snart - og lurer på om jeg skal kjøre 50/50 med #16 og Frutta på panseret på en rød Saab 9-3 2006 jeg skal ta om 12 dager (over #21).

Edit: Ble flott denne bilen da! Tror Arnfinn får en bestilling på Tire Glaze fra meg snart ja... Surfex pumpa ut sjuke mengder med møkk fra dekksidene mine nå sist, men de trenger å bli satt inn med noe annet enn Natural Look fra Poorboys ja...

Endret av EssieK

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kris1986    186
kris1986

Flotters med test! Knips noen bilder av beadingen en gang også er du snill.. :)

Kunne ikke vært mer enig med dekkfornyeren :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stein86    158
Stein86

Skal huske å få tatt noen beadingbilder etterhvert ja. 

Noen flere som har testet migliore frutta og som har noen innspill?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kris1986    186
kris1986

Legger til denne jeg, spurte en "velkjent" en på detailingworld om hva han mente om Migliore vs. Swissvax;

Hi Kris!

Well you're probably going to get the same, probably a bit less, durability out of Migliore... it's a much more natural wax than SW. I've seen about 3-4 months out of both. SW boasts of their natural ingredients, but don't mention all the other synthetic stuff in them. Migliore also has a very nice sheeting that you just won't get with other waxes, even SW. Water sheets slowly, but less water remains on the car after that. I can't really say which wax I like better Mig or SW... they're totally different, but both have their small character flaws. SW sweats and is a bit too oily and Mig tends to be tougher to remove and requires a bit more "after polishing" (OK so does SW in most occasions, because of all the oils). I'm getting some of the new wax, Competizione, next week and I'll do a full writeup on it! Hope this helps!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
arnfinnj    0
arnfinnj

For de av dere som vil ha en mulighet til å teste ut Competizione så har vi denne som en av premiene på hjemmesiden vår nå.

Personlig erfaring med Frutta er at et lag med den holdt ca 3,5 måneder med vår "daily driver" VW Polo som blir kjørt i all slags vær.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Roy Inge    201
Roy Inge

Hyggelig å lese en test av denne typen voks også ;)

Det ramla en boks og to med Migliore ned i postkassa mi her om dagen, og jeg merker meg det at det var en intressant lukt fra disse produktene.

Men siden jeg da ikke har fått lagt dette på noen bil, så skal jeg heller ikke si min mening om hvordan denne fungerer. Jeg har derimot et spørsmål ang denne voksen(dersom noen vet!)

Er dette en såkalla naturlig voks som lar lakken puste, lik som Swissvoks, CG, Victoria, Natty Dodo Juice osv... ?

Endret av Roy Inge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig