hanso

Shine av matt svarte rails.

Har en BMW e39 stv med matt/silkematt svarte takrails. De er jo litt skjoldete etter trolig aldri å ha blitt polert eller bahandlet.

Har lyst på tips til vask, forsegling og LSP.

Gråter ikke om det legges ut bilder av deres erfaringer ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd med noe plastfornyer? Pleier å funke fint på dette "stoffet" som pleier å være over metallet på takrails.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autorange sin Banana wax kan brukes på plast ol, den fjerner en del dritt også, samt gir en ok beskyttelse..

Banana wax

Er en video der også....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte BareBones på railsa til en Mærsje jeg tok for ikke så lenge siden, Funka meget bra det ihvertfall. Men om det er samme type matt svart som BMW sine veit jeg ikke..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med Owatrol Polytrol Fargen tilbake? Bare ikke søl det på lakken :blink: Denne holder hvertfall i "evig tid"

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med Owatrol Polytrol Fargen tilbake? Bare ikke søl det på lakken :blink: Denne holder hvertfall i "evig tid"

Polytrol har jeg jo i samlingen min. Forsøker med den jeg. Shine og forsegling i ett. Kanskje jeg kan prøve meg på et par bilder.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt AG Bumpercare på rails. Fungerer utmerket.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Polytrol har jeg jo i samlingen min. Forsøker med den jeg. Shine og forsegling i ett. Kanskje jeg kan prøve meg på et par bilder.

Ja du får legge ut bilder av hvordan det blir, evt fortelle om det ble bra nok :) Jeg finner hvertfal polytrol meeeget effektiv på plast. Også holder den nesten litt for lenge ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en BMW e39 stv med matt/silkematt svarte takrails. De er jo litt skjoldete etter trolig aldri å ha blitt polert eller bahandlet.

Har lyst på tips til vask, forsegling og LSP.

Gråter ikke om det legges ut bilder av deres erfaringer ;)

Tror reilsa er sorteloksert aluminium på min E46 og vil tro at E39 har det samme, så jeg tror jeg ville vært forsiktig med polytrol.

Har prøvd forskjellig bla autoglym og meguaiers NXT og DC serien på min bil uten at det blir spesielt mye bedre, swissvax protection matt eller glossy hjelper en del, Vurderer å bestille en mild metall polish for å teste.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok svarteloksert alu ja. Du er kanskje ikke så fornøyd med overflaten på dine heller. Skal prøve med polytrol på et lite område på undersiden av railen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klippa og limte litt fra bruksområdet til polytrol

BRUKSOMRÅDER

• Fornyer gelcoat og plast på f.eks støtfangare,

båter, hage møbler etc.

• Fornyer stein, marmor, taksten, shifer,

terracota etc.

• Gir tilbake glans til aluminium, krom, bronsje

og andre metaller.

• Gir tilbake glans til malinger og lakk.

Er personlig ikke sikker på om jeg vil ha reilsa blanke, det er en jevn silkematt finish jeg er ute etter siden bile har shadowline.

Men ta gjerne en polytrol test, jeg er lutter øre for alle forslag.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive