rudilgr

Sealer

Hører jo alltid om herdetid på sealer, men ta f.eks Autoglym Extra Gloss Protection, der står det ingenting om herdetid bakpå flasken, kun at den skal tørke 30-60 minutter før den tørkes av. Hvordan er det med herdetid på den da, normal 12-24timer eller?

Annet spm og, er det noen som har kjørt noen langtidstest av den av de som er på DETTE forumet som kan bekrefte eller avkrefte god holdbarhet på den?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker AG EGP. Lar den herde minst 12 timer mellom hvert lag. La på ETT lag EGP på en Audi A4 Avant i midten av april. Og det er fortsatt beskyttelse på bilen den dag i dag :) Hadde nettopp besøk av eieren av bilen og det var ganske brukbare vannperler over hele bilen fortsatt. Utenom på sidene for der renner de såklart rett av. Jeg har brukt EGP hver vinter og er fornøyd med den. Eneste negative er herdetiden. Må liksom la bilen stå noen dager hvis du skal legge på 3 lag :lol: Har 4 flasker Extra Gloss Protection her nå, så skal ikke nekte for at jeg liker den. 2 fulle, en halvfull og en nesten tom.

PS. Legg i TYNNE (sa jeg tynne?! :P ) lag. Hvis ikke kan den være lei å få av.

Neste vinter tror jeg at jeg skal prøve meg på Jetseal istede da den ikke har samme herdetid(?)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker AG EGP. Lar den herde minst 12 timer mellom hvert lag. La på ETT lag EGP på en Audi A4 Avant i midten av april. Og det er fortsatt beskyttelse på bilen den dag i dag :) Hadde nettopp besøk av eieren av bilen og det var ganske brukbare vannperler over hele bilen fortsatt. Utenom på sidene for der renner de såklart rett av. Jeg har brukt EGP hver vinter og er fornøyd med den. Eneste negative er herdetiden. Må liksom la bilen stå noen dager hvis du skal legge på 3 lag :lol: Har 4 flasker Extra Gloss Protection her nå, så skal ikke nekte for at jeg liker den. 2 fulle, en halvfull og en nesten tom.

PS. Legg i TYNNE (sa jeg tynne?! :P ) lag. Hvis ikke kan den være lei å få av.

Neste vinter tror jeg at jeg skal prøve meg på Jetseal istede da den ikke har samme herdetid(?)

Skal ha meg noe annet som klinger litt mer i øret enn autoglym utpå her :P

Men hvorfor står det ingenting om herdetid på flaska der? det må jo være utrolig dumt, siden det da forringer varigheten på den!!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja har tenkt på det samme selv.. Skal sies at Audi'n jeg la ett lag på ble kjørt ut i regnet rett etter at jeg hadde buffa av sealeren. Da hadde den stått å tørke 1 time og 30 minutt etter at jeg la på tynt lag. Så hvor stor betydning 12 - 24 timer herdetid har å si på et lag aner jeg ikke. Bilen er hvertfall beskyttet forsatt men har fått i oppdrag å legge på noen lag til før vinteren kommer. Når jeg legger på flere lag tar jeg uansett 12 timer herding for å være sikker på at jeg ikke gnir vekk det første laget.

Går fortiden mye i autoglym her da jeg må få brukt opp produktene! :P Skal jo tross alt ha 3M / Scholl eller noe i den duren neste år. :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

SRP kan/skal du bruker i flere lag da den har fillere i seg, jo flere lag jo bedre fyller den ripene, mente det stod noe om herdetid på EGP flaska jeg hadde, noen som har den og kan bekrefte/avkrefte det? Husker i allefall at når jeg brukte det på v40 her for ørten år siden at jeg lot bilen stå inne over natta hos svigers av en eller annen grunn, om det var de som solgte det eller at det stod på flaska husker jeg dog ikke :) Det var i alle fall lenge før jeg var obs på at det var noe som het "herde" mht polisher/sealere

Ellers står det stort sett ikke noe om herdetid på flaskene til noen sealere, så autoglym er ikke alene der ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

SRP kan/skal du bruker i flere lag da den har fillere i seg, jo flere lag jo bedre fyller den ripene, mente det stod noe om herdetid på EGP flaska jeg hadde, noen som har den og kan bekrefte/avkrefte det? Husker i allefall at når jeg brukte det på v40 her for ørten år siden at jeg lot bilen stå inne over natta hos svigers av en eller annen grunn, om det var de som solgte det eller at det stod på flaska husker jeg dog ikke :) Det var i alle fall lenge før jeg var obs på at det var noe som het "herde" mht polisher/sealere

Ellers står det stort sett ikke noe om herdetid på flaskene til noen sealere, så autoglym er ikke alene der ;)

Kanksje de vil selge oftere :P hehe. jeg har flaska, og den står det ingenting om herdetid på... Har to flasker, ingen av dem er åpnet. Alt av AG bortsett fra car glass polish er så godt som ubrukt. har brukt Bodyshop 03B på to bakskjermer, det er vel det eneste. så står litt penger der som ikke blir brukt, noengang antagelig :P hehe... Får trøste seg med at det blir nok mer med tiden... kommer nok til å fortsette å kjøpe ting jeg føler etter en stund at ikke holder mål :P

3M Perfect it III serien tror jeg nok at blir brukt opp og handlet inn nytt når det er tomt, for det er de beste produktene jeg har prøvd. Fine og lette og kjappe å jobbe med og bra resultat. Lyst å prøve LSP fra dem og, men hører fra flere at den ikke er noe bra... Noen som har prøvd f.eks rosa polish og vet noe om utseende/holdbarhet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bak på Autoglym Extra Gloss Protection står det som følger,

Lakkbeskyttelse for all typer billakk. Inneholder en avansert blanding av hardvoks, harpikser og oljer som gir fremragende beskyttelse mot forurensinger i miljøet og krevende værforhold. BRUKES BARE på rene, forhåndspolerte overflater.

BRUKSANVISNING: Vask og tørk kjøretøyet. RISTES GODT. Påfør sparsomt og jevnt over lakkoverflaten med en ren poleringsklut. Ikke gni eller bruk kraft. La tørke helt (30-60 minutter). Poler med en ren poleringsklut. Unngå påføring på glass og ulakkerte flastlister.

Brannfarlig. Inneholder Petroleumsdestilat. Bla bla bla skal ikke svelges bla bla

Tar forbehold om skrivefeil da jeg nistirra på flaska og ikke tastaturet ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener å huske at optimal herding på EGP var 24 timer, det er i alle fall det jeg har latt den herde.

Tørke tid 15-60min

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lifeshine, som er mer eller mindre Extra Gloss Protection gjør de proffe (kremt) dette med:

1) De polerer bilen

2) Legger på EGP/LS

Dermed er bilen klar for å bli hentet av en fornøyd eier som har blitt lovt 5 år garanti, hvis han/hun setter inn bilen hvert år på etterbehandling. Det jeg ikke helt forstår er at de mener regn og dugg ikke har noe å si, men vask er "farlig". Oljer fra polish blir som oftest ikke fjernet, så den kan jo ikke få noe særlig heft...

Men, hvorfor er det bare vi "amatører", som ofte ikke har bilpleie som jobb som er så forbanna nøye på herdetid uten fukt generelt? :huh: Regner med at ett bilpleiesenter som fører AutoGlym gjør ting riktig etter boka, eller?????? ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

It's all about pride and passion....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

It's all about pride and passion....

Vil tro det blir gjort mye i hui og hast på en del av bilpleiesentrene... Ser mange biler som akkurat har blitt shinet som er skikkelig fine med en gang, men ser dem noen uker senere kommer det frem mye stygt...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive