Gå til innhold

Metallpartikkelfjerning & håndpolering ved ceramic coat

Recommended Posts

Skrevet

Hei. 
For ca 1 år ble vår nye bil behandlet med IGL kenzo keramisk coating, av en hobby-detailer her fra forumet. 

Den får en veldig fin glans etter den blir vasket med Kenotec Foam wash etterfulgt av svampvask med Kenotec Ceramic wash. 

Etter siste vask så jeg at det er behov for metalpartikkelfjerning, da det er mye fastsittende partikler til tross for dobbel runde med skum- og svampvask. 
Jeg vurderer å kjøpe UCO 950 Iron-off. Er denne grei å bruke ved coatingen jeg har? 
I tillegg er det flere små, helt overfladiske riper, hovedsakelig på bakdør og omkring dørhåndtak. Er der trygt å skånsomt prøve å hondpolere med f.eks, Zvisser fine cut? Eller er det annet produkt som er mer anbefalt? Da tenkte jeg også å kjøpe kenotec ceramic boost å gå over hele bilen etter vask og etter evt. polering av "småriper". 

Så lurte jeg også på om all slags type rapid detailer er grei å bruke ved slik coating? Jeg har vurdert f. eks Kenotec Showroom Shine. Både for ekstra glans etter vask, og for å vaske vekk små håndavtrykk på ellers ren bil. 

Takk på forhånd for svar!

Bjerknez
Skrevet

Håndpolering for å fjerne små "vaskeriper" i coating vil med ganske stor sannsynlighet fjerne coatingen der du polerer. Men ja, du får bort ripen muligens. Avhengig av hvor stor/dyp denne er. 

Metallpartikler vil dukke opp ved gjevne mellomrom både på ucoatet og coatede biler. Så ja, metallpartikkelfjerner og petro avfetting for fjerning av asfaltflekker må til med gjevne mellomrom. 

Alle såkalte quickdetailere kan brukes på en coating og er helt ufarlige med tanke på at dem ødelegger coating da disse ikke har noen slipemidler. Men dte er forskjell på kvaliteten på de forskjellige quickdetailerne og det finnes et hav av dem. Hold deg til kjente merker så er du nok trygg og prøv deg litt frem. 

Skal du legge en beskyttelse utenfor coatingen anbefaler jeg Gyeon Wet Coat. Dette er et spray/rinse produkt. Så kan du leke deg litt med quickdetailere igjen over denne.

• Liker 1

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår