Gå til innhold

Hvilken Quickdetailer?

Recommended Posts

Bjerknez
Skrevet

For det første må jeg jo si at jeg har vært i gamet en stund vedrørende bilpleie og detailing på hobbybasis av egne biler. Jeg har testet en drøss av forskjellige produkter i alle sjangre opp til flere ganger å jeg har funnet meg noen favoritter som jeg ofte faller tilbake på etc. 

Jeg er ingen storforbruker av Quickdetailer, men bruker den mest for å fjerne fingeravtrykk og småmerker etter vask. Spesielt på ladeluken på bilen hvor det er fingermerker blir den brukt. Holdbarhet er ikke mitt største kriterium når det kommer til Quickdetailer og jeg har strengt tatt ikke testet holdbarhet på quickdetailere heller. Men at dem holder noen uker er jo å foretrekke. 

Min bil har keramisk coating i bunn og jeg bruker jevnlig Gyeon WetCoat som en topper da den er lett og påføre. Men mellom slagene bruker jeg quickdetailer for å få ekstra glatthet og vannavrenning/beading samt ikke minst fjerning av fingermerker og annet småtteri. 

Den beste jeg har prøvd så langt er faktisk Chemical Guys SpeedWipe. Holdbarheten er vel så som så tror jeg, men jeg har ikke testet noen som renser bedre og har en glattere overflate. Koch Chemie FSE renser bedre, men den gir ikke samme glattheten og legger vel strengt tatt ikke igjen noen merkbar beskyttelse tror jeg....?

Jeg har også Collinite Slickr og Collinite Beadcoat. Den ene er en vanlig Quickdetailer og den andre en keramisk detailer. Usikker på hvem av disse som er best til mitt bruk. men dem fungerer jo bra begge to, men Slickr er nok den enkleste og mest tilgivende med tanke på rans av overflate og glatthet. 

-------------

Når jeg leser det jeg skriver selv over så er det nesten så jeg lurer på selv hva det er jeg egentlig lurer på.... hehe. 

Egentlig er jeg kanskje bare litt nyskjerrig på hva profesjonelle her inne mener om forskjellige quickdetailere og hvilke jeg bør ta en nærmere titt på hvis man legger mine kritterier under til grunn i kronologisk rekkefølge:

1. Glatthet og vannavprelling/beading.

2. Fjerning av fingermerker etc.

3. Lett og påføre/buffe.

4. Holdbarhet

5. Lukt

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Tommy
Skrevet

Min favoritt har i mange år vært Carpro Elixir.

Tommy

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR

Tommy's CAR SPA (facebook)

Bjerknez
Skrevet
5 timer siden, Tommy skrev:

Min favoritt har i mange år vært Carpro Elixir.

Hva er holdbarheten på denne sånn ca?

Snakker vi dager, uker eller måneder i praksis?

Å er denne fin og legge over Gyeon WetCoat?

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår