J-A-E

Hva skal jeg bruke??

Jeg har en 98 modell Volvo V70, som skal få en go runde med pleie. Bilen er sort, og lakken har endel små riper + mye swirls ( eller hva det heter ;)) og endel asfalt på førersiden.

Hva vil dere anbefale meg å bruke på denne bilen?? Avfetting, shampo, clay, rens, polish, sealer og voks (tenker da på type)

Produkter jeg har er:

- CarTec MVM avfetting

- MG NXT shampo

- MG 21

Bruker stor bøtte med gitter, MF hanske og div MF kluter.

Tenkte å bruke maskin, hvordan padder bør jeg bruke til de forskjellige produktene??

Håper jeg kan få denne bilen nogelunde i lakken igjen :huh:

Endret av J-A-E
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Roterende eller DA maskin?

Avfetting: Prickbort er en vinner

shampo: nxtn funker den, alternativer er Ubersshine fra muc off eller duragloss 901

clay: Bilt-Hamber soft clay er knall

rens: for hånd er der Duragloss 101 ;)

polish: Duragloss 105

sealer: Duragloss 111

voks: Swissvax concorso

Alternativer er Meguiars sin Deep Crystal serie (rens, polish og sealer)

Om du snubler deg innpå Swissvax Concorso og skal polere bilen med maskin, så anbefaler jeg Swissvax cleaner fluid etter korrigeringsjobben, den gir en bra heft for swissvax concorso.

sommer kombo blir da swissvax serien og vinterkomboen blir Duragloss 101, 105 og 111, du kan dog droppe Duragloss 105 om du ikke har tid til å la det herde over flere dager .)

Roterende maskin

Mht lakk korrigeringen og den sorte v70n kan jeg ikke annet en å anbefale deg 3M sin Perfect-It Extra Fine Compound (gul kork) og Perfect-It Ultrafina SE (blå kork) de sammen med tilhørende pads (gul/blå) er en bra kombinasjon på en sort bil, ultrafina er bra på å korrigere kjørespor som det kan være fort å få på en sort bil, nå kjenner jeg ikke v70 lakken så godt, men det er et forholdsvis sikkert valg de to.

Alternativer er Scholl sin s03 og s40, s40 er en bra sak, s03 har jeg ikke testet selv, men bra feedback på den også :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser du har MG21, bruk den. Legg 2 lag med et døgns mellomrom hvis du kan.

Ang korrigering, lytt til Truhaa, mannen snakker sant. :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor får man kjøpt 3M sin Perfect-It Extra Fine Compound (gul kork) og Perfect-It Ultrafina SE (blå kork)??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor får man kjøpt 3M sin Perfect-It Extra Fine Compound (gul kork) og Perfect-It Ultrafina SE (blå kork)??

www.godkjemi.com - gå til bilpleie - proff. Husk tilsvarende pads under "Pads for poleringsputer" under Bilpleie også

Endret av EssieK
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem av disse 2 merkene bør jeg velge?? Scholl eller 3M

Endret av J-A-E
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har begge deler, og angrer ikke på det. Noen ganger bruker jeg 3M, andre ganger Scholl.

Skulle jeg kun brukt kun en av disse, hadde jeg nok gått for Scholl. Dette fordi jeg personlig mener Scholl padsene er mer holdbare. Jeg har prøvd 3M med Scholl pads, og det funket ikke bra. Masse kjørespor og hologrammer.

Men uansett hva du går for, kommer du nok til å få en fin blank bil :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

begge to er knallsaker, så kan nok ikke hjelpe deg med å velge en av de, men liker farge Kork/pad løsningen til 3M godt, lett å bruke og å forstå

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meca kjeden har disse.

Scholl vet jeg ingenting om, ,men 3m funker gull, det er midlene jeg begynte med innen "proff"-midler, og de kommer jeg nok til å fortsette med, dog blir annet prøvd og :P alltid ute etter noe som er "bedre" hehe

Endret av rudilgr
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker det å bruke Scholl med Uber pads??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Scholl S03 er helt rå med oransje(med.polish) Uber pad. S03 er også fin med grønn(polish) :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk får bra svar, da går det inn en bestilling i morgen :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir 4" pader får små til panser og tak?? funker vel greit ellers??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir 4" pader får små til panser og tak?? funker vel greit ellers??

Det kan nok bli litt smått ja, jeg bruker ca. 3.5" til "spotpad`s", 5.5", 6" og 8" er de jeg bruker mest, men det kommer selvfølgelig litt an på bilen også. Men 4" til tak og panser kan nok bli slitsomt i lengden da tilnærmet dobbel størrelse er mer "vanlig" å bruke ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, får teste 4" først, så får jeg bestille andre seinere. Sammen med mer snacks, blir hekta på dette gitt :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da regner jeg med at disse produktene snart dukker opp :D

Uber pads 4" Orange 2-pack

Uber pads 4" Blue 2-pack

Uber pads 4" Green 2-pack

Swissvax Onyx Voks

Scholl bakplate til 3" og 4" pads

Scholl S03+ 1kg

Scholl S40 1 kg

Så da bør vell bilene kunne bli noe bedre ;)

Skulle nok kansje bestilt bakplate og noen større pads, men men

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive