Gå til innhold

Hva mener du om Garasjetid.no?

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har lenge vært en tilhenger av formidling av kunnskap rundt bilpleie samt en jordnær tilnærming rundt temaet. Her i forumet kan man jo gjerne dra den lenger muligens, men vi må nok innse at at mange her inne kun består av en promille av befolkningen når det kommer til bilvask. 

Det jeg skal frem til er slett ikke noe svartmaling av andre. Snarere tvert i mot. 

Jeg er en skeptiker av rang, som hele tiden leter etter enkleste og rimeligste måten og få en samt holde en bil ren på. Det kan komme av min noe dårlige rygg, men jeg tror det også gjenspeilier de fleste andre når det kommer til bilpleie. Alle liker å ha en ren bil, men ingen eller evært då gidder og tilrbringe hele helgen i garasjen. 

jeg synes Garasjetid har skutt gullfuglen og og jeg mener dem treffer det absolutt det bredeste publikummet med måten dem opererer på. Det popper opp videoer over en lav sko og mange av videoene er såpass underholdende at selv jeg velger å se på dem, selv om jeg på en måte vet svaret eller ikke lærer noe av betydning. 

Bredal gjør en meget god figur på Youtube og han fremstår som ekte og ærlig. Jada, klart det er litt salgstriks som ligger i bunn, men han viser hvordan produktene fungerer å det synes jeg er meget bra og et atort pluss for dem som nettopp fant denne videoen og som virderer og vaske bilen sin. 

så kommer man til nettsiden. Den kan man ikke klage på. Dem treffer blink også der. Dem har ofte sinnsyke tilbud, live shopping, etc. å det blir tydelig annonsert. Dem har også et eget merke med navn Gloss Factory som jeg faktisk har ator tro på og prisen er jo veldig lav også. Det er vel så vidt jeg vet Tom Østli som er med imkulissene her og trolig tester prosukter etc. ikke akkurat en hvilkensomhelst og ha med på laget det. 

Jeg tar rett og slett av meg hatten for jobben og ikke minst pengene som er lagt ned, trolig av investorer for å bygge opp noe slikt å jeg tror Youtube er det som har gjort det største intrykket med tanke på publisitet. Bredal skal ha en stor del av æren dor at dette får som det går tror jeg. 

Bilpleiekongen har havnet litt bakpå synes jeg. Ikke like proff fremtoning, å dem sliter litt økonomisk i følge proff.no. Det kan ha mange grunner til at tallene er som dem er, men jeg håper også dem stepper opp, for jeg setter pris på at budskap rundt bilpleie blir delt, samt at gode bilpleieprodukter selges. 

Servicen er set heller ikke noe å si på. Dem ordner opp kjapt hvis det skulle være noe. 

Så kan man godtbta på seg trollemasken og finne småfeil i videoer som dem lager og godte seg med slibrige tilbakemeldinger om man ønsker det, for her i kardemommelandet skal man likesom ikke tro at man er noe. Feil gjlrea av alle og Bredal er helt sikkert ingen proff detailer, men han vet nok til at han kan hjelpe de fleste av oss med god informasjon som faktisk folk flest skjønner. 

Så tommel opp for Garasjetid.no mener jeg :) 

Å nei, jeg er selvsagt verken kjøpt eller betalt for å poste dette innlegget. :)

• Liker 4

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

hmsilset
Skrevet

Synes dem har bra videoer, men ser dem bare om det er noe jeg vil kjøpe eller lurer på hvordan en skal bruke! Jeg handler over alt, Og synes Bilnerden også er flinke til å legge ut videoer i perioder 🙂

• Liker 1

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-Silset bilpleie 

Skrevet
15.11.2025 - 10.32, Griffith skrev:

Bredal har null tillitt hos meg. Foretrekker Bilnerden.

Forklar gjerne hvorfor? 

Merk at jeg tar alt folk sier med en stor klype salt. Man må legge til grunn at formålet er å selge varer, men foreløpig synes jeg han gjør en god figur på Youtube. Ikke fordi alt han sier er 100% korrekt eller at alle prosuktene hn viser er tipp topp eller evt. teknikken alltid er 100% etc. men forsi han leverer et jordnært innhold for folk flest. 

Ser man på eldre videoer så finner man mange selvmotsigelser, men det er jo en del av læreprosessen. Det man mente var riktig dør er ikke riktig i dag etc. Jeg legger ikke veldig mye vekt i det egentlig. Vi har vel alle ment ting tidligere som vi kanskje ikke mener lenger i dag....?

Jeg har også selv testet noen Gloss Factory produkter og jeg har blitt imponert over mye av det. Spesielt flyverust fjerneren dems. Den er helt super. Spesielt til prisen. Felgrensen er også veldig bra. 

De gangene jeg har hatt problemer har dem ordnet kjapt opp. Den ene gangen var det en ministøvsuger jeg bestillte som ikke tok i mot lading. Dem sendte ny samme dag med porterbuddy å jeg fikk den nye samme dagen som jeg klagde med returlapp på den defekte. 

Det er ikke alt som blir sagt jegbtar for god fisk selvsagt, man må ta Youtube kanalen for det den er. En salgskannal. Men jeg synes videoene er underholdende og vi trenger flere slike norske tilbydere på Youtube mener jeg. 

Skrevet

Bredal er selger uten noen skrupler, flink til snakke å lage videoer, men det stopper der. Sier mye rart. Bredal gikk lenge under navnet «Bilpleieklovnen» synes det navnet fortsatt passer bra.

Det tar tid å bygge tillit, men denne rives ned på et øyeblikk. Det er mange år siden jeg mistet all tillit til Bredal.

Skrevet

Det er vel ingen som er eksperter på alt. Jeg synes nå han har opparbeidet seg god kunnskap rundt bilpleie og lager som oftest fine videoer hvor han viser almennheten hvordan man skal vaske bil etc. 

Men de de fleste videoene har jo en baktanke. Det gjelder ikke bare hans videoer med alle andre. Det koster tid og penger å lage videoer. Ingenting er gratis. Bredal har vertfall ikke gjort meg noe. 

• Liker 1

The Car Cave
Skrevet (endret)

Enig i at han er en selgertype, han kunne solgt hva som helst, og sikkert tjent mye mer penger, men jeg har ikke noe negativt å si om verken han eller garasjetid. Det jeg har bestilt har jeg vært fornøyd med, både produktet og leveringstid. Jeg ser på videoene innimellom, og tenker at han får spredd en del kunnskap rundt i det ganske land, og fanger helt sikkert opp noen som ikke er like ihugga på bilpleie som det vi er, eller ikke visste at de faktisk var interessert i det...før de så en video, og på den måten vedlikeholder bilen litt mer enn de ellers ville gjort. Er flere andre firma som gjør dette også, kanskje bare ikke på samme måten. Jeg er ikke noe "detailer" i så måte, og lærer fortsatt noe av det som vises.

At andre har annen erfaring eller meninger er helt greit, men jeg kan ikke la det styre mine egne valg.

Endret av The Car Cave
  • Liker 1
Skrevet

Enig. 

Men hva er det vi egentlig forventer av folk som legger ut videoer for å nå frem med et budskap? Det å nå frem til mange via Youtube krever mye resurser. Enten i form av tid, eller i form av penger. Hele poenget er å gjøre det til en slags vinn vinn sitiasjon. Den som ser videoen får kunnskap i noe som interesserer den som ser på, mot han potensielt blir lurt/fristet til å kjøpe noe han/hun liker/trenger. 

Alle som er suksessfulle på Youtube etc. tjener penger på et eller annet vis, hvis ikke hadde dem ikke vært der. Noen liker å se på folk som lager mat, andre liker å se politiske videoer mens andre liker detailing og bilpleie. 

Å tro at en selger i en veldrevet norsk nettbutikk driver med reinspikka løgn for å lure noen på Youtube er i beste fall konspiratorisk. At det kommer noen sleivord og noen overdrivelser er mer sannsynlig, men det tror jeg de fleste som ser kanalen fort finner ut av. Hvis dette blir et stort problem vil ikke den kanalen leve lenge og ryktet til et forma som går meget godt er fullstendig ruinert. 

Sistnevnte er i mine øyne veldig lite sansynlig. 

Klart finner jeg feil med noe av det som blir sagt, men jeg tror det kommer av evt. uvitenhet og ikke med vilje. Jeg har selv testet mange av produktene Bredal viser frem og mesteparten av det er gode saker. I vertfall gode nok. 

dessuten har dem vel som tidligere nevnt Tom Østli i ermet som slett ikke er en hvilkensomhelst. Jeg tror han er med på og teste produktene dem tar inn i Gloss Factory serien å det mener jeg lover godt. 

Jeg synes vi skal omfavne eller i vørste fall ignorere slike Youtube kanaler. Det skal ikke mange hatkommentarene til før en slik kanal er nede. Det er helt greit hvis dem driver med åpenbar svindel eller annen idioti, men dette er ikke tillfelle med Garasjetid mener jeg. 

• Liker 2

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår