Gå til innhold
jkart

Hjelp til bestilling

Recommended Posts

jkart    398
jkart

Holder på å legge inn bestilling hos Scandicshine. Produktene skal brukes med biltema DA maskin.

Hadde i utgangspunktet sett for meg Optimum compound og polish eller Menzerna 106 og SIP.

Pirex anbefalte at jeg heller skulle gå for Sholl S3+ og S40. Hvilke uber pads trenger jeg til dette.

Kan jeg legge CG Jetseal 109 over dette eller bør bruke noe annet først. F.eks Vertua Bond. Er Jetseal et bra LSP eller bør jeg legge noe annet over f.eks Pete’s 53. :unsure:

Vanskelige greier dette her. Alt var mye så lettere med Megs 1-2-3. :blush:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Petter    1 399
Petter

Grunnen til at Pirex annbefaler Scholl er at de er kjappere å jobbe med. Må ikke refine osv.

Jeg ville ha valgt 2 sort, 2 orange, og grønn til de værste tillfellene....

Før JetSEAL ville jeg i hvertfall tatt en IPA wipedown(søk litt hvis du ikke vet). Jeg pleier ogå ta en runde med Vertua før den LSP jeg velger. Denne er det noen fillere i.

Ville også valgt en voks over jetSEAL for å få mer *bling* og dybde...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

Om du bruker feks Chemical Guys EZ cream under jetseal109 så er det ikke så voldsomt farlig med wipedown etter s40, Chemical Guys EZ cream gir også en dybde i lakken som ikke jetseal gjør så disse to funker fjell sammen, Vertua bond er i samme gate som EZ cream, men den er "litt" tyngere å jobbe med syntes jeg....

Ellers er Scholl som Petter sier, kjappere saker å jobbe med en mye annet, når du skal jobbe med DA maskin så tar det noe mer tid, men det gir uansett knalt resultat :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
jkart    398
jkart

Takk for hjelpen karer :thumbs:

Da ble det: Sholl S3+ og S40, EZ Cream, Jetseal og Pete’s 53. Nå må det vel bli *bling*.

Har sett tråden om Wipedown så dette må nok prøves.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

in pictures we belive :)

grattis med god pakke der :)

mys på lakk etter EZ`n! den gir en bra grei glød ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig