Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet (endret)

Edit: Jobb utført!

Hei.

Samboern ønsker seg en shine av bilen til bursdagen, så da må vi se om vi greier å få til det.

Det er en hvit perlemor 2016 RAV4 med stoff (delskinn?) interiør.

Det var for mørkt til at det ble noe greie på bilder i kveld, men det får jeg til å skaffe.

I første omgang lurte jeg på om det var noen i umiddelbar nærhet av Hof/Holmestrand som tar på seg utvendig vask (polering/forsegling) og rens av interiør.

Mvh Carl-Henrik

Endret av Kirneh
utført

Med vennlig hilsen

C-H Enger aka Kirneh

biltrial.no

Bjerknez
Skrevet
8 timer siden, Kirneh skrev:

Hei.

Samboern ønsker seg en shine av bilen til bursdagen, så da må vi se om vi greier å få til det.

Det er en hvit perlemor 2016 RAV4 med stoff (delskinn?) interiør.

Det var for mørkt til at det ble noe greie på bilder i kveld, men det får jeg til å skaffe.

I første omgang lurte jeg på om det var noen i umiddelbar nærhet av Hof/Holmestrand som tar på seg utvendig vask (polering/forsegling) og rens av interiør.

Mvh Carl-Henrik

Med "Shine" så regner jeg med du mener en god vask etterfulgt av voks/hurtigforsegler etc.?

Det er det nok mange som kan hjelpe deg med og krever vel minimalt med kunnskap hvis du har de rette midlene. Hvorfor ikke ta dette selv?

Skal du polere samt legge Coating etc. blir det LITT mer tricky. Ikke vanskelig, men alt må læres og har du ikke utstyret kan det fort bli dyrt hvis dette er en engangsgreie. 

Garasjetid og Billpleiekongen holder vel til borti der? Vet ikke om dem tilbys slike tjenester, men dem har vertfall bombadert Youtube med videoer som forklarer hvordan man skal vaske bil etc. 

Vanlig nedvask av bil inkludert tørk og et lag med hurtigvask etc. klarer du fint selv og krever kun 1-3 timer av tiden din hvis du skal gjøre det skikkelig. 

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Skrevet
2 timer siden, Bjerknez skrev:

Med "Shine" så regner jeg med du mener en god vask etterfulgt av voks/hurtigforsegler etc.?

Det er det nok mange som kan hjelpe deg med og krever vel minimalt med kunnskap hvis du har de rette midlene. Hvorfor ikke ta dette selv?

Skal du polere samt legge Coating etc. blir det LITT mer tricky. Ikke vanskelig, men alt må læres og har du ikke utstyret kan det fort bli dyrt hvis dette er en engangsgreie. 

Garasjetid og Billpleiekongen holder vel til borti der? Vet ikke om dem tilbys slike tjenester, men dem har vertfall bombadert Youtube med videoer som forklarer hvordan man skal vaske bil etc. 

Vanlig nedvask av bil inkludert tørk og et lag med hurtigvask etc. klarer du fint selv og krever kun 1-3 timer av tiden din hvis du skal gjøre det skikkelig. 

Hei. Med shine tenkte jeg rett og slett på en god vask med noe sealer ja. Litt dumt jeg ikke fikk ut noen bilder, men hoved "utfordningen" er rens av stoffinteriøret. Setene har noen flekker og det er ønskelig å få det renset. Da antagelig med noe bedre utstyr enn klut.

Skal prøve å få tatt noen bilder i lyset så folk får sett.

Sikkert kurrant å prøve seg selv, men har ikke utstyr eller interessen, så noen med erfaring og interesse er nok bedre egnet for et bra resultat.

Med vennlig hilsen

C-H Enger aka Kirneh

biltrial.no

Skrevet

Det finnes firmaer i Holmestrand som driver med bilpleie, f.eks. https://ulfsbilpleie.no/ Ingen kjennskap til firma, men kan være et sted å starte dersom du vil undersøke hva det vil koste å få utført det du ønsker.

dersom du ønsker en form for lakkforsegling ville jeg vurdert polering i tillegg. 

Skrevet
5.8.2025 - 15.01, Morten. skrev:

Det finnes firmaer i Holmestrand som driver med bilpleie, f.eks. https://ulfsbilpleie.no/ Ingen kjennskap til firma, men kan være et sted å starte dersom du vil undersøke hva det vil koste å få utført det du ønsker.

dersom du ønsker en form for lakkforsegling ville jeg vurdert polering i tillegg. 

Takk for tips! :)

Vedlagt noen dårlige bilder av objeket.IMG_1130.thumb.jpeg.02fefdba799d77b5f6c1d043638d8449.jpeg

IMG_1129.jpeg

IMG_1131.jpeg

IMG_1133.jpeg

IMG_1134.jpeg

Med vennlig hilsen

C-H Enger aka Kirneh

biltrial.no

Bjerknez
Skrevet

Jeg tipper at en grundig utvendig vask inkludert hurtigforsegling (uten polering) og rens og vask av interiør vil koste rundt 1000-2000 kroner hos et velrenovert bilpleiefirma som ikke innebefatter firmaer som driver i gråsoner eller på den ulovlige siden av loven. 

Skal du levere bilen til en som driver med proff detailing må du nok betale mer, men så lenge du ikke skal korrigere lakken samt legge keramisk forsegling og tatt i betrakning verdien på bilen og hva den brukes til, så kommer du langt med å bruke et vanlig bilpleiefirma.

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Skrevet
2 timer siden, fredriku86 skrev:

Jeg holder til i Moss og kunne fått det til ganske snarlig. :) Kan rense interiøret, vaske ned skikkelig og legge på en forsegler som varer noen uker/mnd. :) 

Takk for info. Jeg tar en vurdering. :)

Med vennlig hilsen

C-H Enger aka Kirneh

biltrial.no

• 1 month later...
  • Kirneh changed the title to UTFØRT! Ønsker shine av 2016 Toyota RAV4 i Holmestrand

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår