Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet (endret)

Jeg får snart ny bil og vurderer lakkbeskyttelse. PPF blir for dyrt. For mange år siden husker jeg at Ditec hadde et dårlig rykte, men det begynner å bli 15 år siden jeg sist kjøpte Swissvax-produkter og var entusiastisk opptatt av bilpleie i garasjen. Basert på det jeg har funnet på nettet, virker det som om Ditec har blitt bedre med årene. Spesielt produktet deres «Keramisk Ultra» virker interessant, siden jeg har et senter i nærheten av forhandleren som tilbyr denne behandlingen.

Jeg har fått et tilbud på 8000 kroner for behandling av hele bilen.

Er det noen her som har erfaring med dette produktet? Jeg setter pris på alle innspill.

Endret av SK901
Klykken
Skrevet

Produktet er nok "on par" sammenlignet med mye av forbrukerproduktene som finnes. Det du bør bekymre deg over er forarbeidet. Er det "under norm" så foreviges jo den jobben med nevnte forsegling. Bedrifter som driver med masselevering av behandlinger som Ditec o.l. har ofte ganske mange biler i løpet av en dag, og ofte kan man da få følger av at resultatet blir "godt nok for de fleste" som fort kan bety hologrammer, riper som ikke er dempet godt nok osv. Kommer helt an på hvor kresen man er. 

Forskjellen mot en detailer med gode referanser som kanskje tar to ganger prisen til Ditec er at resultatet garantert blir knallbra, og at innside dørkarmer tas, glass blir forseglet, plast blir behandlet og forseglet, hjulbuer, felger, muttere, kalippere, og mer til, og ikke minst - at produktene som benyttes er fra øverste hylle. :) 

*2014 BMW i3

*2025 Tesla Model Y LR

*2022 Polaris Nordic Pro 650

Skrevet

Det er nettopp dette jeg stusser på - det er veldig få (i dette miljøet) som har noe fakta eller erfarignsbasert å si om selve produktet.

Dårlig forarbeid - og dårlig gjennomført arbeid - kan vel forekomme uavhengig behandling og størrelse på firma. Jeg skjønner hva du prøver å si, men jeg føler hele Ditec diskusjonen har blitt veldig generaliserende uten at det nødvendigvis har rot i virkeligheten.

Jeg betviler ikke en kvalitetsbevisst detailer gjør en god jobb, men det er ikke kjernen i spørsmålet denne gang. Syns heller ikke vi bør undergrave alle som leverer Ditec, det kan umulig være jevnt over dårlig kvalitet... Eller?

Klykken
Skrevet (endret)

Ja, men så er det også realistisk.

Å polere en hel bil tar ofte minst 5-6++ timer avhengig av hvordan tilstand er.. Før det skal den vaskes ned skikkelig, så et par timer der også minst. Da er vi plutselig på en arbeidsdag. Så skal bilens overflater ha forsegling, og forseglingen skal herde. 2-5 timer arbeid i forsegling/buffing (hvis felger, plast, glass osv skal tas med), og en dag med herding under tak i oppvarmede lokaler.. 

Siden det er ditec skal ansatte ha lønn, produkter skal kjøpes, lokaler skal betales og så videre. Da er det grunn til å tro at 8000kr gjenspeiler det du får, altså et resultat som er litt bingo.

Men ja, det stemmer - jeg har ingen erfaring med Ditec. :) 

Endret av Klykken
  • Liker 1

*2014 BMW i3

*2025 Tesla Model Y LR

*2022 Polaris Nordic Pro 650

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår