Gå til innhold

Recommended Posts

Ole Gunnar
Skrevet

Fantastisk! :D

Rett og slett en kongejobb. :thumbs:

Spennende med steinsprut utbedringen. Dette skal prøves ut.

3M produktene imponerer.

Du sier du kjørte CFP før Jetsealen. Har ikke gjort det selv før da jeg er usikker på heft siden det er oljer i CFP'en. Du ser ikke noe problem med det ?

Gleder med til å se neste prosjekt. Lykke til med den.

Skrevet

Dette ble vanvittig bra! Hadde blitt livredd hadde jeg sett panseret på min bil i den standen det var etter våtslip ;) Men resultat er jo helt utrolig...

Brynjar
Skrevet

Du sier du kjørte CFP før Jetsealen. Har ikke gjort det selv før da jeg er usikker på heft siden det er oljer i CFP'en. Du ser ikke noe problem med det ?

Nja, og nei... Stod med vertua bond og CFP i hånda og hadde friskt i minnet dybden og glansen CFP tilførte på R'en min.. At oljene skaper mindre heft for jetsealen kan nok stemme. Dette er nok Dag den beste til å svare på, da mine kunnskaper om CFP ikke er gode nok ennå.. Gikk for litt ekstra good looks her:-)

Brynjar
Skrevet

Da har jeg skrevet litt ekstra om steinsprutfyllingen i første tråden, da jeg skjønner det ble et hot tema.. Bare spørre hvis det er noe du lurer på.

Skrevet

VAKKERT, rett og slett vakkert.default_wub.png Denne tråden skal lagres og brukes som innspirasjon utover høsten.

Brynjar
Skrevet

Dette ble vanvittig bra! Hadde blitt livredd hadde jeg sett panseret på min bil i den standen det var etter våtslip ;) Men resultat er jo helt utrolig...

Eieren var innom å så panseret når det så slik ut, men da hadde jeg også tatt en liten bit hvor glansen var polert tilbake, og da snakket han mest om at alle ripene var borte og var kjempefornøyd med det. Men våtslip kan være et skremmende syn.. Litt som når man våtsliper plastlykter også, er vanskelig å forestille seg at det kan bli skikkelig blankt etter.

Som jeg skrev i første tråden så anbefaler jeg ikke folket å fylle steinsprut uten å våtslipe. Da vil panseret evt panelet du har fylt ha masse små forhøyninger som er ekstremt vanskelig å flate ut med bare en pad. Våtsliping er heller ikke spes vanskelig eller farlig så lenge man tar seg god tid, jobber rolig, har masse smøring og bruker en bakplate for å få det "flatt."

Tror jeg skal prøve å våtslipe en flekk på Mini'en som står klar, og teste en grov pad med DA maskin klarer å bygge opp igjen.. Fungerer det dårlig er det bare å gå på med roterende etterpå....

Skrevet

Må kanskje testes ja, men er litt skeptisk med tanke på å gå over med DA (jeg har bare det foreløpig). Men fint om du kan teste dette for oss her inne hehe

Angående CFP og Vertua Bond, vil ikke de virke litt mot hverandre? Vertua Bond skaper jo heft, og vil vel også fjerne oljer og slikt som CFP har tilført (kan huske å ha lest om folk som mener swirls har forsvunnet, bare vha Vertua Bond)

Brynjar
Skrevet

Jepp, skal ta en test... Har noen DA midler på lur som jeg tror kan klare jobben...

Jo, det er nok riktig som du sier.. Jeg gikk for litt ekstra bling da jeg brukte CFP.. Legger nok vertua bond på Mini'en i morgen.

Skrevet

det her ble jo bare helt rått!

ser ut som om jeg må kjøpe meg noe 3m utstyr og kanyler her i gården også gitt :P

Skrevet

:eek::thumbs:

Desverre ingen bøye seg i støvet smiley her. Nok sagt..

mvh
Torbjørn

Skrevet

Utrolig bra jobbet Brynjar!! Du viser en glød for dette som er helt utrolig!

Du har ikke tenkt å slutte i den jobben du har og begynne som detailer på heltid? ;)

Brynjar
Skrevet

Nei, tror nok ikke det Ola.. Skulle jeg gjort dette hver eneste dag så tror jeg nok det hadde blitt litt mye for min del. Det tar også på å jobbe med slikt, i alle fall når man ikke har vett til å jobbe sakte.. Men for meg er det en utrolig morsom hobby og jeg rett og slett elsker blanke biler. Et par blanke biler i måneden holder for min del:-)

Skrevet

WOW...

Dette ble sykt bra.

Ikke minst er det vel tråden som mange av oss trengte for å gå løs på steinsprut.

Selv har jeg kommet så langt at jeg har fylt alle steinspruter i panseret mitt, men der stoppet det opp....

Denne tråden ga meg ny inspirasjon til å sluttføre.

Takk skal du ha

mvh

ståle :)

• 4 weeks later...
Skrevet

Den rondellen du bruker der så kjekk ut. Hvor får du kjøpt den? Og er det vanlig våtpapir du fester på den, eller bruker du annen type papir?

Brynjar
Skrevet

Takker! Da får jeg vel kontakte Kazzpers å bestille da. Holder en slik stick-it? 1 pr steinsprut eller? Legges disse også i bløtt noen dager før man skal bruke dem?

Brynjar
Skrevet

Et papir holder til ganske så mange punkter, med mindre man bruker for mye lube - da hender det at papiret løsner fra rondellen. Nei, legges ikke i bløtt, da sliter du med å få dem limt på:-)

• 1 month later...
Skrevet

Dette er noe av det bedre jeg har sett på lenge - eksepsjonelt bra jobba !!!! Tråden er lagt til i min favorittliste.

Brynjar
Skrevet

Dette er noe av det bedre jeg har sett på lenge - eksepsjonelt bra jobba !!!! Tråden er lagt til i min favorittliste.

Hyggelig å høre:-) Har en Mercedes som står for tur neste helg med noe tilsvarende.. Skal prøve meg med pensel da, så får vi se hvordan det blir.. Er også en 3 dagers detail, så håper det blir bra B)

Skulle ønske jeg hadde hatt fotograf for å dokumentere, for jeg tror det blir en omfattende jobb på denne:-)

Skrevet

WOW

Morro å lese trådene dine.

En perfeksjonist ingen tvil om d...

Skrevet

Fantastisk å se på dette :blink:

Dette gir en lettelse i sjelen om at det faktisk er mulig å få vekk stenspruten uten hellakkering....

Brynjar
Skrevet

WOW

Morro å lese trådene dine.

En perfeksjonist ingen tvil om d...

Takk for det. Prøver så godt jeg kan:-) Blir aldri utlært innenfor dette... Neste gang nå skal jeg teste litt med forskjellige pensler..

Veldig bra jobb!

Eneste som manglet var at du tente på baklyktene. :)

Takk for det.. Er ikke spes fan av de baklyktene selv nei.... Hadde det vært min bil så hadde hverken de lyktene eller 1000-meterne i front vært på bilen.

Fantastisk å se på dette :blink:

Dette gir en lettelse i sjelen om at det faktisk er mulig å få vekk stenspruten uten hellakkering....

Alt er mulig, Dette er selvsagt skikkelig pirkearbeid og ikke noe man gjør om man har det travelt.. Med litt trening så er det også mulig å klare å skjule steinsprangene ganske så godt.

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår