Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet (endret)

Kanskje det er interesse for båtpleie og båtpolering her? Jeg har en -96 modell av Ibiza 20 Touring som jeg kjøpte 2008. Siden dengang har båtpleie vært litt sådær. Kjapp vask og ut med a... Jeg fattet interesse for bilpleie for en 2-3 år siden, og har gått gradene med interessedrevet søken etter info og utallige Youtube-videoer. De siste 2-3 årene har båten fått mer oppmerksomhet hva eksteriør gjelder, og jeg tenkte at det kanskje er litt interesse hva utvendig båtpuss angår?

Her har jeg tjuvstartet litt på området over fenderlist. Utgangspuntket var ikke veldig ille, men det er denne siden som fanger mest sollys og uv-stråler. Båten står åpen året rundt, så det er her "slitasjen" er strørst. Jeg vurderte overflaten og graden av oksidering/matthet. Jeg kom frem til at jeg ville prøve med en 3" Rupes DA og Rupes 3" coarse  wool for å rydde opp. Det ble til at jeg fulgte opp med Rupes gull ull DA. Brukte Scoll M3 (heavy cut eller hva man skal kalle det). Bildet er tatt etter wipedown. Ingen voks eller sealer.

IMG_20250412_201938_HDR.jpg

Endret av Skrubb
  • Liker 2

Amatør som vasker og gnikker litt på egen bil :)

hmsilset
Skrevet

Ble sikkert bra forskjell! Tror at du klarer på holde fin med en rask poleringsrunde årlig! Men ville ha sprita og lagt en coating eller voks for å beholde glansen litt lengre!

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-Silset bilpleie 

Skrevet

Ja, la ikke forsegling siden jeg må inn og ta noen små områder igjen. Det er ulempen med oscillerede maskiner - man sliter litt med å få rensket opp helt inne i hjørner og kanter. Der passer roterende bedre synes jeg. Blir nok til at jeg legger Menzerna Powerlock da den er så enkel å buffe av og holder gjennom sommermånedene. Nytt lag på høsten etter nedvask. Jeg foretrekker disse forseglingene i stedet for sprayforseglinger da det er enklere å se om man har fått dekket hele overflaten.🙂

• Liker 1

Amatør som vasker og gnikker litt på egen bil :)

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår