Gå til innhold

Recommended Posts

• 10 months later...
Bjerknez
Skrevet

Jeg har testet Koch Chemie RS. (Reactivation Shampoo). Den er helt super. Bruker den til å vekke til live coatingen 1-2 ganger i året. 

CES har jeg ikke testet men ut fra utallige videoer jeg har sett samt tester er det denne som jeg opplever som mest effectiv med tanke på vannavprelling mellom KC PW og NMS. Så dette er en såpe jeg skal teste ut.

Angående CES så er vel det egentlig ikke en såpe som passer mitt bruk. Ikke for at den er dårlig, men fordi jeg mener og tror at Gyeon WetCoat er langt enklere og legge (spray på spyl av), beader bedre og holder like lenge eller lengre. 

Hvorfor jeg skal kjøpe nok et produkt som attpåtil gjør vaskesprosessen lengre er det jeg sliter med. Men at det hadde vært gøy og teste den er sikkert. 

For CES er jo egentlig ingen erstatter for en skikkelig shampo. Den skummer mindre, man må legge denne ETTER håndvasken og det blir på en måte en vask ekstra som tar tid. Gyeon WetCoat sparyer man jo bare på i forbindelse med og rett etter avspylingen og går mye kjappere.

@tsn Jeg tror ikke man skal legge antall svar i dette forumet til grunn for hvor populære produktene er. Dette forumet er trolig på vei til å dø ut som så mange andre forum og det er slett ikke like mye engasjement her som det var for noen år siden. Dette har du sikkert også merket. 

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Skrevet

Brukes du blandingsforholdet som står på flaska i bøtta da?

Så CES må brukes på "vask nr 2"? Det har jeg ikke fått med meg..

Enig i at formunet her er utdøende..synd men..

Bjerknez
Skrevet
1 minutt siden, tsn skrev:

Brukes du blandingsforholdet som står på flaska i bøtta da?

Så CES må brukes på "vask nr 2"? Det har jeg ikke fått med meg..

Enig i at formunet her er utdøende..synd men..

Man gjør som man vil selvsagt, men CES er en Ceramic Effect Shampoo hvor hovedformålet er å gi bilen en beskyttekse ved hjelp av en vanlig "håndvask". Klart man fjerner sikkert trafikkfilm og kett skitt med CES hvis forvasken har vært effektiv, men personlig hadde jeg aldri brukt denne som eneste håndvask. 

Nå har ikke jeg testet CES som sagt, men ja, følg det som står på flasken er mitt råd. Så sant ingen andre her med erfaring med CES mener noe annet. 

Skrevet

Hva med blandingsforhold på RS - bøtte eller skumkanon? Den går som eneste såpe?

Bjerknez
Skrevet (endret)

Husker ikke blandingsforhold i farta, men sjekk KC sine nettsider. 

jeg bruker den kun i bøtta. Mer effektivt og mer økonomisk. 

Går og går… jeg bruker den helt til slutt etter normal håndvask. Du bør ikke bruke denne ofte eller som vanlig såpe. 

Endret av Bjerknez

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår